MENU zamknij MENU

Wszystko o polskiej branży kosmetycznej

Merchandising ma sens
Merchandising ma sens

Łatwo zaobserwować, jak szybko ze sklepowej półki znikają nowości reklamowane w spotach telewizyjnych. Marka jest gwarantem jakości i budzi zaufanie klientów, a dzięki temu cieszy się także przychylnością handlowców. Z punktu widzenia właścicieli sklepów kolosalne znaczenie ma także fakt, że znane marki dużo inwestują w promocję, reklamę i szkolenia, zapewniają lepszy serwis oraz wsparcie marketingowe. W przypadku znanych marek punkty handlowe otrzymują materiały POS, szafy do ekspozycji produktów, druki reklamowe i promocyjne próbki produktów. Szafy ekspozycyjne oferują głównie producenci kosmetyków kolorowych, np. marki Astor i Rimmel (Coty Polska), Maybelline NY (L’Oréal), Bell,  Cosmetics, Eveline Cosmetics, Pierre René i wiele innych. Ich wykorzystanie ułatwia organizację przestrzeni w punkcie sprzedaży oraz uatrakcyjnia sklep w oczach klienta. Można także liczyć na pomoc i doradztwo specjalistów od merchandisingu poszczególnych dostawców. Warto wykorzystać ich wiedzę oraz doświadczenie płynące z obserwacji rynku.

Merchandising to sposób na zwiększenie sprzedaży poprzez właściwe wykorzystanie topografii i przestrzeni sklepu. Na zachowania i postawy klientów można skutecznie wpływać poprzez planowe rozmieszczenie towarów i ich ekspozycję na półkach. Bardzo duży procent decyzji o zakupie produktu zapada dopiero przy sklepowej półce. Dotyczy to zwłaszcza produktów szybko zbywalnych, takich jak kosmetyki. Warto więc zainteresować się zasadami merchandisingu, aby sprzedać więcej, zwłaszcza w przypadku sklepu samoobsługowego.

Klienci cenią sklepy samoobsługowe dlatego, że mogą w spokoju obejrzeć i porównać różne produkty z danej kategorii. Bardzo ważne jest więc rozmieszczenie towaru w jasny i rozumiały sposób, tak aby klient samodzielnie potrafił zlokalizować interesujące go sekcje. Specjaliści zalecają, aby towary na półkach były grupowane według marek lub kategorii produktów. Za najbardziej atrakcyjne miejsca w sklepie uchodzą oczywiście te, w których ruch jest największy. Wybrane sekcje produktów, np. objętych promocją, najlepiej będzie umieścić blisko wyjścia, między regałami w szczycie ruchliwej alejki etc. Bardzo duży wpływ na wielkość sprzedaży ma wysokość, na jakiej rozmieszczone są produkty. Najlepiej sprzedają się towary umieszczone na linii wzroku – od 120 do 160 cm od podłogi. Klienci bardziej zwracają uwagę na artykuły rozmieszczone po prawej niż po lewej stronie, w szczycie, a nie w środku regału, w strefie przy kasie, a nie w tyle sklepu. Warto również wziąć pod uwagę i zaplanować trasę, po jakiej klient będzie się poruszał w sklepie. Zazwyczaj konsumenci przemieszczają się w kierunku odwrotnym do wskazówek zegara i poszukują artykułów pierwszej potrzeby. Z tego względu najlepiej umieścić je na końcu sklepu, zmuszając kupującego do przejścia przez kilka alejek, gdzie najprawdopodobniej inne towary przykują jego wzrok. W ten sposób klient wyjdzie ze sklepu nie tylko z paczką chusteczek i pastą do zębów, ale też uzupełni zapas szamponu, kupi nowy cień do powiek, promocyjne opakowanie balsamu etc.

Lidia Lewandowska, WirtualneKosmetyki

# Raporty tematyczne
baner wewnętrzny

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Eveline Cosmetics - Brand Manager Cosmo Group: Regionalny Trener Sprzedaży/Manager w Dziale Szkoleń Produktowych Laboratorium Kosmetyczne FLOSLEK: Starszy Specjalista ds. Kontroli Jakości Oferta pracy: Oriflame - Koordynator ds. Ciągłego Doskonalenia Oferta pracy: Bio-Estetic - Account Manager Oferta pracy: Tenex - Specjalista ds. marketingu Oferta pracy: Senior R&D Formulation Specialist - Wrocław Oferta pracy: Abriga -  Specjalista ds. sprzedaży na rynek hiszpański i brytyjski Oferta pracy: Nuco - Specjalista ds. Kreacji Oferta Pracy: Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Zakupów Oferta pracy: Bielenda Kosmetyki Naturalne - Brand Manager Orkla Care - Technolog w Dziale Badań i Rozwoju BodyBoom - Młodszy Specjalista ds. Marketingu Dax Cosmetics - Junior Product Manager Silcare - Safety Assessor Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Indigo - Specjalista ds. zakupów Ados Cosmetics - Specjalista ds. eksportu Premium Distribution - Koordynator ds. szkoleń Henkel - Digital Manager Perfumesco - Category Manager-Kupiec Super-Pharm Manager Działu Drogeryjnego i Kosmetycznego Oceanic - Kupiec Strategiczny Beliso - Specjalista ds. marketingu Yonelle - Specjalista ds. Kontroli Opakowań MAC Brand Support Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Specjalista ds. Digital Marketingu Miraculum - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Estee Lauder - Marketing Manager Oriflame - Specjalista ds. Zakupów Yope - Eksport Manager Laboratorium Kosmetyczne Joanna  - Kierownik ds. sieci aptecznych PGD Polska - przedstawiciel handlowy ds. Procter&Gamble Eveline Cosmetics - Technolog produkcyjny Technolog - rekrutacja ukryta Torf Corporation - Manager Produktu Miya Cosmetics - Specjalista ds. marketingu Dax Cosmetics - Senior Product Manager Laboratorium Kosmetyków Naturalnych Farmona - Senior Brand Manager Body Boom - Młodszy specjalista ds. marketingu Inglot - Copywriter - Specjalista ds. marketingu internetowego SPECJALISTA DS. REKLAMY I PUBLIC RELATIONS - OCEANIC Beauty of Science - menadżer sprzedaży i marketingu - Wrocław Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Młodszy Specjalista ds. pozyskiwania danych i prognozowania sprzedaży Makear - specjalista ds. marketingu/Wrocław Henkel Polska - Program Rozwojowy w Dziale Marketingu Beauty Care Beauty In - Specjalista ds. marketingu Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Eksportu Młodszy Inżynier Projektu - Beiersdorf Manufacturing Poznań L'Erbolario - Konsultantka ds. Urody i Sprzedaży mutex/ocfipreoqyfb/mutex Health & Beauty Care - Project Manager mutex/ocfipreoqyfb/mutex Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris: Młodszy Specjalista ds. Obsługi Klienta – Rynki Międzynarodowe mutex/ocfipreoqyfb/mutex Coty Polska - Młodszy kierownik ds. kluczowych klientów FK Pollena Ewa SA - Specjalista ds. marketingu Agencja pośrednictwa pracy - Product Manager (branża kosmetyczna i/lub farmaceutyczna) Laboratorium Kosmetyczne Floslek - Specjalista ds. marketingu La Rive - Przedstawiciel handlowy ds. rynku tradycyjnego i nowoczesnego MPS Koszalin - Kierownik Działu Kontroli Jakości MPS Koszalin - Specjalista ds. sprzedaży butelek z tworzyw sztucznych Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik Produktu Kontigo - Kierownik Sklepu Eveline Cosmetics - Elektromechanik Tenex - Key Account Manager Rekrutacja ukryta - Marketing Manager Torf Corporation - Manager Produktu Komplex-Torus Młodszy Kupiec Verona Products Professional - Kierownik Sprzedaży Orkla - Przedstawiciel Handlowy/Kosmetyczny Tenex Product Manager Clochee sp. z o.o. - Specjalista ds. Sprzedaży MPS International Sp. z o.o. - Technolog MPS International Sp. z o.o. - Koordynator Sekcji Badań i Rozwoju Laboratorium Kosmetyczne Joanna - Product Manager Dax Cosmetics - Product Manager Clarena - Specjalista ds. Regulacji Superpharm - Konsultant/ka ds. urody, Białystok Hebe Kierownik Sklepu Drogeryjnego

NEWSLETTER

Zapisz się już dzisiaj!

Chcesz być na bieżąco? Nasz newsleter jest dla Ciebie idealny!