W USA powstała antypodatkowa koalicja menstruacyjna

W USA powstała antypodatkowa koalicja menstruacyjna

Grupa niekoncernowych producentów artykułów menstruacyjnych ogłosiła w środę, że połączyła siły w celu utworzenia "The Tampon Tax Back Coalition". Chcą zwrócenia konsumentkom "niesprawiedliwego podatku" od kobiecych produktów higienicznych, takich jak tampony, podpaski i kubeczki menstruacyjne.

Kupujący płacą podatek od sprzedaży produktów menstruacyjnych w 21 stanach, choć organizacje kobiece od lat argumentują, że tampony, podpaski i inne produkty powinny być sprzedawane bez podatku.

- Tak naprawdę staramy się powiedzieć, że produkty menstruacyjne powinny należeć do kategorii artykułów pierwszej potrzeby – powiedziała Nadya Okamoto, założycielka marki August. Jednak w niektórych stanach tampony i podpaski należą do kategorii produktów innych niż niezbędne, więc są opodatkowane wyższą stawką, co podnosi ich cenę.

Nie wszyscy jednak uznają, że pomysł ma sens. Uważają, że w przypadku środków higieny osobistej w cenie zaszyty jest podatek od sprzedaży, a nie jakaś specjalna „tamponowa akcyza”. Katherine Loughead, starsza analityczka ds. polityki w Tax Foundation, organizacji zajmującej się badaniami podatkowymi z siedzibą w Waszyngtonie, powiedziała, że w ciągu ostatnich kilku lat nastąpił wzrost zwolnień z podatku od sprzedaży różnych produktów, w tym produktów menstruacyjnych, ponieważ decydenci starają się pomóc niektórym grupom konsumentów. Loughead dodała jednak, że konsumenci powinni być również świadomi, że gdy różne kategorie towarów są zwalniane z podatku od sprzedaży jedną z konsekwencji jest to, że władze muszą z czasem podnosić inne stawki podatkowe, aby wygenerować przychody w budżecie. Ostatecznie więc wydatki rosną, co każdy odczuwa w swoim portfelu.

Inne zdanie mają jednak zwolennicy likwidacji podatków dla tej grupy produktów.  - Podatek od sprzedaży ma nieproporcjonalny wpływ na rodziny żyjące w ubóstwie - uważa Troy Moore, który kieruje sprawami zewnętrznymi organizacji non-profit skupiającej się na pomaganiu osobom i rodzinom w dostępie do podstawowych artykułów pierwszej potrzeby. Według organizacji non-profit Period, prawie jedna na cztery uczennice w Stanach Zjednoczonych ma trudności z zakupem produktów menstruacyjnych, a uczennice o niższych dochodach i uczennice kolorowe (zwłaszcza latynoskie) są bardziej dotknięte brakiem dostępu niż uczennice białe i o średnich dochodach. - Ubóstwo miesiączkowe jest również poważnym problemem - mówi Moore. - Wiele osób nie może sobie pozwolić na zakup tych podstawowych artykułów pierwszej potrzeby, a konsekwencje tego są widoczne na przykład w tym, jak wpływa to na frekwencję w szkole - podsumowuje.

Okamoto, która również była współzałożycielką Period, gdy była licealistką w 2014 roku, powiedziała, że jej celem w walce o równość menstruacyjną jest ostateczne zniesienie podatku od tamponów. - Kiedy zaczynałam tę pracę, podatek od tamponów był w 40 stanach, a teraz jest w 21. Nie jest poza sferą rzeczywistości, abyśmy oczekiwali, aby został zlikwidowany w pozostałych 21 stanach - powiedziała.

fot. unsplash.com
źródło: CNN

Interesujący temat? Przeczytaj także:
Your Kaya walczy ze wstydem wokół menstruacji
LCA 2023: Proudly Supporting Women - Rossmann Polska za przeciwdziałanie ubóstwu menstruacyjnemu
Cykloczułość - pielęgnacja dopasowana do naturalnego rytmu kobiety

# Raporty tematyczne
loki joanna

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Junior Brand Manager - Only Bio Oferta pracy: Starszy Specjalista ds. e-commerce - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi