MENU zamknij MENU

Wszystko o polskiej branży kosmetycznej

Rynek kosmetyczny 2016/17 - podsumowania i plany: Sarantis, Delia Cosmetics, Eveline Cosmetics
Rynek kosmetyczny 2016/17 - podsumowania i plany: Sarantis, Delia Cosmetics, Eveline Cosmetics


Michał Czajka, dyrektor generalny Sarantis Polska

1. To był rok…
Trudny i wymagający pod wieloma względami. Rynek jest coraz bardziej konkurencyjny i co za tym idzie wymagający. Konkurencja oczywiście motywuje i napędza rozwój zarówno całego rynku jak również firm na nich działających. Nasz wysiłek przynosi efekty ale jak wspomniałem na wstępie coraz trudniej je osiągać i łatwiej już nie będzie.

2. Najważniejsze dla naszej firmy w 2016 roku było…
Utrzymanie pozycji lidera przez Kolastynę Sun w kategorii opalania z jednoczesnym poprawieniem udziałów rynkowych

3. Wdrożenia, które dobrze przyjęły się na rynku…
Nasza linia kosmetyków dla mężczyzn STR8 od wielu lat bardzo dynamicznie się rozwija. Tegoroczne wprowadzenie nowego zapachu STR8 Live True z jednoczesnym wsparciem kampanią reklamową Live Life Your Way zostało bardzo pozytywnie odebrane przez naszych konsumentów.

4. Konsumenci zwracali szczególnie uwagę na…
Wszyscy producenci przyzwyczaili konsumentów do bardzo aktywnych działań promocyjnych i moim zdaniem właśnie smart shopping jest odpowiedzią na to pytanie. 

5. Rynek kosmetyków najlepiej opisuje obecnie słowo…
Innowacyjność! Ciągłe poszukiwanie, odkrywanie nowych potrzeb konsumentów bądź też ich kreowanie poprzez wprowadzenia nowych produktów i/lub kategorii.

6. W 2017 roku planujemy…
Strategia Sarantis’a jest niezmienna od wielu lat: organiczny rozwój własnych marek, kontrakty dystrybucyjne oraz przejęcia firm lub marek. Plany na 2017 zawierają każdy z tych elementów, a o efektach porozmawiamy pod koniec 2017 roku.

7. Wyzwanie, które stoi w kolejnych miesiącach przed naszą firmą, to…
Zima za oknem, a ja powiem że przygotowanie do lata 2017. Przygotowania od sezonu opalania z Kolastyną Sun rozpoczynamy w 4 kwartale tak, aby być gotowym pod koniec pierwszego kwartału kolejnego roku.

8. Dla całej branży wyzwaniem w kolejnym roku może być…
Planowane zmiany dotyczące zakazu sprzedaży kosmetyków w kanale aptecznym. Jeżeli zakaz wejdzie, nastąpią znaczące zmiany w systemie dystrybucji kosmetyków specjalistycznych, co na pewno wpłynie na strukturę całego rynku.


===
Małgorzata Włodarczyk, pełnomocnik zarządu ds. rozwoju Delia Cosmetics

1. To był rok…
Rok 2016 był dla Delia Cosmetics kolejnym rokiem rozwoju na nowych rynkach zagranicznych i w sieciach handlowych w Polsce. Zaowocował on kilkoma nowymi wdrożeniami w  kluczowych dla marki kategoriach: makijaż, koloryzacja oraz pielęgnacja włosów.

2. Najważniejsze dla naszej firmy w 2016 roku było…
W 2016 roku w naszej firmie pojawiło się sporo sukcesów sprzedażowych na nowych rynkach, które są wynikiem prężnie działającego działu eksportu w Delia Cosmetics.

3. Wdrożenia, które dobrze przyjęły się na rynku…
Na rynku dobrze przyjęły się lakiery z przedłużoną trwałością, dające efekt hybrydy bez użycia lampy UV.

4. Konsumenci zwracali szczególnie uwagę na…
Z naszych doświadczeń wynika, że konsumenci najchętniej zwracali uwagę na nowości i promocje w największej polskiej sieci drogeryjnej oraz opinie blogosfery, z którą współpracujemy.

5. Rynek kosmetyków najlepiej opisuje obecnie słowo…
Dominacja dyskontów

6. W 2017 roku planujemy…
Wiele kolejnych wdrożeń i nowości, które zaowocują dalszym rozwojem firmy.

7. Wyzwanie, które stoi w kolejnych miesiącach przed naszą firmą, to…
Przede wszystkim wdrożenie nowości z portfolio marki Delia Cosmetics na targi w Bolonii. Poza tym, będzie to z pewnością zakończenie procesów certyfikacyjnych na kilka nowych rynków zagranicznych.

8. Dla całej branży wyzwaniem w kolejnym roku może być…
Plan zminimalizowania wpływu dyskontów i największej sieci drogeryjnej na kształtowanie oferty kosmetyków. Kilka lat temu, kiedy nie było dominacji dystrybucyjnej, klienci mieli szansę wypróbować wiele ciekawych produktów. Dziś konsument może kupić to, co zaakceptuje sieć lub jej marki własne. Wiele konceptów nie ma szansy trafić na masowy rynek. Wielką siłą stał się dziś Internet i to w nim należy upatrywać rozwoju dystrybucji dla istniejących i nowych marek.

===

Karina Kozerska, dyrektor marketingu Eveline Cosmetics

1. To był rok …
Dla Eveline Cosmetics to rok nowych technologii. Dwa nowe zgłoszenia patentowe, dynamiczny rozwój zaplecza badawczego.

2. Najważniejsze dla naszej firmy w 2016 roku było…
Wdrożenie kolejnych serii do pielęgnacji twarzy z wykorzystanie nowych technologii. Przez lata marka znana była głównie z serii do pielęgnacji ciała i kolorówki, teraz stawiamy mocniejszy nacisk na naszą ofertę kremów do twarzy.

3. Wdrożenia, które dobrze przyjęły się na rynku…
Kremy do twarzy z serii Gold Lift Therapy, które zawierają dwie zgłoszone do Urzędu Patentowego kompozycje kosmetyczne, nowe odsłony kosmetyków do ciała z serii Slim Extreme 4 D oraz olejki do ciała o oszałamiających ekskluzywnych zapachach Oils of Nature.

4. Konsumenci zwracali szczególnie uwagę na…
Serię z witaminą C Action Skin Booster, innowacyjne  kosmetyki jak krem do twarzy pod prysznic czy czerpiące z trendów azjatyckich zabiegi dwufunkcyjne  i multimasking.

5. Rynek kosmetyków najlepiej opisuje obecnie słowo…
Świadomość. Świadome konsumentki szukają tego, co faktycznie działa. Wiele trendów migruje do kosmetyków z medycyny estetycznej. Klientki świadomie podejmują decyzje, coraz wnikliwiej czytając etykiety i sprawdzając opinie o kosmetyku w Internecie.

6. W 2017 roku planujemy…
Dalej rozwijać zaplecze technologiczne i inwestować w skuteczne rozwiązania.

7. Wyzwanie, które stoi w kolejnych miesiącach przed naszą firmą, to...
Tworzenie i szukanie nowych kompozycji kosmetycznych.

8. Dla całej branży wyzwaniem w kolejnym roku może być…
Coraz trudniejszy, wymagający rynek...

===

Zapraszamy do zazpoznania się z kolejnymi odcinkami naszej sondy:

Cederroth Polska, Allverne

Oceanic, Bielenda, Janda

Tenex, Laboratorium Kosmetyczne Ava

Pollena Ostrzeszów, Drogerie Natura, Phenicoptere

Sesderma, Sanofi

Drogerie Laboo, Sieć Jawa

# Raporty tematyczne
baner wewnętrzny

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Bandi Cosmetics - Brand Manager Silcare - Safety Assessor Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Indigo - Specjalista ds. zakupów Ados Cosmetics - Specjalista ds. eksportu Premium Distribution - Koordynator ds. szkoleń Henkel - Digital Manager Perfumesco - Category Manager-Kupiec Super-Pharm Manager Działu Drogeryjnego i Kosmetycznego Oceanic - Kupiec Strategiczny Beliso - Specjalista ds. marketingu Yonelle - Specjalista ds. Kontroli Opakowań MAC Brand Support Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Specjalista ds. Digital Marketingu Miraculum - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Estee Lauder - Marketing Manager Oriflame - Specjalista ds. Zakupów Yope - Eksport Manager Laboratorium Kosmetyczne Joanna  - Kierownik ds. sieci aptecznych PGD Polska - przedstawiciel handlowy ds. Procter&Gamble Eveline Cosmetics - Technolog produkcyjny Technolog - rekrutacja ukryta Torf Corporation - Manager Produktu Miya Cosmetics - Specjalista ds. marketingu Dax Cosmetics - Senior Product Manager Laboratorium Kosmetyków Naturalnych Farmona - Senior Brand Manager Body Boom - Młodszy specjalista ds. marketingu Inglot - Copywriter - Specjalista ds. marketingu internetowego SPECJALISTA DS. REKLAMY I PUBLIC RELATIONS - OCEANIC Beauty of Science - menadżer sprzedaży i marketingu - Wrocław Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Młodszy Specjalista ds. pozyskiwania danych i prognozowania sprzedaży Makear - specjalista ds. marketingu/Wrocław Henkel Polska - Program Rozwojowy w Dziale Marketingu Beauty Care Beauty In - Specjalista ds. marketingu Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Eksportu Młodszy Inżynier Projektu - Beiersdorf Manufacturing Poznań L'Erbolario - Konsultantka ds. Urody i Sprzedaży mutex/ocfipreoqyfb/mutex Health & Beauty Care - Project Manager mutex/ocfipreoqyfb/mutex Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris: Młodszy Specjalista ds. Obsługi Klienta – Rynki Międzynarodowe mutex/ocfipreoqyfb/mutex Coty Polska - Młodszy kierownik ds. kluczowych klientów FK Pollena Ewa SA - Specjalista ds. marketingu Agencja pośrednictwa pracy - Product Manager (branża kosmetyczna i/lub farmaceutyczna) Laboratorium Kosmetyczne Floslek - Specjalista ds. marketingu La Rive - Przedstawiciel handlowy ds. rynku tradycyjnego i nowoczesnego MPS Koszalin - Kierownik Działu Kontroli Jakości MPS Koszalin - Specjalista ds. sprzedaży butelek z tworzyw sztucznych Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik Produktu Kontigo - Kierownik Sklepu Eveline Cosmetics - Elektromechanik Tenex - Key Account Manager Rekrutacja ukryta - Marketing Manager Torf Corporation - Manager Produktu Komplex-Torus Młodszy Kupiec Verona Products Professional - Kierownik Sprzedaży Orkla - Przedstawiciel Handlowy/Kosmetyczny Tenex Product Manager Clochee sp. z o.o. - Specjalista ds. Sprzedaży MPS International Sp. z o.o. - Technolog MPS International Sp. z o.o. - Koordynator Sekcji Badań i Rozwoju Laboratorium Kosmetyczne Joanna - Product Manager Dax Cosmetics - Product Manager Clarena - Specjalista ds. Regulacji Superpharm - Konsultant/ka ds. urody, Białystok Hebe Kierownik Sklepu Drogeryjnego

NEWSLETTER

Zapisz się już dzisiaj!

Chcesz być na bieżąco? Nasz newsleter jest dla Ciebie idealny!