Czy profesjonalne marki kosmetyczne różnią się od drogeryjnych?

Czy profesjonalne marki kosmetyczne różnią się od drogeryjnych?

Wiele kobiet ma w swojej szafce łazienkowej zestaw ulubionych kosmetyków. Często są to produkty jednej marki, które najlepiej odpowiadają potrzebom cery użytkowniczek.

Co sprawia, że decydujemy się na określoną linię preparatów pielęgnacyjnych? Czy profesjonalne marki rzeczywiście różnią się od drogeryjnych i, jeśli tak, to czym? Odpowiadamy!

Gdzie można kupić profesjonalne kosmetyki do pielęgnacji?

W popularnych drogeriach sieciowych klientki znajdą przede wszystkim uniwersalne produkty kosmetyczne o niskim stężeniu składników aktywnych. Preparaty należące do grupy kosmetyków profesjonalnych można kupić poprzez stronę producenta i w drogeriach internetowych oferujących produkty dla gabinetów kosmetycznych. Linie takich kosmetyków są zazwyczaj przeznaczone do stosowania przez posiadaczki cery o określonych potrzebach, np. kobiet o cerze naczynkowej, dojrzałej, przetłuszczającej się lub wrażliwej.
Kosmetyki profesjonalnych marek (Diego dalla Palma, RVB LAB, Feminae) znajdziesz na: https://skinmap.pl/marki

Czy wszystkie marki kosmetyków inwestują w badania?

Badania kosmetyków przed wprowadzeniem ich na rynek to zdecydowanie dobra praktyka, która zwiększa bezpieczeństwo stosowania preparatów i zaufanie do marki. Jednak nie wszyscy producenci korzystają z tej możliwości. Powodem takiego stanu rzeczy są koszty oraz czas. Zlecenie badań wymaga poniesienia ogromnych nakładów finansowych oraz opóźnia moment wprowadzenia produktów na rynek. Czasami firmy idą więc „na skróty” i nie poprzedzają premiery swoich kosmetyków zaawansowanymi badaniami laboratoryjnymi. Zanim produkt zostanie dopuszczony do obrotu, powinien przejść poniższy proces:

  1.     badania mikrobiologiczne,
  2.     badania laboratoryjne,
  3.     badania dermatologiczne,
  4.     badania aplikacyjne.

Marki produkujące kosmetyki profesjonalne do gabinetu wybierają kompleksowe badania, co pomaga im osiągnąć zamierzony efekt – dostarczane klientowi produkty są bezpieczne oraz skuteczne. Dlatego z niektórych linii kosmetyków mogą z powodzeniem korzystać nawet osoby o wrażliwej cerze i alergicy.

Jakich składników używają poszczególne marki?

Najlepsze kosmetyki charakteryzują się doskonałym składem opartym o związki pochodzenia roślinnego. Wyciągi z roślin używanych tradycyjnie do pielęgnacji, zdrowe oleje i minerały to sekret firm produkujących zaawansowane kremy do stosowania w domu i w gabinecie. Takie preparaty odznaczają się szybkim działaniem, dobrze się wchłaniają i pomagają kompleksowo zadbać o skórę. Zarówno zaawansowane produkty pielęgnacyjne, jak i kolorowe kosmetyki specjalistyczne mają w swoim składzie cenne związki, dzięki którym możesz uzyskać widoczne i trwałe efekty.

Na przykład, w produktach włoskiej marki FEMINAE znajdziesz składniki o sprawdzonym działaniu: kwas hialuronowy, witamina C, ceramidy i kolagen. Pomagają one zachować promienną i zdrową cerę. Włoskie kosmetyki profesjonalne do makijażu, takie jak RVB LAB Make Up mają w swoim składzie duże ilości jakościowego pigmentu. Są też wzbogacone w substancje pielęgnujące delikatną skórę twarzy. Dostępna paleta kolorów i ogromny wybór produktów umożliwia wykonanie trwałego, delikatnego makijażu na każdą okazję.

Stosunek jakości do ceny

Na jakość profesjonalnych marek składają się takie czynniki, jak odpowiedni dobór i stężenie składników aktywnych, wysoka specjalizacja preparatów oraz badania przed dopuszczeniem na rynek. Wszystko to wpływa na ich cenę. Dlatego istotnym czynnikiem różniącym kosmetyki profesjonalne od drogeryjnych jest czynnik ekonomiczny. Warto przy tym zauważyć, że produkty gabinetowe charakteryzują się dobrą wydajnością i konsystencją. Dzięki temu np. jedno opakowanie kremu do twarzy wystarcza na dłuższy okres stosowania.

Różnice pomiędzy markami profesjonalnych kosmetyków do twarzy i makijażu a drogeryjnymi produktami wynikają przede wszystkim z obranej strategii marketingowej. Marki spotykane w gabinetach kosmetycznych, czyli np. Diego dalla Palma, DermoCare, Resibo czy Collistar stawiają na jakość i bezpieczeństwo, podczas gdy marki drogeryjne kładą nacisk na skuteczny marketing, który ma na celu zmaksymalizowanie zysków.

współpraca

# Nowości kosmetyczne
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi