Szacuje się, że w wyniku pandemii COVID-19 wielkość rynku w 2021 r. nie przekroczy jeszcze jego wartości z 2019, która wówczas wynosiła 13,1 mld EUR i stanie się to dopiero w 2022 r.
Na lata 2022-2025 przewidywane jest odbicie tempa wzrostu do dwukrotności notowanego przed pandemią – CAGR 2022-2025 wyniesie 2,4% rocznie vs 1,2% CAGR 2017-2019.
W Europie Francja zajmuje 4. miejsce w TOP 5 rynków pod względem wielkości sprzedaży - za Niemcami, Wielką Brytanią i Rosją, a wyprzedzając Włochy.
Największy udział w rynku ma segment kosmetyków do pielęgnacji osobistej, którego sprzedaż w 2020 r. we Francji wyniosła 4,8 mld EUR, stanowiąc 38,6% całkowitej sprzedaży branży. W 2020 r. mieszkaniec Francji wydał na kosmetyki średnio blisko 191 EUR. Prognozowany jest wzrost tej kwoty do nieco ponad 214 EUR w 2025 r.
W 2020 23% przychodów ze sprzedaży kosmetyków we Francji było generowane przez sklepy online. Prognozowany jest lekki wzrost tego udziału do 26% w 2024 r.
Import kosmetyków do Francji zanotował w latach 2017-2019 wzrost o 13,8% do blisko 5,7 mld EUR. Natomiast w 2020 r. wskutek pandemii nastąpił jego spadek o 9,0% r/r. W strukturze francuskiego importu najwyższą pozycję zajmuje Szwajcaria z udziałem wynoszącym18,1%. Kosmetyki importowane z Polski o wartości 122,0 mln EUR stanowiły w 2020 r. 2,4% importu kosmetyków do Francji, co daje Polsce 11. miejsce wśród dostawców branży na tym rynku.
A co Francuzi importują?