MENU zamknij MENU

Wszystko o polskiej branży kosmetycznej

Dłonie jak  wizytówka
Dłonie jak wizytówka

Czyste i wypielęgnowane dłonie to nie fanaberia. To przejaw kultury osobistej, a także dbałości o własne zdrowie.

Być może wyda się to zaskakujące, ale w świetle badań okazuje się, że aż 95% z nas myje ręce za krótko! Najczęściej trwa to tylko 6 sekund. To nie wystarcza, by zmyć ze skóry niebezpieczne patogeny. A chorób brudnych rąk jest cała masa, więc by im skutecznie zapobiegać, najlepiej wdrożyć prawidłowe praktyki higieniczne. Dobrze jest również wyrobić sobie nawyk regularnego smarowania rąk kremem. Dzięki temu skóra dłoni będzie gładka i dobrze nawilżona.

Ważne dla zdrowia
Zapewne pamiętają Państwo pewną scenę z filmu Woody’ego Allena, w którym główny bohater, obsesyjnie bojący się bakterii, myjąc ręce kilkukrotnie śpiewał „Happy Birthday”. To nie jest odosobniona metoda mierzenia czasu zabiegów higienicznych. W niektórych przedszkolach dzieci uczone są tego, by mycie rąk trwało tyle, ile zajmuje im zaśpiewanie „Wlazł kotek na płotek”. Zdaniem lekarzy dłonie należy myć przez co najmniej 30 sekund w ciepłej wodzie – to wystarcza, by usunąć ze skóry drobnoustroje będące przyczyną wielu infekcji. Teraz mamy sezon grypy i przeziębień, więc to szczególnie istotne zalecenie profilaktyczne. - Mycie rąk jest jednym z najtańszych i najskuteczniejszych sposobów profilaktyki zabezpieczającej przed wieloma chorobami zakaźnymi. Przede wszystkim, w istotnym odsetku redukuje występowanie chorób układu pokarmowego (>50%) i oddechowego (>20%). Warto pamiętać, że umycie rąk ciepłą wodą z mydłem powoduje usunięcie ponad 95% drobnoustrojów z naszych dłoni.

- Nawykiem każdego człowieka powinno być prawidłowe mycie rąk: zarówno przed, jak i po posiłku, po skorzystaniu  z toalety, po kontakcie z urządzeniami użyteczności publicznej, po wizycie w szpitalu, czy po zwyczajnym zabrudzeniu rąk

– mówił podczas spotkania prasowego marki Carex dr n. med. Piotr Gryglas.

By mydło nie wysuszało
Mydło jest silnie zasadowe, co oznacza, że wysusza skórę. Producenci starają się dodawać do niego składniki nawilżające, a redukować środki powierzchniowo czynne, co ma łagodzić jego przesuszające działanie. Alternatywnie zamiast klasycznego mydła można rekomendować konsumentom syndet, który jest preparatem myjącym, ale bez mydła. Syndet nie narusza fizjologicznego pH skóry, przez co nie daje uczucia ściągnięcia po umyciu (przykładem syndetu jest kostka Dove). Po umyciu rąk klasycznym mydłem warto wklepać w skórę krem do rąk. Ten kosmetyk jest również nieodzowny do użycia po porządkach, ponieważ detergenty mocno wysuszają naskórek i niszczą paznokcie. Nawyk zakładania ochronnych rękawiczek, kiedy zmywamy lub przecieramy półki z kurzu jest zdecydowanie korzystny, choć niekoniecznie praktykowany przez większość osób.

Skóra zawsze gładka
Skóra dłoni jest cienka i bardzo delikatna, ponieważ pozbawiona jest podskórnej tkanki tłuszczowej. Pozbawiona jest prawie całkowicie gruczołów łojowych, co redukuje wydzielanie sebum, za to znajduje się w niej wiele gruczołów potowych, które zwiększają przeznaskórkową utratę wody. Ta specyficzna budowa sprawia, że naskórek dłoni ma trudności z utrzymaniem prawidłowego nawilżenia, dlatego tak ważna staje się specjalna pielęgnacja chroniąca przez szkodliwym wpływem czynników zewnętrznych. A estetyczny wygląd dłoni jest ważny dla konsumentów – dłonie często są na widoku, podajemy je przy powitaniu, gestykulujemy.

- Zadbane dłonie o aksamitnej, gładkiej skórze są niezwykle ważną wizytówką zarówno kobiet, jak i mężczyzn

– uważa Joanna Kowalczuk, kierownik marketingu firmy Ziaja.
Jej zdaniem kremy do pielęgnacji dłoni i paznokci są już podstawą codziennej pielęgnacji.

- Skóra dłoni jest szczególnie narażona na działanie czynników zewnętrznych. Wiatr, wilgoć, zimno, promienie słoneczne, klimatyzacja, woda i detergenty wpływają na stan i wygląd skóry. Dlatego też ważne jest używanie kosmetyków pielęgnujących nawet kilka razy dziennie, szczególnie po kontakcie z wodą. Dobroczynne działanie oleju z oliwek, kompleksu składników koziego mleka, lipidów z orzecha kokosowego, masła kakaowego, gliceryny czy wyciągów z rumianku i aloesu pozwoli zapomnieć o przesuszonej skórze i uczuciu szorstkości

– przekonuje nasza rozmówczyni.

Inne dobre składniki w kremach do rąk to emolienty, kwas hialuronowy, mocznik, alantoina. Po czterdziestce warto natomiast postawić na kremy o działaniu anti-aging: z peptydami, witaminami, kwasem foliowym i filtrami UV.

Ochrona zimą szczególnie potrzebna
Zimą krem staje się dodatkową barierą ochronną przed zimnem. Oczywiście rękawiczek nie zastąpi, ale tworzy na dłoni dodatkową okluzję. Ochronne kremy do rąk opracowane specjalistycznie pod zimowe warunki termiczne są z reguły „cięższe”, ze względu na większą zawartość składników natłuszczających, przez co wchłaniają się nieco wolniej i trzeba je dłużej wsmarowywać w ręce. Współczesna technologia pozwala jednak tworzyć kremy, które mimo sporej ilości zawartych w nich wosków i olejów mają lżejszą konsystencję i nie pozostawiają uczucia lepkości, którego wiele osób zwyczajnie nie lubi. W chłodnych miesiącach roku dobrze sprawdzą się też kremy o działaniu regeneracyjnym, które koją podrażnioną skórę i niwelują jej szorstkość.

A krem nawilżający? Zimą wcale nie musi być zdyskwalifikowany, zwłaszcza kiedy przebywamy głównie w ogrzewanych pomieszczeniach (nie polecamy jednak oczywiście tego typu kremu przed wyjściem na stok czy dłuższy spacer). Jest to też najlepszy wariant kremu, który warto mieć pod ręką w pracy. Wchłania się błyskawicznie i pozwala szybko wrócić do pisania na klawiaturze bez zostawiania na niej tłustych śladów. Jest jeszcze inna sub-kategoria produktów do pielęgnacji dłoni, szczególnie warta uwagi zimą, kiedy skóra wymaga głębszej regeneracji. To maski i produkty typu serum. - Skóra wrażliwa na zmiany temperatury, odmrożona, skłonna do podrażnień i nadmiernego rogowacenia jest bardzo przesuszona i popękana, co często powoduje pieczenie i swędzenie. Doprowadza to do nieestetycznego wyglądu dłoni, uczucia dyskomfortu oraz osłabienia paznokci. W takich przypadkach, a także aby im zapobiegać, należy używać masek, które odżywią skórę dłoni, działają kojąco i natłuszczająco. Można je stosować jako kompresy regenerujące z użyciem rękawic kosmetycznych lub jako krem do rąk (podczas snu, dziennego odpoczynku, tak, aby preparat miał czas się wchłonąć) – mówi Joanna Kowalczuk.

Dobra sprzedaż
Krem do rąk to sprzedażowy pewniak. Jak konstruować ofertę? Producenci mają tu pewne rady, którymi warto się kierować. Jak mówi Katarzyna Butrymowicz-Knap z firmy Bielenda sprzedaż kremów do rąk rośnie jesienią i zimą.

- Wpływ na to mają niskie temperatury, suche powietrze w otoczeniu, w jakim pracujemy, czy klimatyzacja – mówi. Okazuje się, że ważna jest również cena produktu. - Wiodące znaczenie przy wyborze produktów do rąk ma ich cena, która sporadycznie przekracza 10 złotych. Kremy do rąk to kosmetyki szeroko dostępne. Mamy je już nie tylko na szafkach nocnych czy w łazience, ale także na biurkach czy w torebkach, dlatego wysoka cena byłaby tutaj swoistą blokadą

– uzasadnia ekspertka.

Najbardziej uniwersalna pojemność tego typu produktów to 75 ml. - Największą popularnością cieszą kremy nawilżające, odżywcze oraz ochronne. Każdy z nich ma około 20 procent udziałów w sprzedaży wartościowej i ilościowej tego segmentu – wymienia Katarzyna Butrymowicz-Knap. W sieci Jawa największą popularnością cieszą się takie produkty jak Garnier Intensywna Pielęgnacja, Bielenda Kuracja Parafinowa,  Johnson’s Body Care, Eveline S.O.S., Cztery Pory Roku krem glicerynowy z witaminami oraz silnie regenerująca Neutrogena. Ekspedientki z Jawy mówią też, że klienci coraz częściej sięgają po produkty z uwagi na skład, ale szukają ich właśnie w obrębie ulubionych marek. Kolejna, dość znaczna grupa konsumentów, kieruje się przede wszystkim promocją. Często jest tak, że klient, mimo iż chciałby kupić dany produkt, to jednak wybiera inny, w bardziej atrakcyjnej cenie. Jak wiadomo Polak na zakupach jest bardzo rozsądny i szukający dobrych okazji.


Joanna Stefaniak, kierownik kategorii Pielęgnacja Ciała Lirene

Polki są coraz z bardziej wymagające i ich oczekiwania wobec kosmetyków do pielęgnacji dłoni rosną z roku na rok. Krem do rąk powinien działać błyskawicznie, a jego efekty powinny być natychmiastowe, przy czym długotrwałe. Większość Polek boryka się z problemem suchości skóry dłoni, który jest potęgowany licznymi domowymi obowiązkami  i faktem, że kobiety nie chronią dłoni rękawiczkami podczas wykonywania prac domowych. Te problemy nasilają się w okresie jesienno-zimowym, kiedy pogoda dodatkowo negatywnie wpływa na kondycję skóry rąk. Dlatego warto w tym okresie używać bardziej odżywczych i bogatszych kosmetyków, które w odpowiedni sposób przyniosą ulgę zmęczonym dłoniom i utworzą barierę ochronną.

 


Małgorzata Włodarczyk, pełnomocnik zarządu ds. rozwoju Delia Cosmetics

Regułą jest, że większość kremów do rąk sprzedaje się w promocjach.  Najczęściej spotykana pojemność produktu to 75  - 100 ml.  Jeśli chodzi o decyzje konsumenckie i to, co je stymuluje, to reguły już nie ma – możemy rozróżnić trzy typy konsumentek:  są klientki, które lojalnie decydują się na ten sam produkt,  ponieważ ufają całej ofercie danej marki. Nie brakuje  kobiet, które patrzą na cenę – decydują się tylko na tanie kremy do rąk.  Jest też typ klientki, która chętnie przetestuje nowości i pozna nowe działanie - szczególnie, gdy skusi ją atrakcyjna promocja. W kategorii kremów do rąk jest okres, który wiąże się z pikiem sprzedażowym – to sezon jesienno-zimowy, który obfituje w sprzedaż kremów regenerujących do suchych i zniszczonych dłoni. 

# Raporty tematyczne
baner wewnętrzny

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Beauty of Science - menadżer sprzedaży i marketingu - Wrocław Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Młodszy Specjalista ds. pozyskiwania danych i prognozowania sprzedaży Makear - specjalista ds. marketingu/Wrocław Henkel Polska - Program Rozwojowy w Dziale Marketingu Beauty Care Beauty In - Specjalista ds. marketingu Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Eksportu Młodszy Inżynier Projektu - Beiersdorf Manufacturing Poznań L'Erbolario - Konsultantka ds. Urody i Sprzedaży mutex/ocfipreoqyfb/mutex Health & Beauty Care - Project Manager mutex/ocfipreoqyfb/mutex Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris: Młodszy Specjalista ds. Obsługi Klienta – Rynki Międzynarodowe mutex/ocfipreoqyfb/mutex Coty Polska - Młodszy kierownik ds. kluczowych klientów FK Pollena Ewa SA - Specjalista ds. marketingu Agencja pośrednictwa pracy - Product Manager (branża kosmetyczna i/lub farmaceutyczna) Laboratorium Kosmetyczne Floslek - Specjalista ds. marketingu La Rive - Przedstawiciel handlowy ds. rynku tradycyjnego i nowoczesnego MPS Koszalin - Kierownik Działu Kontroli Jakości MPS Koszalin - Specjalista ds. sprzedaży butelek z tworzyw sztucznych Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik Produktu Kontigo - Kierownik Sklepu Eveline Cosmetics - Elektromechanik Tenex - Key Account Manager Rekrutacja ukryta - Marketing Manager Torf Corporation - Manager Produktu Komplex-Torus Młodszy Kupiec Verona Products Professional - Kierownik Sprzedaży Orkla - Przedstawiciel Handlowy/Kosmetyczny Tenex Product Manager Clochee sp. z o.o. - Specjalista ds. Sprzedaży MPS International Sp. z o.o. - Technolog MPS International Sp. z o.o. - Koordynator Sekcji Badań i Rozwoju Laboratorium Kosmetyczne Joanna - Product Manager Dax Cosmetics - Product Manager Clarena - Specjalista ds. Regulacji Superpharm - Konsultant/ka ds. urody, Białystok Hebe Kierownik Sklepu Drogeryjnego

NEWSLETTER

Zapisz się już dzisiaj!

Chcesz być na bieżąco? Nasz newsleter jest dla Ciebie idealny!