MENU zamknij MENU

Wszystko o polskiej branży kosmetycznej

Rynek kosmetyczny 2016/17 - podsumowania i plany: Drogerie Laboo, sieć Jawa
Rynek kosmetyczny 2016/17 - podsumowania i plany: Drogerie Laboo, sieć Jawa

Paweł Woch, dyrektor zarządzający, sieć Drogerii Laboo

1. To był rok…
Niepewności legislacyjnej, dyskontów i szukania optymalnego formatu dla sklepów tradycyjnych w obliczu rosnącej konkurencji.

2. Najważniejsze dla naszej firmy w 2016 roku było…
Stabilizacja finansowa sklepów i podtrzymanie wzrostu sprzedaży.

3. Wdrożenia, które dobrze przyjęły się na rynku…
Na pewno kosmetyki naturalne. A z marek globalnych: Syoss produkty do pielęgnacji i stylizacji włosów z serii Ceramide; Elseve dwufazowy eliksir do włosów; Pantene odżywka do włosów lekka pianka. To takie sprzedażowe perełki 2016 roku...

4. Konsumenci zwracali szczególnie uwagę na…
Niezmiennie - nowości i promocje. Ale co ważne -  klienci coraz częściej zwracają również uwagę na skład produktów. Widoczna jest także tendencja przesuwania się kryterium wyboru produktu z ceny w kierunku jakości.

5. Rynek kosmetyków najlepiej opisuje obecnie słowo…
Zdrowie.

6. W 2017 roku planujemy….
Zintensyfikowanie działań budujących rozpoznawalność marki. Począwszy od wizualizacji sklepów, poprzez działania marketingowe, a kończąc na unikalnej ofercie produktowej skierowanej do naszych sklepów.

7. Wyzwanie, które stoi w kolejnych miesiącach przed naszą firmą, to… 
Przekonanie naszych partnerów do koniecznych inwestycji w poprawę standardów, przejście ze skazanej na niepowodzenie strategii walki  cenowej na strategię opartą na budowaniu lojalności konsumenta indywidualnym podejściem i dopasowaną unikalną ofertą handlową.

8. Dla całej branży wyzwaniem w kolejnym roku może być…
Dominacja sieci handlowych i narzucana przez nich polityka asortymentowa, eliminująca udział w ofercie produktów specjalistycznych. Z drugiej strony może to być szansa dla mniejszych sklepów.

===

Paweł Drewnowski, dyrektor generalny sieci Jawa

1. To był rok...
W którym nastąpił dalszy rozwój rynku chemiczno-kosmetycznego w Polsce, który kreowały dyskonty oraz drogerie Rossmann.

2. Najważniejsze dla naszej firmy w 2016 roku było...
Wypracowanie modelu rentownej, nowoczesnej drogerii Jawa.

3. Wdrożenia, które dobrze przyjęły się na rynku to...
Kosmetyki naturalne, a w chemii gospodarczej proszki w kapsułkach.

4. Konsumenci zwracali szczególnie uwagę na...
Promocje i nowości.

5. Rynek kosmetyków najlepiej opisuje obecnie słowo...
Innowacje.

6. W 2017 roku planujemy...
Dalszy rozwój ilościowy i jakościowy naszych czterech formatów sklepów.

7. Wyzwanie, które stoi w kolejnych miesiącach przed naszą firmą, to...
Reorganizacja struktury w celu dopasowania do strategii firmy.

8. Dla całej branży wyzwaniem w kolejnym roku może być...
Dalszy rozwój i przekierowanie  konsumentów za pomocą aplikacji mobilnych do stacjonarnych sklepów.

===

Zapraszamy do zazpoznania się z kolejnymi odcinkami naszej sondy:

Cederroth Polska, Allverne

Oceanic, Bielenda, Janda

Tenex, Laboratorium Kosmetyczne Ava

Pollena Ostrzeszów, Drogerie Natura, Phenicoptere

Sesderma, Sanofi

Sarantis, Delia Cosmetics, Eveline Cosmetics

# Raporty tematyczne
baner wewnętrzny

NEWSLETTER

Zapisz się już dzisiaj!

Chcesz być na bieżąco? Nasz newsleter jest dla Ciebie idealny!