Trendy kosmetyczne 2021. Only Bio: wellbeing, maskne i e-commerce

Trendy kosmetyczne 2021. Only Bio: wellbeing, maskne i e-commerce

Paulina Dębek-Smolińska Brand Manager OnlyBio.life:

Trendy w branży kosmetycznej 2021 nadal będą w znacznym stopniu zależne od warunków epidemii, która zmieniła nasz świat, sposób funkcjonowania i potrzeby.

W Onlybio.life wyróżniliśmy trzy obszary trendów kosmetycznych na 2021 rok: pierwszy z nich związany jest z naszym nowym, popandemicznym stylem życia i potrzebami emocjonalnymi, drugi – bezpośrednio z problemami skórnymi, zaś – z zachowaniami konsumenckimi.

BEAUTY IN WELL-BEING

Pierwszym i najbardziej wszechstronnym trendem ma szansę stać się holistic wellness, czyli świadoma troska o siebie, swój dobrostan fizyczny i psychiczny. Ta tendencja to oczywiście pokłosie sytuacji pandemicznej i lockdownu. Konsumenci żyjący w stresie i przygnębieniu, pozbawieni możliwości prowadzenia zwykłego życia towarzyskiego, korzystania z klubów fitness, siłowni i gabinetów kosmetycznych, poszukują rozwiązań, które pozwoliłyby im poprawić samopoczucie. Stąd ich zwrot ku domowemu SPA, domowym treningom, ale i rozwojowi osobistemu czy „psychologii pozytywnej” i mindfulness. Kosmetyki tej generacji powinny zatem wychodzić poza standardową definicję pielęgnacji – ważne, by oprócz korzyści dla skóry, przynosiły również ukojenie zmysłów, pozwalały na tworzenie przyjemnych rytuałów relaksu dla ciała i umysłu. Ważne będą więc tu wyjątkowe zapachy, nietuzinkowe formuły i koncepty odwołujące się do zagadnień total well-being, body positive.

MASKNE

Drugim wyróżnionym przez Onlybio.life obszarem trendów kosmetycznych są realne problemy naszej skóry, która – narażona na częste i długotrwałe używanie maseczek ochronnych – boryka się ze wzmożoną skłonnością do niedoskonałości, podrażnień, przesuszeń czy przetłuszczania. MASKNE, czyli MASK ACNE to nawracające wypryski i zaskórniki, które dla wielu z nas stały się codziennością w covidowej rzeczywistości. Dlatego konsumenci będą poszukiwać skutecznych rozwiązań w postaci produktów dokładnie oczyszczających cerę, przywracających jej równowagę i chroniących przed niedoskonałościami. Tu będą w cenie oczywiście naturalne, innowacyjne składniki przeciwtrądzikowe i regulujące, jak zielona herbata, kwasy owocowe i ekstrakty roślinne.

E-COMMERCE

Pomimo oczywistej tęsknoty konsumentów za zakupami stacjonarnymi, przewidujemy dalszy dynamiczny rozwój kanału e-commerce. Zakupy przez internet zostały odkryte, docenione i pozostaną preferowane przez dużą część konsumentów. Udoskonalanie narzędzi, platform i ich obsługi w e-commerce pozwoli nam jeszcze lepiej sprostać oczekiwaniom konsumentów i ułatwić im sięganie po ich ulubione produkty. Wdrażamy algorytmy badające zachowania konsumenckie, nieustannie staramy się zrozumieć decyzje zakupowe naszych klientów, a zebrane dane pozwalają nam jeszcze sprawniej koordynować proces sprzedaży naturalnych kosmetyków i ekologicznych środków czystości.

# Wywiady i opinie
 reklama