Skin streaming - nowy trend w pielęgnacji skóry polecany przez dermatologów

Skin streaming - nowy trend w pielęgnacji skóry polecany przez dermatologów

Trendy w pielęgnacji skóry ciągle się zmieniają, jedne zyskują na popularności, inne utrzymują się bardzo krótko. Social media, choć  stały się dziś platformą edukacyjną dla tych, którzy chcą dbać o wygląd swojej skóry, często dezorientują nadmiarem informacji.

W tym chaosie łatwo stracić orientację i popełnić błędy. Z pomocą przychodzi skin streaming – prosta, a zarazem skuteczna metoda pielęgnacji polecana przez dermatologów na całym świecie. Opiera się na doborze wysokiej jakości kosmetyków ściśle dopasowanych do indywidualnych potrzeb skóry.

Skin streaming zyskuje coraz większe uznanie wśród dermatologów na całym świecie. Eksperci podkreślają, że to nie tylko kolejny modny trend, ale przede wszystkim powrót do rzetelnej pielęgnacji opartej na wiedzy dermatologicznej. Stawia on na skuteczność dermokosmetyków o udowodnionym badaniami działaniu, które zawierają składniki aktywne dopasowane do konkretnych potrzeb skóry. Trend ten, zapoczątkowany w Stanach Zjednoczonych, zdobył rozgłos wśród gwiazd i influencerów. Nic dziwnego, że szybko rozprzestrzenił się na inne kraje, w tym Polskę. Z dnia na dzień zyskuje na popularności nie tylko wśród internautek, ale również wśród polskich dermatologów.

– Pielęgnacja w duchu skin streamingu opierać się powinna na prostych codziennych nawykach: oczyszczaniu przy użyciu produktów dostosowanych do typu cery, stosowaniu serum z aktywnymi składnikami działającymi na różne problemy skórne, kremie nawilżającym z prostym składem, który odbudowuje barierę hydrolipidową oraz nawilża i regeneruje skórę, a także filtrze UV, który chroni skórę przed słońcem. Z punktu widzenia dermatologa, to także sposób na wspomaganie skóry w odnowie i regeneracji – przekonuje lek. med. Agnieszka Bliżanowska, dermatolog.

Zasady świadomego skin streamingu

Po pierwsze - określ potrzeby skóry

W skin streamingu kluczowe jest stosowanie produktów o potwierdzonej badaniami skuteczności, czyli dermokosmetyków, które zawierają składniki aktywne dopasowane do potrzeb skóry. Zanim zaczniemy skin streaming, musimy wiedzieć, że nie ma jednego uniwersalnego kosmetyku, który będzie odpowiadał potrzebom każdej skóry, które przecież bywają różne. Niekiedy priorytetem staje się silne nawilżenie lub wzmocnienie bariery hydrolipidowej. W innych przypadkach będzie to zniwelowanie przebarwień czy redukcja oznak starzenia się. Dopiero dokładne rozpoznanie potrzeb skóry pozwoli na wybór optymalnych produktów, które zapewnią widoczne rezultaty.

– Skin streaming to trend, który polega na uproszczeniu pielęgnacji skóry. Zamiast stosować wiele produktów, skupiamy się na ich jakości i dopasowaniu do potrzeb cery. I to jest tutaj kluczowe. Każda skóra ma swoje indywidualne potrzeby i wymaga odpowiednich składników aktywnych. Skóra sucha i wrażliwa potrzebuje nawilżenia i łagodzenia, skóra z przebarwieniami potrzebuje rozjaśnienia i ochrony, skóra ze skłonnością do trądziku potrzebuje oczyszczenia i regulacji. Dlatego ważne jest, aby dobierać kosmetyki do swojego typu i stanu skóry, a nie kierować się tym, co działa na innych. Ważne jest, aby produkty zawierały składniki aktywne o skuteczności sprawdzonej naukowo – wyjaśnia prof. dr hab. n. med. Wioletta Barańska-Rybak, dermatolog.

Po drugie - gruntowne porządki na półce z kosmetykami

Zamiast gromadzić dużą liczbę kosmetyków, skoncentrujmy się na mniejszej liczbie dobrze dobranych i potwierdzonych patentami produktach. Postawmy na te zawierające tylko kluczowe składniki o optymalnym stężeniu. Wykluczajmy kosmetyki, które nie wnoszą do rutyny nic znaczącego. To nie tylko pozwala zaoszczędzić czas, ale także pomaga skórze lepiej przyswajać składniki aktywne, a ograniczenie ilości stosowanych kosmetyków znacznie zmniejszy ryzyko niepożądanych reakcji i wystąpienia podrażnień.

Jak rozpocząć rutynę pielęgnacyjną w duchu skin streaming?

Aby skin streaming przyniósł skórze jak najwięcej korzyści kluczowe są 4 kroki.

Pierwszym krokiem jest oczyszczanie skóry, które powinno być łagodne, ale zarazem dokładne. Dobrym rozwiązaniem jest oczyszczanie dwuetapowe, które pozwala usunąć wszelkie zanieczyszczenia i resztki makijażu. Kosmetykiem, który idealnie wpisuje się w ramy skin streamingu jest Nawilżająca Emulsja do Mycia CeraVe. Dermokosmetyk ten nie zatyka porów i jest delikatny dla skóry. Zawiera trzy kluczowe ceramidy, które wzmacniają naturalną barierę skóry, nawilżający kwas hialuronowy i technologię MVE, która zapewnia stopniowe dostarczanie składników aktywnych przez cały dzień.

Drugim krokiem jest pielęgnacja dopasowana do potrzeb skóry. W przypadku skóry problematycznej warto dodać do swojej rutyny kosmetyk z aktywnym składnikiem, który będzie działał na konkretną przypadłość. Sięgając po odbudowujące Serum z Retinolem od CeraVe, pomożemy swojej skórze w odbudowie, dzięki czemu stanie się ona gładsza, a zmiany czy przebarwienia potrądzikowe będą mniej widoczne. Jeśli skóra potrzebuje poprawy jędrności i regeneracji można sięgnąć po serum przeciwzmarszczkowe HYALU B5 SERUM od La Roche-Posay. Jeśli bolączką są natomiast przebarwienia, zastosujmy produkt, który pomoże w procesie ich redukcji. Doskonałym przykładem jest też serum przeciw przebarwieniom Liftactiv Specialist B3. Jego wysoko skoncentrowana formuła, która działa na różnych poziomach naskórka, delikatnie złuszcza skórę i wpływa na redukcję przebarwień. W każdym z tych przypadków najważniejszy będzie przede wszystkim dobór odpowiednich produktów.

Trzecim krokiem jest nawilżanie skóry, które zapewniają kremy, sera lub maseczki. Krem nawilżający od La Roche-Posay TOLERIANE SENSITIVE koi skórę i zmniejsza podrażnienia, zawiera glicerynę o właściwościach nawilżających, ceramidy, które regenerują skórę, oraz wodę termalną z La Roche-Posay. Jest to idealny produkt do nawilżania skóry, który należy stosować dwa razy dziennie: rano i wieczorem. Dzięki temu skóra będzie nawodniona i nie będzie się wysuszać.

Czwartym krokiem jest ochrona skóry przed słońcem, która zapobiega powstawaniu przebarwień i przyśpieszonemu starzeniu się skóry. Do tego celu idealnie pasuje lekki fluid przeciw oznakom fotostarzenia od Vichy z odpowiednio wysokim filtrem ochronnym, który skutecznie zabezpieczy ją przed szkodliwym działaniem promieni UV.  

Aby jeszcze bardziej usprawnić sobie codzienną rutynę, można sięgnąć po kosmetyki wielozadaniowe lub takie, które nadają się zarówno do porannej, jak i wieczornej rutyny.

Czy każdy może wypróbować skin streamingu?

Niezależnie od wieku czy problemów skórnych, z którymi się na co dzień mierzymy, skin streaming może pomóc każdemu osiągnąć wymarzone rezultaty. W razie wątpliwości, po jakie produkty sięgnąć, czy problemów skórnych, takich jak chociażby trądzik, warto skonsultować się z dermatologiem bądź kosmetologiem, który pomoże odkryć przyczynę problemów i dobrać odpowiednią pielęgnację. Na rynku dostępne są również narzędzia, które mogą pomóc wstępnie określić potrzeby naszej skóry i to bez wychodzenia z domu. Przykładem jest Dermo Scan, który analizuje strukturę skóry i dostarcza informacji o jej nawilżeniu, poziomie sebum, elastyczności i pigmentacji. 

fot. unsplash; materiały producenta
# Nowości kosmetyczne
loki joanna

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Junior Brand Manager - Only Bio Oferta pracy: Starszy Specjalista ds. e-commerce - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi