Zalety kampanii z wykorzystaniem kodów

Zalety kampanii z wykorzystaniem kodów

Sprzedawcy coraz częściej stawiani są przed koniecznością zwiększenia sprzedaży we własnych sklepach, a przede wszystkim wyprzedzeniem konkurencji.

Wśród wielu wykorzystywanych metod, jedną z najkorzystniejszych są kody rabatowe. Sephora i inne duże sklepy, praktycznie regularnie udzielają w ten sposób zniżek swoim klientom, grając tym samym na ich większą lojalność zakupową.

Reklama

Korzyści ze stosowania kampanii z wykorzystaniem kodów rabatowych jest wiele, a jedną z nich jest możliwość rozreklamowania sklepu czy danego produktu wśród potencjalnych klientów. Większość z nas przecież nie zastanawia się, czy chcą kupić dany produkt, dopóki o nim nie usłyszy, szczególnie w kontekście ciekawej promocji cenowej. Zyski w postaci oszczędności sięgających nawet do czterdziestu procent, sprawiają, że u klienta włącza się zew łowcy okazji. W każdym oferta kodów rabatowych zwiększa prawdopodobieństwo, że konsument zechce przynajmniej przejrzeć ofertę. Co więcej, kody rabatowe przywiązują klienta do sklepu.

Większość z nas uważa, że podejmuje decyzje konsumenckie samodzielnie. Jednak istnieje szereg sposobów, aby namówić nas do zakupów w tym, a nie innym sklepie.

Kody rabatowe Sephora, czyli potencjalne zyski powodują, że klienci dużo chętniej wybierają ofertę tego właśnie sklepu. Buduje to również pewien schemat zakupowy. Sympatia i dobre skojarzenia z danym sklepem powodują, że w przyszłości decydując się na zakupy, zadowoleni klienci skierują się do niego w pierwszej kolejności.

Koszty

To, co ważne przy tego typu kampaniach to koszty. Każda reklamowa kampania niesie ze sobą koszty, które z punktu widzenia sprzedającego powinny być jak najniższe w stosunku do uzyskania jak największych korzyści.

W przypadku kodów rabatowych koszty są wręcz symboliczne. Nie musimy robić bowiem nic więcej, jak tylko umieścić informacje o tym na swojej stronie internetowej oraz w mediach społecznościowych.

Reszta jest logiką działania kuli śniegowej. Wystarczy jedynie wspomnieć, że warunkiem skorzystania z danego kodu jest udostępnienie informacji o promocji na Facebooku i jak w reakcji łańcuchowej informacja zaczyna docierać do coraz większej liczby osób. Oczywiście jest to rozwiązanie najlepsze z perspektywy  dużych i znanych sklepów, które mogą się pochwalić dużą liczbą obserwujących ich osób.

Można pomyśleć, że sama promocje jest tutaj kosztem, bo przecież sprzedawca musi zrezygnować z pewnej ilości środków finansowych, które otrzymałby, gdyby dany produkt został sprzedany w pierwotnej cenie. Tylko że jest to wyłącznie teoria. W praktyce sprzedawca doskonale wie, w jakim obszarze może zastosować upust i których produktów może on dotyczyć. Kody nie dotyczą zwykle najdroższych produktów czy nowości.

Dużo częściej ze zniżką możemy kupić ten produkt, który wedle logiki sprzedawcy powinien się jak najszybciej sprzedać lub miał zostać sprzedany już dawno temu.

Oczywiście w ten sposób konsumentowi niejako wskazuje się, co powinien kupić. Często jest to zakup nieplanowany, raczej wzbudzony prozakupowym impulsem. Sprzedawcy wiedzą, że dziś bez dodatkowej motywacji, klienci dość często potrafią zakupy odpuścić, np. uważając, że w danym momenice nie stać ich na droższy produkt... Kiedy jednak znika wymówka w postaci wysokiej ceny, to znika bariera chroniąca ich przed wydaniem pieniędzy. Atrakcyjne promocje wciąż robią dobrą sprzedaż. Nie tylko w Polsce...

# Raporty tematyczne
Ladymakeup

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Junior Brand Manager - Only Bio Oferta pracy: Starszy Specjalista ds. e-commerce - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi