MENU zamknij MENU

Wszystko o polskiej branży kosmetycznej

Rynek kosmetyczny 2016/17 - podsumowania i plany: Tenex, Laboratorium Kosmetyczne Ava
Rynek kosmetyczny 2016/17 - podsumowania i plany: Tenex, Laboratorium Kosmetyczne Ava



Anna Rolf – Smuniewska, dyrektor marketingu Tenex


1. To był rok…
Pełen nowych wyzwań i nowych wdrożeń. Z każdym rokiem w naszej ofercie przybywa coraz więcej innowacyjnych produktów. 

2. Najważniejsze dla naszej firmy w 2016 roku było…
Przede wszystkim wzrost sprzedaży zarówno na rynku nowoczesnym, jak i tradycyjnym. Z nowymi siłami weszliśmy na rynki eksportowe, coraz bardziej rozwijamy sprzedaż zarówno na Europę wschodnią jak i na rynki azjatyckie.

3. Wdrożenia, które dobrze przyjęły się na rynku
Hitem tego roku okazały się specjalistyczne szampony DF5, na które zaplanowana była szeroka akcja promocyjna zarówno w TV jak i w prasie. Niezmiennie wielkim powodzeniem sprzedaje się również Kuracja z witaminą C, która po wielkim sukcesie oleju arganowego, przejęła rynek kosmetyków. Co obserwujemy po działaniach konkurencji.

4. Konsumenci zwracali szczególnie uwagę na…
Najważniejszym czynnikiem decydującym o zakupie kosmetyków są ich właściwości czego jako firma jesteśmy świadomi i wiemy, że klienci wracają po nasz produkt. Następnym bardzo ważnym czynnikiem jest cena/promocja, na którą zwracają  uwagę podczas zakupów. To dwie  najważniejsze cechy produktów. Wyciągając wnioski konsumenci  podczas zakupów, sugerują się przede wszystkim składem i właściwościami kosmetyków, są to podstawowe czynniki wpływające na decyzję o zakupie. Strategia cenowa jest niezmienna – klienci szukają preparatów wysokiej jakości oferowanych w niskich cenach.

5. Rynek kosmetyków najlepiej opisuje obecnie słowo…
Ekspansja i rozwój.

6. W 2017 roku planujemy… 
Zwiększenie portfolio marki DermoFuture - już od sierpnia pracujemy nad nowymi produktami i testujemy coraz to nowsze technologie. Zakłądamy zwiększenie sprzedaży i dostępności w sklepach oraz znaczący rozwój rynków eksportowych.

7. Wyzwanie, które stoi w kolejnych miesiącach przed naszą firmą, to…
Ciągła praca nad marką i sprzedażą i wprowadzanie coraz bardziej technologicznie zawansowanych nowości.

8. Dla całej branży wyzwaniem w kolejnym roku może być…
Wyzwaniem dla każdej firmy w przyszłym roku jest sprostanie coraz większym wymaganiom klientów i tworzenie coraz bardziej zawansowanych produktów, po które klient zechce wrócić i ponownie je zakupić.

===
Joanna Sznajder, dyrektor handlowy Laboratorium Kosmetyczne Ava

1. To był rok…
Rok 2016 w branży kosmetycznej to niesłabnącą dynamika rozwoju, tak pod względem innowacyjności wdrożeń, jak i pogłębiania kanałów dystrybucyjnych. Branża kosmetyczna owocowała w kosmetyki spersonalizowane z pogranicza chirurgii estetycznej, ale także mocno odczuwalny był trend ekologiczny. Polskie firmy zyskują coraz silniejszą pozycję na rynku krajowym, mocno konkurują z markami koncernowymi, głównie poprzez wysoką jakość proponowanych produktów, co wpływa na pogłębienie zaufania klientów. Mogliśmy w tym roku nadal obserwować kontynuacje procesów konsolidacyjnych rynku detalicznego, rywalizacje polskich marek w dyskontach oraz coraz ambitniejsze akcje promocyjne skierowane do klientów detalicznych. Ważnym wydarzeniem w roku 2016 było „zjednoczenie branży” i wspólne działania mające na celu obronę branży przed skutkami wprowadzenia ustaw niekorzystnych dla całego rynku.

2. Najważniejsze dla naszej firmy w 2016 roku było…
Zwiększenie sprzedaży, a co za tym idzie udziału w rynku w segmencie kosmetyków profesjonalnych, segmencie kosmetyków ekologicznych oraz dermokosmetyków. Jako pierwszy polski producent posiadający certyfikat Ecocert staliśmy się mentorem tego rynku i poczuwamy się do obowiązku rozszerzania wiedzy konsumentów w tym temacie. Pomagamy naszym klientom dobrze się czuć i wspaniale wyglądać poprzez harmonię innowacyjności z naturą. Najnowsza linia specjalistycznych produktów do ciała Eco Body Bio Repair Body Care – seria modelująca ciało -  otrzymała prestiżową nagrodę Perły Rynku Kosmetycznego 2016 w kategorii kosmetyki ekologiczne. Naszą nową linią produktów profesjonalnych z serii Beauty Cocktails oraz Acid Pells - peelingów kwasowych - wzbogaciliśmy ofertę zabiegów proponowanych przez znane i prestiżowe kliniki kosmetyczne, salony spa oraz gabinety kosmetyczne. Czujemy się wyjątkowi móc zaproponować klientom produkty, których efekt widoczny jest po pierwszym użyciu. Proponujemy produkty  spersonalizowane, odpowiadające na potrzeby naszych wymagających klientów.

3. Wdrożenia, które dobrze przyjęły się na rynku…
Każdy produkt tworzymy z myślą o naszych klientach, którzy nam zaufali. Dlatego też z uwagą śledzimy ich potrzeby, poddajemy wnikliwej analizie, a następnie proponujemy rozwiązanie w postaci produktu. Przykładem takich produktów są m.in.  Aktywatory Młodości. W poręcznych buteleczkach zamknęliśmy  kwintesencję kobiecego piękna!  Maksymalne stężenie składników aktywnych pozwala na uzyskanie natychmiastowych efektów poprawiających kondycję skóry i samopoczucie. Linia Eco Body Bio Repair Body Care to nasz kolejny sukces rynkowy. Wielogodzinna praca naszych technologów nad stworzeniem produktu idealnego pozwalającego walczyć z niedoskonałościami kobiecego ciała, zaowocowała olbrzymim sukcesem rynkowym. Linia Linia Eco Body Bio Repair Body Care pomaga w widoczny sposób zredukować tkankę tłuszczową, wygładzić skóre oraz działać profilaktycznie. Profesjonalna linia Beauty Cocktails to maksymalne stężenie składników aktywnych w walce z procesami starzenia się skóry. Profesjonalna linia Acid pells – peelingi kwasowe - przygotowana została z myślą o skutecznych zabiegach złuszczania skóry. Wiodącym kwasem jest szikimowy. Linia Pore Solutions – niepowtarzalna seria dermokosmetyków - stworzona jest dla osób z problemami rozszerzonych porów. Zawiera wyselekcjonowane, naturalne składniki zwężające i zmniejszające widoczność rozszerzonych porów z jednoczesnym efektem anti-aging.

4. Konsumenci zwracali szczególnie uwagę na…
Konsumenci w dalszym ciągu zwracali uwagę na cenę oraz na aktywności promocyjne. Natomiast zauważyliśmy znaczny wzrost konsumentów dbających o zdrowie, pro-ekologicznych. Konsumenci zaczynają czytać skład INCI z coraz większym zrozumieniem, interesują się składnikami zawartymi w recepturze. Zaczynają rozumieć, czym powinien cechować się produkt ekologiczny. Zaczynają być świadomymi uczestnikami tego rynku i wybierać właściwe produkty.

5. Rynek kosmetyków najlepiej opisuje obecnie słowo…
Szeroko rozumiana innowacyjność.

6. W 2017 roku planujemy…
Mottem naszych działań jest świadomość, aby nasz odbiorca dobrze się czuł i doskonale wyglądał. Dlatego też planujmy dalszy rozwój i prace nad kolejnymi innowacyjnymi wdrożeniami, opartymi o potrzeby naszych klientów krajowych, jak też zagranicznych. Planujemy dalszy rozwój kanałów dystrybucyjnych: zarówno krajowych i zagranicznych w kontekście kosmetyków specjalistycznych, ale również detalicznych oraz ekologicznych.

7. Wyzwanie, które stoi w kolejnych miesiącach przed naszą firmą, to…
Inwestycje związane z rozbudową firmy oraz inwestycje związane z dalszym rozwojem i unowocześnianiem parku maszynowego. Innowacyjność produkcji + innowacyjność technologii +  innowacyjność dystrybucji = innowacyjność produktu = zadowolenie klientów = zwiększenie sprzedaży!

8. Dla całej branży wyzwaniem w kolejnym roku może być…
Utrzymanie dynamiki rozwoju przy planowanych zmianach przez ustawodawcę.

===

Zapraszamy do zazpoznania się z kolejnymi odcinkami naszej sondy:

Cederroth Polska, Allverne

Oceanic, Bielenda, Janda

Sarantis, Delia Cosmetics, Eveline Cosmetics

Pollena Ostrzeszów, Drogerie Natura, Phenicoptere

Sesderma, Sanofi

Drogerie Laboo, Sieć Jawa

# Raporty tematyczne
baner wewnętrzny

NEWSLETTER

Zapisz się już dzisiaj!

Chcesz być na bieżąco? Nasz newsleter jest dla Ciebie idealny!