MENU zamknij MENU

Wszystko o polskiej branży kosmetycznej

Joanna Stefaniak, Lirene, ważne by z produktami ochrony słonecznej być wszędzie tam, gdzie są turyści
Joanna Stefaniak, Lirene, ważne by z produktami ochrony słonecznej być wszędzie tam, gdzie są turyści

Joanna Stefaniak, kierownik kategorii Lirene:

Obserwujemy od wielu lat pogłębiający się trend większej dbałości o skórę podczas opalania. Polacy są coraz lepiej wyedukowani w zakresie ochrony, chcą unikać nieprzyjemnych poparzeń i podrażnień skóry, dlatego coraz chętniej sięgają po produkty z wyższymi faktorami SPF.

Rynek urósł ponad 10% vs 2016, pomimo faktu, że pogoda nie była najładniejsza podczas ostatnich wakacji.

Już od kilku lat obserwujemy rosnącą sprzedaż produktów z wysokimi i bardzo wysokimi filtrami. W przypadku produktów dla dzieci kremy z filtrem SPF 50 i 50+ stanowią już ponad 60% sprzedaży wszystkich produktów. Idealnym przykładem jest najlepiej sprzedający się produkt dla dzieci z oferty Lirene  - Mleczko ochronne SPF 50+, które od lat jest liderem sprzedaży. Produkty SPF 30+ stanowią powyżej 35% wartości sprzedaży rynku produktów SUN dla dzieci. Widać, że rodzice są coraz lepiej wyedukowani w zakresie ochrony przeciwsłonecznej i, chcąc chronić delikatna skórę dziecka przed poparzeniami, wybierają produkty z wysokimi filtrami. W przypadku produktów dla dorosłych, najlepiej sprzedają się produkty średniej i wysokiej ochrony: SPF 50 i 50+ stanowią 17% (w porównaniu do roku 2015 kiedy to stanowiły niecałe 11%), SPF 30 22% (vs 20% w 2015) a SPF 20 16%.

Od kilku lat najbardziej popularnymi formami są emulsje (typu balsam, mleczko) i to one cieszą się największym powodzeniem zarówno wśród dorosłych, jak i dzieci, czego potwierdzeniem jest najlepsza sprzedaż mleczka ochronnego Lirene dla dzieci SPF 50+ i  emulsji ochronnej Lirene do cery wrażliwej SPF 50+.  Bardzo popularne są ostatnio konsystencje olejkowe. Naszym hitem jest Jaśminowy olejek ochronny SPF 30, który idealnie się rozprowadza, chroni skórę, a także doskonale nawilża i natłuszcza, zapobiegając przesuszeniu skóry.

Polacy coraz częściej sięgają po nowinki, tak aby najlepiej dopasować produkt do swoich upodobań i preferencji. W tym roku marka Lirene wprowadziła nowość - wszechstronny produkt do ochrony całego ciała. Nawilżająca mgiełka ochronna SPF 30 chroni przed słońcem nie tylko skórę twarzy i ciała, ale również skórę głowy, która bardzo często ulega poparzeniu w miejscu przedziałka lub zakoli u mężczyzn. Dodatkowo może być stosowana bezpośrednio na makijaż, nie obciążając go ani nie rozmazując. Ultra delikatna, lekka kontestacja mgiełki nie klei się, nie zostawia białych śladów,  jest wiec uniwersalnym rozwiązaniem dla kobiet i dla mężczyzn.

Bardzo ciekawą propozycją dla naszych pociech jest Pianka ochronna SPF 30, która wygląda jak bita śmietana, idealnie się rozprowadza, a do tego cudownie pachnie gumą do żucia.

Rokrocznie aktywnie wspieramy sprzedaży produktów do ochrony przeciwsłonecznej różnymi akcjami i kampaniami, zarówno w punkcie sprzedaży jak i w mediach. Ostatnio bardzo mocno skupiamy się na promocji serii w Internecie, gdyż tam konsumenci poszukują informacji o produktach, szukają nowinek, porównują produkty miedzy sobą.

Bardzo ważnym czynnikiem decydującym o dobrej sprzedaży, oprócz oczywiście pogody, jest zapewnienie odpowiedniej dystrybucji produktów. Podczas sezonu letniego wyjeżdżamy w różne miejsca, od popularnych kurortów turystycznych, po małe wioski, siedliska położone z dala od dużych miast. Ważne, aby produkty ochrony przeciwsłonecznej były obecne na półkach wszędzie tam, gdzie są turyści, w tym w małych sezonowych sklepikach, budkach przy plażach, nawet w małych sklepach spożywczo-chemicznych. Turyści często jeszcze zapominają o kupnie kremu albo z uwagi na dobra pogodę skończy im się zapas przywieziony z domu. Produkty tej marki, która będzie dostępna najszerzej, na pewna osiągną sukces sprzedażowy.

Niestety wciąż należy walczyć z mitami - na przykład z popularnym wśród konsumentów o deficycie witaminy D... Witamina D jest jedyną, którą organizm wytwarza samodzielnie pod wpływem wystawiania skóry na promieniowanie słoneczne. Zadaniem preparatów fotoochronnych jest niedopuszczenie, by promieniowanie UV dotarło do głębszych warstw naszej skóry. Tak więc mogłoby się wydawać, że preparaty z wysokim filtrem blokują wytwarzanie witaminy D w skórze, a na pewno znacznie go ograniczają. Tym intuicyjnym wioskom przeczą prace z ostatnich lat, w których autorzy badali wpływ stosowanych filtrów przeciwsłonecznych na syntezę oraz poziom witaminy D. Według najnowszych doniesień, stosowanie filtrów – również to częste i z zastosowaniem preparatów o wysokim faktorze – nie powoduje znaczącego zmniejszenia ilości witaminy D, a tym samym nie wiąże się, np. ze zwiększeniem ryzyka krzywicy u dzieci czy osteoporozy w wieku późniejszym.


Więcej informacji na temat kategorii kosmetyków słonecznych przeczytają Państwo w naszym specjalnym raporcie

# Raporty tematyczne
baner wewnętrzny

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Herla - Regionalny Kierownik Sprzedaży Herla - Eksport Manager Oferta Pracy: Equalan Pharma - Młodszy Specjalista ds. Marketingu TZMO SA - Koordynator Sekcji Wyrobów Kosmetycznych Nivea - Przedstawiciel Handlowy ds. Kluczowych Klientów Oferta pracy: Delia Cosmetics - Product Manager Oferta pracy: Delia Cosmetics - Dyrektor Sprzedaży Rekrutacja ukryta - Junior Trade Marketing Specialist Oferta pracy: Farmona - Brand Manager Oferta pracy: Oceanic - Młodszy Specjalista ds. wdrożeń kosmetycznych Oferta pracy: Organique - Product Manager Eveline Cosmetics - Brand Manager Cosmo Group: Regionalny Trener Sprzedaży/Manager w Dziale Szkoleń Produktowych Laboratorium Kosmetyczne FLOSLEK: Starszy Specjalista ds. Kontroli Jakości Oferta pracy: Oriflame - Koordynator ds. Ciągłego Doskonalenia Oferta pracy: Bio-Estetic - Account Manager Oferta pracy: Tenex - Specjalista ds. marketingu Oferta pracy: Senior R&D Formulation Specialist - Wrocław Oferta pracy: Abriga -  Specjalista ds. sprzedaży na rynek hiszpański i brytyjski Oferta pracy: Nuco - Specjalista ds. Kreacji Oferta Pracy: Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Zakupów Oferta pracy: Bielenda Kosmetyki Naturalne - Brand Manager Orkla Care - Technolog w Dziale Badań i Rozwoju BodyBoom - Młodszy Specjalista ds. Marketingu Dax Cosmetics - Junior Product Manager Silcare - Safety Assessor Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Indigo - Specjalista ds. zakupów Ados Cosmetics - Specjalista ds. eksportu Premium Distribution - Koordynator ds. szkoleń Henkel - Digital Manager Perfumesco - Category Manager-Kupiec Super-Pharm Manager Działu Drogeryjnego i Kosmetycznego Oceanic - Kupiec Strategiczny Beliso - Specjalista ds. marketingu Yonelle - Specjalista ds. Kontroli Opakowań MAC Brand Support Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Specjalista ds. Digital Marketingu Miraculum - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Estee Lauder - Marketing Manager Oriflame - Specjalista ds. Zakupów Yope - Eksport Manager Laboratorium Kosmetyczne Joanna  - Kierownik ds. sieci aptecznych PGD Polska - przedstawiciel handlowy ds. Procter&Gamble Eveline Cosmetics - Technolog produkcyjny Technolog - rekrutacja ukryta Torf Corporation - Manager Produktu Miya Cosmetics - Specjalista ds. marketingu Dax Cosmetics - Senior Product Manager Laboratorium Kosmetyków Naturalnych Farmona - Senior Brand Manager Body Boom - Młodszy specjalista ds. marketingu Inglot - Copywriter - Specjalista ds. marketingu internetowego SPECJALISTA DS. REKLAMY I PUBLIC RELATIONS - OCEANIC Beauty of Science - menadżer sprzedaży i marketingu - Wrocław Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Młodszy Specjalista ds. pozyskiwania danych i prognozowania sprzedaży Makear - specjalista ds. marketingu/Wrocław Henkel Polska - Program Rozwojowy w Dziale Marketingu Beauty Care Beauty In - Specjalista ds. marketingu Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Eksportu Młodszy Inżynier Projektu - Beiersdorf Manufacturing Poznań L'Erbolario - Konsultantka ds. Urody i Sprzedaży mutex/ocfipreoqyfb/mutex Health & Beauty Care - Project Manager mutex/ocfipreoqyfb/mutex Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris: Młodszy Specjalista ds. Obsługi Klienta – Rynki Międzynarodowe mutex/ocfipreoqyfb/mutex Coty Polska - Młodszy kierownik ds. kluczowych klientów FK Pollena Ewa SA - Specjalista ds. marketingu Agencja pośrednictwa pracy - Product Manager (branża kosmetyczna i/lub farmaceutyczna) Laboratorium Kosmetyczne Floslek - Specjalista ds. marketingu La Rive - Przedstawiciel handlowy ds. rynku tradycyjnego i nowoczesnego MPS Koszalin - Kierownik Działu Kontroli Jakości MPS Koszalin - Specjalista ds. sprzedaży butelek z tworzyw sztucznych Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik Produktu Kontigo - Kierownik Sklepu Eveline Cosmetics - Elektromechanik Tenex - Key Account Manager Rekrutacja ukryta - Marketing Manager Torf Corporation - Manager Produktu Komplex-Torus Młodszy Kupiec Verona Products Professional - Kierownik Sprzedaży Orkla - Przedstawiciel Handlowy/Kosmetyczny Tenex Product Manager Clochee sp. z o.o. - Specjalista ds. Sprzedaży MPS International Sp. z o.o. - Technolog MPS International Sp. z o.o. - Koordynator Sekcji Badań i Rozwoju Laboratorium Kosmetyczne Joanna - Product Manager Dax Cosmetics - Product Manager Clarena - Specjalista ds. Regulacji Superpharm - Konsultant/ka ds. urody, Białystok Hebe Kierownik Sklepu Drogeryjnego

NEWSLETTER

Zapisz się już dzisiaj!

Chcesz być na bieżąco? Nasz newsleter jest dla Ciebie idealny!