Dotykam=Wygrywam - profilaktyka wciąż jest ważnym tematem do edukacji

Dotykam=Wygrywam - profilaktyka wciąż jest ważnym tematem do edukacji

"Róż się i poznaj swoje piersi!" to motto 13. edycji kampanii "Dotykam=Wygrywam" organizowanej przez Fundację Wsparcie na Starcie, która edukuje kobiety, jak kompleksowo dbać o zdrowie piersi.

W tym roku organizowana jest zbiórka środków na zakup BIUSTObusa – mobilnego centrum edukacyjnego, który wyruszy w ogólnopolską trasę, aby edukować i inspirować kobiety w każdym wieku do profilaktyki w biustopozytywnej atmosferze. Prezeską fundacji i organizatorką kampanii jest Izabela Sakutova.

- Kampania "Dotykam=Wygrywam" jest cały czas potrzebna. Coraz więcej słyszy się o kobietach, które umarły z powodu zbyt późnej diagnozy raka piersi. Dlatego wszystkie informacje na temat tego, jak powinniśmy dbać o nasze piersi, jak poznać „ukształtowanie ich terenu”, mają ogromne znaczenie. Samobadanie pozwala nam zareagować szybko i tym samym zwiększyć szanse na pokonanie tej choroby. Statystyki mówią, że rak piersi jest praktycznie uleczalny w 100%, jeżeli nasza reakcja jest natychmiastowa - powiedziała Izabela Sakutova. 

Ten niezwykle potrzebny, ambitny i edukacyjny projekt wspiera wiele znanych publicznie osób. Do grona ambasadorek dołączyły także nowe twarze: Ada Fijał, Bryska, Agnieszka Kaczorowska, Emilia Dankwa, Vanessa Rojewska i Kamila Staniek.

- Od wielu lat promowałam zdrowy tryb życia i potrzebę regularnych badań. Abyśmy my, jako kobiety i matki, pamiętały o sobie, bo jesteśmy ważne w tej całej układance. Udział w kampanii "Dotykam=Wygrywam" jest spójny z moimi poglądami, dlatego bardzo się cieszę, że zostałam jedną z twarzy kampanii. Kampania zachęca m.in. do samobadania, co jest łatwe do zrobienia, a jednocześnie tak istotne dla zdrowia. Zawsze powtarzam: lepiej wiedzieć i się leczyć niż się nie badać. Cenne jest to, że kampania skierowana jest także do młodych dziewczyn. Jest taki stereotyp, że młode osoby nie muszą się badać. A to nieprawda - statystyki pokazują, że choroba może dotknąć każdą z nas. Dlatego, niezależnie od wieku, badajmy się pod każdym kątem, a badania piersi to konieczność" - powiedziała Agnieszka Kaczorowska.

BIUSTObus nowa idea fix i nowy cel fundacji

- Tegoroczna edycja kampanii Dotykam=Wygrywam wspiera walkę z rakiem piersi poprzez zbiórkę funduszy na zakup BIUSTObusa – mobilnego centrum edukacyjnego, który będzie wyposażony w fantomy do nauki samobadania piersi, jak i przymierzalnie do pracy brafittingowej. Naszym celem jest dotarcie z BIUSTObusem i z ratujących życie przesłaniem Fundacji Wsparcie na Starcie do dużych i małych miejscowości w naszym kraju, aby inspirować nastolatki i dojrzałe kobiety do troski o zdrowie piersi – mówi Iza Sakutova

Od 4 lat akcję wspiera marka Organique, która promuje wśród kobiet pielęgnowanie miłości do własnego ciała i zachęca do samobadania piersi pod prysznicem, podczas kąpieli lub w trakcie pielęgnacji. Z tej okazji postanowiła przekazać 100% zysku z październikowej sprzedaży 2 żeli pod prysznic i 2 maseł do ciała z linii Bloom Essence i Naturals Sensitive.

Fundacja Wsparcie na Starcie zachęca także do pobrania ich darmowej aplikacji - BIUSTOapki, która co miesiąc przypomina o samobadaniu, pokazuje, jak je wykonać oraz nie daje zapomnieć o ważnych badaniach profilaktycznych, takich jak USG, mammografia czy cytologia, a także wyjaśnia, jak dobrać biustonosz.

Tegoroczna edycja kampanii będzie nie tylko symbolem walki, ale i zwycięstwa - "róż się z nami, edukuj, wspieraj i zmieniaj świat na lepsze!" - namawia kampania "Dotykam=Wygrywam".

# Społeczny biznes
 reklama