LCA 2020: Anita Błaszczak - Branża dla optymistów
LCA 2020: Anita Błaszczak - Branża dla optymistów

Wprawdzie dzisiaj trudno jest znaleźć rynek, na którym nie trzeba liczyć się z konkurencją, lecz niewiele jest branż, gdzie ta konkurencja jest tak silna jak w kosmetykach. Tegoroczna, druga już edycja konkursu Love Cosmetics Awards pokazała to jeszcze dobitniej niż pierwsza.

Otwierając kolejne paczki z produktami firm, o których nigdy wcześniej nie słyszałam, doszłam do wniosku, że branża urody przyciąga niepoprawnych optymistów, którzy liczą, że im się uda, że wybiją się z tłumu krajowych i importowanych marek. Do niedawna debiutanci mogli się wyróżnić powrotem do natury: kosmetykami na bazie preparatów roślinnych, które odżegnują się od jakichkolwiek konserwantów, choćby miało się to wiązać z koniecznością znalezienia na nie miejsca w lodówce zamiast na toaletce.

Jednak dzisiaj powrót do natury – hasła vegan, organic, eco - mają już na sztandarach wszyscy, począwszy od kosmetycznych manufaktur po globalne koncerny.

Co dzisiaj zwraca uwagę?

Sądzę, że jeszcze bardziej liczy się to, kto za danym produktem stoi. Przyznaję, że chętniej sięgam po nowości sprawdzonych marek, bo wiem, że mnie nie uczulą. Z kolei próbując kosmetycznych debiutantów, wybieram tych, za którymi stoi jakaś historia, która jak w przypadku marki Creamy łączy pasję, egzotykę i CSR - albo autorytet specjalisty – dermatologa, jak w przypadku Pure Story by Dr Rymsza.

Tym co zwraca uwagę jest też oryginalność- dlatego nie mogłam przeoczyć marki Trawiaste, z żywicznym balsamem do rąk i buraczaną szminką, która przypomniała mi przedszkolne makijaże. Kibicuję producentom naturalnych dezodorantów, jak Brooklyn Grove, który po deo-mazidłach przestawił się na wygodne sztyfty. Kibicuję też krajowym producentom zapachów, którzy jak Bi-Es, konsekwentnie walczą o perfumeryjną półkę. Po pielęgnacji twarzy, makijażu kto wie, może przyjdzie czas na sukces polskich perfum?

Dziennikarka i redaktor w Dziale Ekonomicznym opiniotwórczego dziennika „Rzeczpospolita”. Specjalizuje się w tematyce związanej z brandingiem (od lat redaguje dodatek rankingu „Najcenniejsze Polskie Marki"), budowaniem kariery zawodowej, a także z rynkiem kosmetyków, gdzie wychwytuje nowe biznesowe trendy. W ciekawych i zawsze rzetelenie opracowanych tekstach opisuje istotne zmiany zachodzące w polskiej branży kosmetycznej.

# LOVE COSMETICS AWARDS
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Hagi Cosmetics - Główny Technolog Produkcji Kosmetyków Profil - Technolog kosmetyków Resibo - Specjalista ds. sprzedaży eksportowej Abriga - specjalista ds. marketingu – opiekun marek z segmentu beauty Uroda Polska - Technolog Produkcji Equalan Pharma - Product Manager Indigo - Koordynator ds. wdrożeń produktów Nivea - Brand Manger Orientana - Specjalista e-commerce ds. platform międzynarodowych Prouve - Prawnik Drogerie Natura - Category Manager Fragrance Oferta pracy: Sourcing Agent - Warszawa Oferta pracy: Pracownik działu zakupów - Tulea Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - Laboratorium Kosmetyczne Farmona Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży - Bielenda Kosmetyki Naturalne Product Manager - Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris Brand Manager - Mollon Cosmetics Brand Marketing Manager - Luba Przedstawiciel Kosmetyczny - EMPIRE Pharma Oferta pracy: Biotechnolog/Technolog Produkcji Kosmetyków Oferta pracy: Kontigo - Analityk w Dziale Marketingu Oferta pracy: Indigo - Młodszy Specjalista ds. Sprzedaży Oferta pracy: Aroma Trend: Export Manager Socopol: Laborant (mikrobiolog) Pharmacy Laboratoris - Asystent ds. Dokumentacji w dziale Badań i Rozwoju Category Manager - dermokosmetyki Oferta pracy: Arkana - Wdrożeniowiec Laboratorium Kosmetyczne AVA - Technolog produktów kosmetycznych - kosmetyka biała Cetes Cosmetics - Technik Mikrobiolog Cosmo Group - Beauty Consultant Oferta pracy: Niezależny Manager Sprzedaży Oferta pracy: Dax Cosmetics/Brand Manager