MENU zamknij MENU

Wszystko o polskiej branży kosmetycznej

Maseczkowy szał – pielęgnacja ponad standardem
Maseczkowy szał – pielęgnacja ponad standardem

Maseczki stały się niezwykle popularnym kosmetykiem. Produkt, który przecież nie jest żadną kosmetyczną nowością, przeżywa swoistą drugą młodość. Co na to wpływa? Innowacje.

Wszelkie nowe rozwiązania wprowadzane do kategorii przyczyniają się do wzrostu zainteresowania ze strony konsumentek.

Na pewno popyt na maseczki kreuje również wciąż popularny trend azjatyckiej pielęgnacji. Konsumentki przyswajają sobie założenia „warstwowej pielęgnacji” i poznają korzyści, jakie daje skórze regularne sięganie po mocniejsze, skoncentrowane kosmetyki.

Do niedawna maseczki uchodziły przede wszystkim za kosmetyk uzupełniający pielęgnację anty-aging. Rzeczywiście, wciąż wiele oferowanych produktów nakierowanych jest na to, by opóźniać oznaki upływu czasu lub poprawiać wygląd i komfort dojrzałej skóry.

Maseczka na Instagramie

Polki lubią także maski nawilżające i oczyszczające – te ostatnie najczęściej wybierają dziewczyny i kobiety, które miewają kłopoty z cerą. Nowością, która również szybko zdobywa zainteresowanie konsumentek są także „sleeping mask” – maseczki, które nakłada się na wieczór, bez konieczności ich zmywania, gwarantujące efekt wypoczętej skóry. Dla zapracowanych, często niedosypiających tyle godzin, ile trzeba kobiet – produkt odpowiadający ich potrzebom.

To właśnie poszerzenie grupy konsumentek o młode osoby dało nowe paliwo kategorii. Maseczka stała się często obecnym produktem w mediach społecznościowych. Użytkowniczki chętnie prezentują swoje zdjęcia w maskach płachtowych. Młode osoby szczególnie upodobały sobie tu wzorowane na koreańskich produktach maseczki z nadrukami rozmaitych zwierzątek. Kobiety mówią, że lubią wygodę i poczucie silnego skoncentrowania masek w płachcie. Nie muszą rozsmarowywać na skórze papki, a później dokładnie oczyszczać skóry. Wystarczy nałożenie papierowej czy tkaninowej maski, tak silnie nasączonej, że dającej wrażenie, jakby skóra spijała wszystko, co producent w niej zawarł. Oprócz wspomnianych już zwierzątek na opakowaniu, częstym graficznie motywem masek płachtowych jest przedstawiony na opakowaniu dozownik z wpisaną dominującą substancją aktywną. Trzeba przyznać, że to przemawia do wyobraźni konsumentek, które mają przeświadczenie, że w tym niewielkim produkcie kryje się mocno skoncentrowana ilość pożądanego przez nie składnika aktywnego.

Żelowa i w bąbelkowa

Osoby ze skórą suchą bardzo chętnie wypróbowują nowości: maski żelowe, które dają już wizualne wrażenie, że będą mocno nawilżać skórę. W takiej formule producenci oferują również peelingi na bazie kwasów owocowych. Hitem Internetu są także „bubble mask”. To również produkty, które do kosmetyki wprowadzili Azjaci. Poprzez pęcherzyki powietrza bubble mask wytwarza delikatną, głęboko oczyszczającą pianę, która rośnie. Cera po takiej masce staje się nawilżona i rozjaśniona, a zdjęcie w czymś, co przypomina watę cukrową na twarzy, szybko zbiera lajki na Instagramie.  

Chwila dla relaksu

Maseczki w tradycyjnej formule: gęstego kremu, papki czy glinki wybierają kosmetyczne konserwatystki, które lubią to, co już znają, i niekoniecznie muszą testować na sobie wszystkie nowinki. Bardziej tradycyjne formuły, czasem również w postaci półkomponentów do DIY, oferują marki kosmetyków naturalnych. Tu akcent przeniesiony jest na naturalność składników, ale też to, o co pierwotnie w maseczkach chodziło – chwilę relaksu, przyjemności, ukojenia.

Niezależnie zresztą: czy nakładamy nowoczesne bąbelki z modnym węglem w składzie czy też maseczkę na bazie dobrze znanej glinki, warto wykorzystać ten czas na wewnętrzne wyciszenie i relaks. A do wakacyjnej kosmetyczki warto zabrać saszetkę czy dwie ulubionej maseczki, by po słonecznych kąpielach nieco przesuszonej skórze zapewnić większą dawkę nawilżenia i regeneracji.

Opinie ekspertów

Katarzyna Butrymowicz, dyrektor marketingu Bielenda Kosmetyki Naturalne

Polki szybko reagują na trendy

Maseczki należą do grupy najpopularniejszych kosmetyków do pielęgnacji twarzy. To produkty, które są cenione przez konsumentki za skoncentrowane formuły, intensywne działanie i przyjemność stosowania. W ostatnim czasie jest to kategoria, która notuje duże wzrosty. Wpływ na to mają nowości, które zaskakują w wielu aspektach - m.in. w sposobie aplikacji, konsystencji czy opakowaniu.

Maseczki już dawno przestały mieć formę gęstych, tłustych preparatów. Stały się lubianym sposobem na szybkie nawilżenie, regenerację czy detoks skóry.

Polki, które zawsze pozytywnie reagują na nowe trendy, mają w tym momencie do wyboru szeroki zakres produktów - od lekkich, żelowych maseczek o konsystencji owocowej galaretki (Bielenda Juicy Jelly Mask), po hydroplastyczne płaty 3D, które - nasączone składnikami aktywnymi - idealnie dopasowują się do kształtu twarzy (np. z serii Bielenda Lift). Pomiędzy nimi jest cała gama innych produktów - to m.in. bardzo popularne, funkcjonalne maseczki typu peel-off (np. z serii Bielenda Zielona Herbata i Bielenda Carbo Detox) czy uwielbiane przez młode konsumentki maseczki w płacie ze śmiesznymi wizerunkami zwierząt (Bielenda Crazy Mask).

Również w maskach kremowych widać istotną zmianę - dzięki lżejszej formule są dziś świetnym dopełnieniem duetu krem + serum. To właśnie dzięki różnorodnej ofercie oraz szybkim reagowaniu na oczekiwania konsumentek, marka Bielenda jest obecnie liderek tej kategorii produktowej.
 

Anna Pilip, kierownik ds. PR i Digital marketingu Lirene

Maseczki to jeden z najdynamiczniej rozwijających się segmentów w kategorii „Pielęgnacja twarzy”.

Maseczki dla wielu kobiet, obok pachnącego płynu do kąpieli czy peelingu ciała, są nieodłącznym elementem „domowego SPA”. Pomagają zrelaksować się i poczuć się zadbaną, a natychmiastowy efekt nie tylko poprawia wygląd, ale też… humor. Dlatego po nie sięgamy nie tylko przed ważnym wyjściem, ale też na co dzień – zwłaszcza kiedy nie mamy chwili aby odwiedzić gabinet kosmetyczny. Maseczki stają się alternatywą dla kosztownych i, często inwazyjnych, zabiegów gabinetowych.

Sięgając po kosmetyki uzupełniające podstawową pielęgnację, Polki zwracają uwagę na nowinki inspirowane międzynarodowymi trendami (takimi jak choćby azjatycki trend pielęgnacji, maski flizelinowe, wielofunkcyjne, glinkowe, oparte na węglu czy „kosmetyczne DIY”), jednocześnie poszukując produktów skutecznych, o jakości potwierdzonej badaniami. Szczególną uwagę zwracają na zawartość składników aktywnych. W tego typu produktach najlepiej, aby były one inspirowane naturą, przy jednoczesnej maksymalnej skuteczności działania, np. dzięki podaniu ich w postaci kompleksów aktywnych. Poszukiwane są znane i cenione w świecie kosmetyków a także medycyny estetycznej składniki, których działanie wzmocnione jest unikalnymi nowymi substancjami czy kompleksami. Ważne jest, aby były stabilne, zamknięte w nośniki i skutecznie przenikały w głąb skóry.

Konsumentki poszukują masek anti aging, ale hitem są również maski glinkowe oraz maski odpowiadające na podstawowe potrzeby nawilżenia oraz odżywienia. Polki chętnie sięgają po standardowe maski o kremowych konsystencjach, jednak - szczególnie w grupie produktów o działaniu anti aging – coraz większą popularnością cieszą się maski flizelinowe a nawet w trendzie DIY.

Nowoczesne maseczki błyskawicznie wygładzają zmarszczki, napinają, regenerują, rozświetlają czy oczyszczają, ale też pozwalają na chwile przyjemności i relaksu. Maseczki znane są bowiem z szybkiego i widocznego działania, które wynika z większej, niż w klasycznych kremach, zawartości składników aktywnych.  Receptura maseczek jest opracowana tak, aby umożliwić składnikom aktywnym działanie w głębszych warstwach naskórka, a także na jego powierzchni– wygładzając i poprawiając koloryt cery.

Karina Kozerska, dyrektor marketingu Eveline Cosmetics

Nie tylko uzupełnienie linii, ale też samodzielne produkty

Od kilku lat Eveline Cosmetics planując wdrożenie serii opracowuje maseczki będące uzupełnieniem linii. Wdrożyliśmy też kilkanaście maseczek działających jako samodzielnie funkcjonujące indeksy.

Wynika to z rosnącego zainteresowania produktami w tej formie, gdyż Polki przekonały się na własnej skórze, że warto sięgać po maseczki. Maseczki są jednym z nieodzownych zabiegów pielęgnacyjnych. Umiejętnie dobrane i systematycznie stosowane mogą przynieść zarówno natychmiastowy wynik poprawiający wygląd skóry, jak i wywierać trwały efekt przy systematycznym stosowaniu.

Mamy w ofercie różne typy masek – maski z peelingami w doublepack - ach, maseczki – kremy. Nasze nowe wdrożenie to maski na tkaninie. Maski na tkaninie mają dodatkową zaletę  - pod warstwą tkaniny wytwarza się ciepło, które powoduje lepsze ukrwienie, a w efekcie przynosi poprawę wymiany tlenowej. Stan ten pozwala na lepsze odżywienie skóry i zwiększa efektywność transportu substancji czynnych.

Maseczka stanowi cenne uzupełnienie pielęgnacji skóry. Nowoczesne maseczki często mają konsystencję podobną do kremu, ale zawierają wyższe stężenia substancji odżywczych i szybciej działają na skórę. Kobieta powinna sięgać po nie przynajmniej dwa lub trzy razy w tygodniu gdy odczuwa, że jej skóra wymaga bardziej intensywnej regeneracji.


Marta Górska, właścicielka firmy Szmaragdowe Żuki

Naturalność produktów jest wielkim atutem

Z moich obserwacji wynika, że kobiety coraz częściej sięgają po maseczki jak najbardziej naturalne, stworzone z pominięciem syntetycznych składników.

Najprostszym i najczęściej wybieranym produktem są glinki (najpopularniejsze to zielona, różowa i biała). Te, jak wiadomo, są świetnymi absorbentami, oczyszczają, wygładzają. Przy okazji dostarczają minerałów i pierwiastków śladowych (różnych i o różnym stężeniu w zależności od rodzaju glinki). Bardziej wymagające kobiety poszukują maseczek o bogatszym składzie, na przykład glinka plus ekstrakty roślinne.

Najlepiej, oczywiście, gdyby od razu po zmyciu maseczki był tzw. efekt WOW! Marka Szmaragdowe Żuki wyszła naprzeciw tym oczekiwaniom i stworzyła dwie maseczki do dwóch różnych typów cer. Obie mają w składzie kilka rodzajów glinek (marka zwracała uwagę na pochodzenie i skład pierwiastkowy dobieranych glinek) oraz kilka ekstraktów roślinnych dedykowanych danemu konkretnemu rodzajowi skóry (stężenie ekstraktów roślinnych w obu maseczkach wynosi aż 30%). I tak: Lenis (delikatna) to mieszanka glinek białej, czerwonej i fioletowej (a więc Kaolin i Illite) oraz ekstraktów z żurawiny, truskawki i młodego jęczmienia. Z kolei Fortis (mocna) to mieszanka dwóch różnych glinek zielonych (Illite i Montmorillonite) oraz czarnej (o dużej ilości żelaza w składzie), plus ekstrakty z truskawki, kory wierzby białej (salicylany!) i młodego jęczmienia.

Równolegle z tendencją do poszukiwania produktów naturalnych i nieprzetworzonych wciąż funkcjonuje pragnienie wygody, stąd propozycja produktu typu „zrób to sam”, czyli wymieszaj maseczkę z hydrolatem nie zawsze spotyka się z entuzjazmem. W dobie pośpiechu i potrzeby posiadania wszystkiego od razu, konieczność samodzielnego przyrządzania maseczki z gotowej mieszanki proszkowej zniechęca część klienteli. Trzeba jednak pamiętać, że wyjście naprzeciw tym oczekiwaniom i stworzenie produktu gotowego wiąże się z koniecznością jego konserwacji, a więc czasem wzbogacenia składu o niekoniecznie pożądane składniki. Po maseczki w proszku częściej sięgają kobiety, które nie godzą się na żadne kompromisy w kwestii w pełni naturalnej pielęgnacji.

opr. Lidia Lewandowska, Wirtualne Kosmetyki

Czytaj również:

Rynek na kuracji: maseczki, peelingi, koncentraty

# Raporty tematyczne
baner wewnętrzny

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Herla - Regionalny Kierownik Sprzedaży Herla - Eksport Manager Oferta Pracy: Equalan Pharma - Młodszy Specjalista ds. Marketingu TZMO SA - Koordynator Sekcji Wyrobów Kosmetycznych Nivea - Przedstawiciel Handlowy ds. Kluczowych Klientów Oferta pracy: Delia Cosmetics - Product Manager Oferta pracy: Delia Cosmetics - Dyrektor Sprzedaży Rekrutacja ukryta - Junior Trade Marketing Specialist Oferta pracy: Farmona - Brand Manager Oferta pracy: Oceanic - Młodszy Specjalista ds. wdrożeń kosmetycznych Oferta pracy: Organique - Product Manager Eveline Cosmetics - Brand Manager Cosmo Group: Regionalny Trener Sprzedaży/Manager w Dziale Szkoleń Produktowych Laboratorium Kosmetyczne FLOSLEK: Starszy Specjalista ds. Kontroli Jakości Oferta pracy: Oriflame - Koordynator ds. Ciągłego Doskonalenia Oferta pracy: Bio-Estetic - Account Manager Oferta pracy: Tenex - Specjalista ds. marketingu Oferta pracy: Senior R&D Formulation Specialist - Wrocław Oferta pracy: Abriga -  Specjalista ds. sprzedaży na rynek hiszpański i brytyjski Oferta pracy: Nuco - Specjalista ds. Kreacji Oferta Pracy: Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Zakupów Oferta pracy: Bielenda Kosmetyki Naturalne - Brand Manager Orkla Care - Technolog w Dziale Badań i Rozwoju BodyBoom - Młodszy Specjalista ds. Marketingu Dax Cosmetics - Junior Product Manager Silcare - Safety Assessor Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Indigo - Specjalista ds. zakupów Ados Cosmetics - Specjalista ds. eksportu Premium Distribution - Koordynator ds. szkoleń Henkel - Digital Manager Perfumesco - Category Manager-Kupiec Super-Pharm Manager Działu Drogeryjnego i Kosmetycznego Oceanic - Kupiec Strategiczny Beliso - Specjalista ds. marketingu Yonelle - Specjalista ds. Kontroli Opakowań MAC Brand Support Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Specjalista ds. Digital Marketingu Miraculum - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Estee Lauder - Marketing Manager Oriflame - Specjalista ds. Zakupów Yope - Eksport Manager Laboratorium Kosmetyczne Joanna  - Kierownik ds. sieci aptecznych PGD Polska - przedstawiciel handlowy ds. Procter&Gamble Eveline Cosmetics - Technolog produkcyjny Technolog - rekrutacja ukryta Torf Corporation - Manager Produktu Miya Cosmetics - Specjalista ds. marketingu Dax Cosmetics - Senior Product Manager Laboratorium Kosmetyków Naturalnych Farmona - Senior Brand Manager Body Boom - Młodszy specjalista ds. marketingu Inglot - Copywriter - Specjalista ds. marketingu internetowego SPECJALISTA DS. REKLAMY I PUBLIC RELATIONS - OCEANIC Beauty of Science - menadżer sprzedaży i marketingu - Wrocław Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Młodszy Specjalista ds. pozyskiwania danych i prognozowania sprzedaży Makear - specjalista ds. marketingu/Wrocław Henkel Polska - Program Rozwojowy w Dziale Marketingu Beauty Care Beauty In - Specjalista ds. marketingu Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Eksportu Młodszy Inżynier Projektu - Beiersdorf Manufacturing Poznań L'Erbolario - Konsultantka ds. Urody i Sprzedaży mutex/ocfipreoqyfb/mutex Health & Beauty Care - Project Manager mutex/ocfipreoqyfb/mutex Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris: Młodszy Specjalista ds. Obsługi Klienta – Rynki Międzynarodowe mutex/ocfipreoqyfb/mutex Coty Polska - Młodszy kierownik ds. kluczowych klientów FK Pollena Ewa SA - Specjalista ds. marketingu Agencja pośrednictwa pracy - Product Manager (branża kosmetyczna i/lub farmaceutyczna) Laboratorium Kosmetyczne Floslek - Specjalista ds. marketingu La Rive - Przedstawiciel handlowy ds. rynku tradycyjnego i nowoczesnego MPS Koszalin - Kierownik Działu Kontroli Jakości MPS Koszalin - Specjalista ds. sprzedaży butelek z tworzyw sztucznych Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik Produktu Kontigo - Kierownik Sklepu Eveline Cosmetics - Elektromechanik Tenex - Key Account Manager Rekrutacja ukryta - Marketing Manager Torf Corporation - Manager Produktu Komplex-Torus Młodszy Kupiec Verona Products Professional - Kierownik Sprzedaży Orkla - Przedstawiciel Handlowy/Kosmetyczny Tenex Product Manager Clochee sp. z o.o. - Specjalista ds. Sprzedaży MPS International Sp. z o.o. - Technolog MPS International Sp. z o.o. - Koordynator Sekcji Badań i Rozwoju Laboratorium Kosmetyczne Joanna - Product Manager Dax Cosmetics - Product Manager Clarena - Specjalista ds. Regulacji Superpharm - Konsultant/ka ds. urody, Białystok Hebe Kierownik Sklepu Drogeryjnego

NEWSLETTER

Zapisz się już dzisiaj!

Chcesz być na bieżąco? Nasz newsleter jest dla Ciebie idealny!