MENU zamknij MENU

Wszystko o polskiej branży kosmetycznej

Sylveco, Cosmoprof Bolonia 2018: Przyspieszamy z eksportem, trend na naturalność nam pomaga
Sylveco, Cosmoprof Bolonia 2018: Przyspieszamy z eksportem, trend na naturalność nam pomaga

Joanna Darwińska, dyrektor ds. marketingu i rozwoju Sylveco: W Bolonii wystawiamy się po raz drugi. Przed rokiem otrzymaliśmy dotację na rozwój eksportu, co nas mocno zmotywowało do pokazywania się na wiodących targach międzynarodowych. Byliśmy obecni na targach w Bolonii, w Dubaju, Moskwie. W tym roku do tej trójki najważniejszych targów dojdzie jeszcze Hongkong.

Są również imprezy targowe spoza rządowej listy, na których Sylveco jest obecne i uważamy, że to dla nas bardzo korzystne. Wystawialiśmy się w Kijowie oraz w Brukseli. Te ostatnie targi współfinansowaliśmy z programu Rozwoju Polski Wschodniej. Nasze proeksportowe działania ulegają w ostatnich miesiącach sporemu przyspieszeniu.

Dla naszej marki dobre perspektywy zauważamy przede wszystkim na rynkach bliskowschodnich. Kusi oczywiście Rosja, ale to jest bardzo trudny rynek. Dość hermetyczny. Jednak to właśnie na targach w Moskwie poznaliśmy pewnego dystrybutora, który mocno zainteresował się ofertą Sylveco. Sprawa jest wciąż rozwojowa: niedawno odwiedził nas w Rzeszowie, rozmowy toczą się bardzo zaawansowane, a czy finalnie uda się nam wejść na ten rynek – czas pokaże…

Przez ostatnie lata mocno rozwijaliśmy sprzedaż w Polsce. Jesteśmy obecni w sieciach Hebe i Drogerie Natura, a rynek tradycyjny mamy w zasadzie pokryty w całości. Z eksportem tak naprawdę zaczynamy, ale baza wyjściowa jest jak na początek niezła – w tej chwili 10% produkcji trafia na rynki zagraniczne. Możemy więc tylko rosnąć, w co bardzo wierzę.

W Polsce rozwinęliśmy się jako marka na trendzie kosmetyków naturalnych. W pewnym momencie popularność kosmetyków bliskich naturze zaczęła bardzo dynamicznie rosnąć. Przestały być one skierowane wyłącznie do pewnej niszy konsumentów, ale zaczęły być chętnie kupowane przez wiele osób. Ludzie wracają do tego, co bliskie naturze, proste, sprawdzone od wieków. Chcemy żyć zdrowo, unikać nadmiaru chemii w jedzeniu, ale też w kosmetykach. To trend bardzo uniwersalny. Na świecie w zasadzie jeszcze silniejszy niż u nas.

Co ciekawe - wiodące składniki poszczególnych linii Sylveco dla odbiorców z wielu rynków są… intrygującą egzotyką. Świat znudził się już nieco masłem shea czy olejkiem arganowym. Brzoza, rokitnik, len – te składniki na tle światowej konkurencji są po prostu świeże i unikalne. Mieliśmy klienta z Izralea, którego zachwyciła właśnie linia z rokitnikiem i gotów był na naprawdę duże zamówienia. Warto więc korzystać z tego, co polskie z natury. Wyróżnić możemy się wieloma składnikami, których inni nie mają – w tym tkwi nasza siła.

Wystawiamy się, podobnie jak przed rokiem, w Pawilonie Narodowym. To celowe działanie. Po naszych konsultacjach z innymi firmami z większym targowo doświadczeniem, dowiedzieliśmy się, że w pawilonie z kosmetykami naturalnymi duży ruch jest trochę „pompowany” przez klientów indywidualnych. Tu przychodzi natomiast więcej klientów biznesowych. Nam zależy na znalezieniu dystrybutorów, zatem wybraliśmy  tę lokalizację.

Targi wymagają uwagi i skupienia, a także dawania sobie szansy do samego końca. Wczoraj – w zasadzie tuż przed zamknięciem hali – przyszła do nas klientka z Ekwadoru. To była bardzo ciekawa rozmowa – zatem mimo zmęczenia warto każdej osobie poświęcić czas i uwagę. Przekonałam się już, że czasem ktoś chce od nas tylko wizytówkę, a po kilku miesiącach kontaktuje się z firmą i rozpoczynają się superważne dla nas negocjacje. Targi to właśnie taki dobry moment, by pokazać firmę i markę z jak najlepszej strony i liczyć na dobre spotkania.

opr. Lidia Lewandowska, Wirtualne Kosmetyki

Polecamy również relacje innych polskich wystawców Cosmoprof Bolonia 2018

Oceanic, Elfa Pharm, Eveline Cosmetics, Floslek, Dax Cosmetics, Delia Cosmetics, Bielenda, Heinz Glas, DermedicAllvernum, YopeEqualan PharmaResibo, Efektima, Verona Products Professional, Miya Cosmetics, BodyBoom, Marion, Quiskin, Alkemie Cosmetics, Phenome, Politech, MiaCalnea, Barwa Cosmetics, Annabelle Minerals, Harper HygienicsDermaglin, Tenex, Victoria Vynn.

# Raporty tematyczne
baner wewnętrzny

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Senior R&D Formulation Specialist - Wrocław Oferta pracy: Abriga -  Specjalista ds. sprzedaży na rynek hiszpański i brytyjski Oferta pracy: Nuco - Specjalista ds. Kreacji Oferta Pracy: Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Zakupów Oferta pracy: Bielenda Kosmetyki Naturalne - Brand Manager Orkla Care - Technolog w Dziale Badań i Rozwoju BodyBoom - Młodszy Specjalista ds. Marketingu Dax Cosmetics - Junior Product Manager Silcare - Safety Assessor Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Indigo - Specjalista ds. zakupów Ados Cosmetics - Specjalista ds. eksportu Premium Distribution - Koordynator ds. szkoleń Henkel - Digital Manager Perfumesco - Category Manager-Kupiec Super-Pharm Manager Działu Drogeryjnego i Kosmetycznego Oceanic - Kupiec Strategiczny Beliso - Specjalista ds. marketingu Yonelle - Specjalista ds. Kontroli Opakowań MAC Brand Support Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Specjalista ds. Digital Marketingu Miraculum - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Estee Lauder - Marketing Manager Oriflame - Specjalista ds. Zakupów Yope - Eksport Manager Laboratorium Kosmetyczne Joanna  - Kierownik ds. sieci aptecznych PGD Polska - przedstawiciel handlowy ds. Procter&Gamble Eveline Cosmetics - Technolog produkcyjny Technolog - rekrutacja ukryta Torf Corporation - Manager Produktu Miya Cosmetics - Specjalista ds. marketingu Dax Cosmetics - Senior Product Manager Laboratorium Kosmetyków Naturalnych Farmona - Senior Brand Manager Body Boom - Młodszy specjalista ds. marketingu Inglot - Copywriter - Specjalista ds. marketingu internetowego SPECJALISTA DS. REKLAMY I PUBLIC RELATIONS - OCEANIC Beauty of Science - menadżer sprzedaży i marketingu - Wrocław Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Młodszy Specjalista ds. pozyskiwania danych i prognozowania sprzedaży Makear - specjalista ds. marketingu/Wrocław Henkel Polska - Program Rozwojowy w Dziale Marketingu Beauty Care Beauty In - Specjalista ds. marketingu Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Eksportu Młodszy Inżynier Projektu - Beiersdorf Manufacturing Poznań L'Erbolario - Konsultantka ds. Urody i Sprzedaży mutex/ocfipreoqyfb/mutex Health & Beauty Care - Project Manager mutex/ocfipreoqyfb/mutex Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris: Młodszy Specjalista ds. Obsługi Klienta – Rynki Międzynarodowe mutex/ocfipreoqyfb/mutex Coty Polska - Młodszy kierownik ds. kluczowych klientów FK Pollena Ewa SA - Specjalista ds. marketingu Agencja pośrednictwa pracy - Product Manager (branża kosmetyczna i/lub farmaceutyczna) Laboratorium Kosmetyczne Floslek - Specjalista ds. marketingu La Rive - Przedstawiciel handlowy ds. rynku tradycyjnego i nowoczesnego MPS Koszalin - Kierownik Działu Kontroli Jakości MPS Koszalin - Specjalista ds. sprzedaży butelek z tworzyw sztucznych Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik Produktu Kontigo - Kierownik Sklepu Eveline Cosmetics - Elektromechanik Tenex - Key Account Manager Rekrutacja ukryta - Marketing Manager Torf Corporation - Manager Produktu Komplex-Torus Młodszy Kupiec Verona Products Professional - Kierownik Sprzedaży Orkla - Przedstawiciel Handlowy/Kosmetyczny Tenex Product Manager Clochee sp. z o.o. - Specjalista ds. Sprzedaży MPS International Sp. z o.o. - Technolog MPS International Sp. z o.o. - Koordynator Sekcji Badań i Rozwoju Laboratorium Kosmetyczne Joanna - Product Manager Dax Cosmetics - Product Manager Clarena - Specjalista ds. Regulacji Superpharm - Konsultant/ka ds. urody, Białystok Hebe Kierownik Sklepu Drogeryjnego

NEWSLETTER

Zapisz się już dzisiaj!

Chcesz być na bieżąco? Nasz newsleter jest dla Ciebie idealny!