Anita Zacharska i Joanna Zgajewska, założycielki BasicLab Dermocosmetics
Social media to zdecydowanie kanał, który pozwala na bezpośredni kontakt z konsumentem, dzięki czemu nawet młode i małe marki (bez ogromnego zaplecza finansowego) mają możliwość rozpoczęcia pierwszych działań promocyjnych w sieci.
Ponadto media społecznościowe marki są jej wizytówką. Konsumenci coraz częściej zaczynają swoją „przygodę” z danym brandem od jego profilu na IG czy FB, na stronę internetową trafiają dopiero w drugiej kolejności.
Kontakt z influencerami umożliwia poddanie się natychmiastowej ocenie. Taka sposobność jest bezcenna szczególnie dla marek, których twórcy są bardzo blisko konceptu i mogą na bieżąco reagować i wprowadzać ewentualne zmiany.
Z drugiej strony konsumenci „zalewani” są informacjami i komunikatami na temat nowych marek wyrastających jak grzyby po deszczu. To sprawia, że muszą sami nauczyć się oddzielać ziarno od plew, co ma też swoją dobrą stronę, ponieważ ich poziom wiedzy i zaangażowania wyraźnie wzrasta.
Tym samym potrafią docenić uczciwe marki, których koncepty nie tylko są intersujące wizualnie, ale skuteczność i działanie produktu pokrywa się deklaracjami marketingowymi.