MENU zamknij MENU

Wszystko o polskiej branży kosmetycznej

Geraldine Huse, Procter & Gamble: konsumenci oczekują zmian biznesu na rzecz zrównoważonego rozwoju
Geraldine Huse, Procter & Gamble: konsumenci oczekują zmian biznesu na rzecz zrównoważonego rozwoju

Podczas odbywającej się w dniach 3-4 kwietnia w Warszawie XI edycji Poland & CEE Retail Summit, eksperci sektora retail i FMCG dyskutowali o najważniejszych zmianach, trendach i wyzwaniach branży. Jednym z kluczowych tematów konferencji była rola branży w obliczu wyzwań środowiskowych.

Geraldine Huse, prezes Procter & Gamble w Europie Centralnej, która była gościem konferencji, podkreśliła w swoim wystąpieniu, jak ważna w inicjowaniu zmian na rzecz zrównoważonego rozwoju jest rola marek, innowacji i współpraca pomiędzy wszystkimi kluczowymi podmiotami.

Geraldine HuseZrównoważony rozwój nie jest nowym tematem. Świat zmaga się z wyzwaniami środowiskowymi i społecznymi od wielu lat. Musimy jednak mieć świadomość, że już w tym momencie korzystamy z zasobów naturalnych przyszłych pokoleń. Patrząc na obecne wzorce konsumpcyjne, wkrótce będziemy potrzebować ich trzykrotność – rozpoczęła swoje wystąpienie Geraldine Huse.

Zmiany klimatyczne wydają się być nie do powstrzymania a świat zmaga się z niedoborem wody oraz problemem odpadów, zwłaszcza w morzach i oceanach. Zgodnie z najnowszym raportem Greenpeace, do 2050 roku, w oceanach znajdzie się więcej plastiku niż ryb.

Musimy zmienić sposób, w jaki korzystamy z zasobów planety i podjąć natychmiastowe działania, aby przyszłe pokolenia nadal żyły w świecie tak przyjaznym dla nich, jakim jest on dla nas dzisiaj. Aby tak się stało, potrzebujemy partnerstw z konsumentami, z całym środowiskiem biznesowym i instytucjami publicznymi – dodała Huse.

Konsumenci uważają, że biznes powinien być zaangażowany w kwestie społeczne i środowiskowe i chcą, aby marki działały w rozwiązywaniu problemów, przed którymi stoi świat. Ponad 60% konsumentów bierze pod uwagę kwestie związane ze zrównoważonym rozwojem podczas swoich codziennych decyzji zakupowych.

Szczególną rolę odgrywa pokolenie Y oraz Z. Dzisiaj mówimy o grupie 2 miliardów ludzi o sile nabywczej 44 miliardów dolarów, która do 2025 roku ma się podwoić i osiągnie 1/3 światowego dochodu. 70% z nich już dziś twierdzi, że są skłonni zapłacić więcej za zrównoważony produkt. Sprzedaż produktów podejmujących zobowiązania wobec społeczeństwa czy środowiska rośnie o 4% szybciej[1]. Jednak przejście na odpowiedzialną konsumpcję wymaga nowego modelu przywództwa i partnerstwa biznesowego – podkreśliła Huse.

Podczas wystąpienia, Prezes P&G zwróciła uwagę na fakt, że firmy FMCG poprzez produkty docierają do miliardów konsumentów. To daje im możliwość oraz odpowiedzialność inicjowania rozmów, wpływania na postawy i promowania przełomowych rozwiązań.

Oprócz wykorzystania skali innowacji służących odpowiedzialnej konsumpcji, menedżerka podkreśliła konieczność poszukiwania innowacyjnych rozwiązań w uzyskiwaniu wartości z odpadów. Firma ma na swoim koncie wiele sukcesów, także wykorzystywanych w swoich polskich fabrykach, które wszystkie osiągnęły status „zero odpadów na wysypiska śmieci”.

Zamiast wysyłać odpady powstałe przy produkcji maszynek Gillette na wysypiska, nasza łódzka fabryka nadaje im drugie życie, na przykład przekształcając je w inne przedmioty codziennego użytku jak plastikowe wieszaki na ubrania czy doniczki do kwiatów – wymieniła Huse.

Prezes zwróciła uwagę na fakt, że osiągnięcie długoterminowego zrównoważonego wzrostu może nastąpić tylko dzięki współpracy i podejmowaniu partnerstw. Globalne Partnerstwo na rzecz Wyeliminowania Plastiku („Alliance to End Plastic Waste”), którego P&G jest współzałożycielem, zostało powołane w celu zmniejszenia odpadów z tworzyw sztucznych m.in. poprzez popularyzację i zastosowanie rozwiązań z zakresu gospodarki obiegu zamkniętego (GOZ) na szeroką, globalną skalę. Na GOZ oparta jest także idea platformy e-commerce’owej LOOP, opracowanej przez lidera recyklingu, Terracycle. P&G jako partner tego programu zaoferuje produkty 11 swoich globalnych marek, takich jak Ariel, Gillette, Pantene, w specjalnych opakowaniach wielokrotnego użytku. Program będzie uruchomiony jeszcze w tym roku w Paryżu i Nowym Jorku.

Żadna firma nie jest w stanie w pojedynkę rozwiązać wyzwań związanych ze środowiskiem naturalnym. Tu konieczna jest ścisła współpraca całej branży, a także współdziałanie z dostawcami, detalistami, start-up’ami, rządami, władzami samorządowymi oraz szeroko rozumianymi organizacjami obywatelskimi. Wspólne tworzenie innowacji, skalowanie rozwiązań oraz kształtowanie zachowań konsumentów, pozwoli upowszechnić odpowiedzialną konsumpcję – podsumowała Geraldine Huse.


[1] Nielsen, Global online study, “Green Generation: Millennials say sustainability is a shopping priority”.

# Społeczny biznes
baner wewnętrzny

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: NATURATIV Szef Sprzedaży i Rozwoju Rynku - Polska Oferta pracy: Technolog - MPS Koszalin Oferta pracy: Specjalista ds. marketingu Oferta pracy: Barwa - Krajowy Koordynator ds. Kluczowych Klientów Oferta pracy: Partner of Promotion - Specjalista ds. PR Oferta pracy: Miraculum - Brand Manager Oferta pracy: Super-Pharm Manager ds. Zakupów Działu Kosmetycznego Oferta pracy: Beliso - Export Manager Oferta pracy: Laboratorum Kosmetyczne Dr Irena Eris: Koordynator Wsparcia Sprzedaży - Europa Wschodnia Oferta pracy: Veoli Botanica - Przedstawiciel Handlowy Oferta pracy: Farmona - Marketing Manager Oferta pracy: 4mass Regionalny Przedstawiciel Handlowy Oferta pracy: Floslek - Specjalista ds. marketingu&PR Oferta pracy: Jeronimo Martins - Menedżer ds. Marketingu Digital Oferta pracy: Miya Cosmetics - Digital Manager Oferta pracy: Miya Cosmetics - Specjalista ds. sprzedaży Oferta pracy: Delia Cosmetics - Brand Manager Herla - Regionalny Kierownik Sprzedaży Herla - Eksport Manager Oferta Pracy: Equalan Pharma - Młodszy Specjalista ds. Marketingu TZMO SA - Koordynator Sekcji Wyrobów Kosmetycznych Nivea - Przedstawiciel Handlowy ds. Kluczowych Klientów Oferta pracy: Delia Cosmetics - Product Manager Oferta pracy: Delia Cosmetics - Dyrektor Sprzedaży Rekrutacja ukryta - Junior Trade Marketing Specialist Oferta pracy: Farmona - Brand Manager Oferta pracy: Oceanic - Młodszy Specjalista ds. wdrożeń kosmetycznych Oferta pracy: Organique - Product Manager Eveline Cosmetics - Brand Manager Cosmo Group: Regionalny Trener Sprzedaży/Manager w Dziale Szkoleń Produktowych Laboratorium Kosmetyczne FLOSLEK: Starszy Specjalista ds. Kontroli Jakości Oferta pracy: Oriflame - Koordynator ds. Ciągłego Doskonalenia Oferta pracy: Bio-Estetic - Account Manager Oferta pracy: Tenex - Specjalista ds. marketingu Oferta pracy: Senior R&D Formulation Specialist - Wrocław Oferta pracy: Abriga -  Specjalista ds. sprzedaży na rynek hiszpański i brytyjski Oferta pracy: Nuco - Specjalista ds. Kreacji Oferta Pracy: Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Zakupów Oferta pracy: Bielenda Kosmetyki Naturalne - Brand Manager Orkla Care - Technolog w Dziale Badań i Rozwoju BodyBoom - Młodszy Specjalista ds. Marketingu Dax Cosmetics - Junior Product Manager Silcare - Safety Assessor Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Indigo - Specjalista ds. zakupów Ados Cosmetics - Specjalista ds. eksportu Premium Distribution - Koordynator ds. szkoleń Henkel - Digital Manager Perfumesco - Category Manager-Kupiec Super-Pharm Manager Działu Drogeryjnego i Kosmetycznego Oceanic - Kupiec Strategiczny Beliso - Specjalista ds. marketingu Yonelle - Specjalista ds. Kontroli Opakowań MAC Brand Support Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Specjalista ds. Digital Marketingu Miraculum - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Estee Lauder - Marketing Manager Oriflame - Specjalista ds. Zakupów Yope - Eksport Manager Laboratorium Kosmetyczne Joanna  - Kierownik ds. sieci aptecznych PGD Polska - przedstawiciel handlowy ds. Procter&Gamble Eveline Cosmetics - Technolog produkcyjny Technolog - rekrutacja ukryta Torf Corporation - Manager Produktu Miya Cosmetics - Specjalista ds. marketingu Dax Cosmetics - Senior Product Manager Laboratorium Kosmetyków Naturalnych Farmona - Senior Brand Manager Body Boom - Młodszy specjalista ds. marketingu Inglot - Copywriter - Specjalista ds. marketingu internetowego SPECJALISTA DS. REKLAMY I PUBLIC RELATIONS - OCEANIC Beauty of Science - menadżer sprzedaży i marketingu - Wrocław Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Młodszy Specjalista ds. pozyskiwania danych i prognozowania sprzedaży Makear - specjalista ds. marketingu/Wrocław Henkel Polska - Program Rozwojowy w Dziale Marketingu Beauty Care Beauty In - Specjalista ds. marketingu Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Eksportu Młodszy Inżynier Projektu - Beiersdorf Manufacturing Poznań L'Erbolario - Konsultantka ds. Urody i Sprzedaży mutex/ocfipreoqyfb/mutex Health & Beauty Care - Project Manager mutex/ocfipreoqyfb/mutex Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris: Młodszy Specjalista ds. Obsługi Klienta – Rynki Międzynarodowe mutex/ocfipreoqyfb/mutex Coty Polska - Młodszy kierownik ds. kluczowych klientów FK Pollena Ewa SA - Specjalista ds. marketingu Agencja pośrednictwa pracy - Product Manager (branża kosmetyczna i/lub farmaceutyczna) Laboratorium Kosmetyczne Floslek - Specjalista ds. marketingu La Rive - Przedstawiciel handlowy ds. rynku tradycyjnego i nowoczesnego MPS Koszalin - Kierownik Działu Kontroli Jakości MPS Koszalin - Specjalista ds. sprzedaży butelek z tworzyw sztucznych Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik Produktu Kontigo - Kierownik Sklepu Eveline Cosmetics - Elektromechanik Tenex - Key Account Manager Rekrutacja ukryta - Marketing Manager Torf Corporation - Manager Produktu Komplex-Torus Młodszy Kupiec Verona Products Professional - Kierownik Sprzedaży Orkla - Przedstawiciel Handlowy/Kosmetyczny Tenex Product Manager Clochee sp. z o.o. - Specjalista ds. Sprzedaży MPS International Sp. z o.o. - Technolog MPS International Sp. z o.o. - Koordynator Sekcji Badań i Rozwoju Laboratorium Kosmetyczne Joanna - Product Manager Dax Cosmetics - Product Manager Clarena - Specjalista ds. Regulacji Superpharm - Konsultant/ka ds. urody, Białystok Hebe Kierownik Sklepu Drogeryjnego

NEWSLETTER

Zapisz się już dzisiaj!

Chcesz być na bieżąco? Nasz newsleter jest dla Ciebie idealny!