MENU zamknij MENU

Wszystko o polskiej branży kosmetycznej

Było, jest, będzie - coroczna sonda branży kosmetycznej -  mówi Magda Hajduk, Naturativ
Było, jest, będzie - coroczna sonda branży kosmetycznej - mówi Magda Hajduk, Naturativ

Jak co roku prezentujemy cykl "Było, jest, będzie". Jakie wydarzenia z roku 2018 firmy kosmetyczne uważają za najważniejsze i co mają w planach na rok 2019? Przeczytajcie!

Magda Hajduk, prezes Naturativ

1. Dla branży kosmetycznej to był rok…

Naturalności - jako wiodącego trendu w branży kosmetycznej. Konsumenci wyraźnie kierunkują się w stronę natury, naturalnych surowców, dobrych składów. Rynek kosmetyków naturalnych i organicznych  (NOC) to jeden z najszybciej rozwijających się segmentów branży beauty, którego wartość, według analiz Persistence Market Research, w 2024 roku wyniesie 22 miliardy dolarów.

Zainteresowanie naturą nie omija największych. Duże koncerny kosmetyczne wykupują marki wyspecjalizowane w kosmetykach naturalnych, albo tworzą oddzielne linie określane jako naturalne, których naturalność niestety często kończy się na tymże określeniu i wprowadza konsumentów w błąd.

To zjawisko ma swoją nazwę - greenwashing. Nie dotyczy to oczywiście tylko dużych koncernów – swój udział w greenwashingu mają też małe firmy, w tym start-upy. Jesteśmy ciekawi jak norma ISO 16128 o naturalnych i organicznych składnikach kosmetyków zmieni podejście branży do prawdziwości deklaracji marketingowych o naturalności kosmetyku.

2. Najważniejszym  wydarzeniem dla mojej firmy w 2018 roku było…

Naturalny lifting identyfikacji wizualnej. Nowe logo, nowa szata graficzna etykiet oraz nowy layout sklepu internetowego nawiązują do esencji marki – nowoczesności, naturalności, sensualności oraz zrównoważonego rozwoju.

Chcieliśmy to, czym jest Naturativ, bardziej podkreślić w naszej identyfikacji i ją unowocześnić.

Po informacjach zwrotnych od klientów, partnerów biznesowych i dystrybutorów, możemy śmiało stwierdzić, że osiągnęliśmy zamierzony cel.

3. W 2019 kluczowe cele biznesowe naszej firmy to…

Dalsze umacnianie marki na polskim rynku, również poprzez dynamiczne rozszerzanie sprzedaży w kanale offline. Tylko w ostatnich tygodniach nasze kosmetyki pojawiły się na półkach w perfumerii Douglas Złote Tarasy, w salonach Tatuum w Warszawie, w sklepach Aelia na lotniskach - Warszawa Okęcie, Warszawa Modlin, Gdańsk, Kraków, czy w Slow Concept Store w Atrium Promenada w Warszawie. W 2019 roku stawiamy także na ekspansję zagraniczną i wejście na nowe rynki.

4. Hitami sprzedaży w naszej ofercie obecnie są…

W sezonie zimowym klienci kochają rozpieszczającą pielęgnację kosmetykami z naszej linii Otulającej. Jej naturalny waniliowo-karmelowy aromat z nutą cytryny kojarzy się z babcinym ciastem i daje skórze oraz zmysłom poczucie otulenia i rozgrzania. Linia Otulająca posiada certyfikat Natrue, co jest nie bez znaczenia dla świadomego konsumenta, a zwłaszcza dla naszych odbiorców zagranicznych.

Dużą popularnością w tym okresie cieszą się także kosmetyki do pielęgnacji twarzy z linii 360°AOX.

To seria kosmetyków, które szczególnie uwielbia cera wystawiona na smog, miejski stres i klimatyzowane pomieszczenia.

5. Rynkowe trendy, które mocno oddziałują na branżę kosmetyczną to…

Ekologia i naturalność. Jesteśmy zmęczeni sztucznością, tempem i nieprawdą.  Zwracamy się ku naturze, uważnemu życiu. Szukamy prawdy, także w tym czym karmimy naszą skórę.

Będziemy też uważnie śledzić trendy na rynku opakowań. Jako marka chętnie sięgniemy po opakowania z roślin. Robiliśmy już takie próby osiem lat temu, ale wtedy te opakowania nie były trwałe.

6. Dużym rynkowym zaskoczeniem w 2018 było…

Dyskusja o testowaniu kosmetyków na zwierzętach, która pokazała, jak mało branża w Polsce zrobiła by nagłośnić fakt, że testowanie na zwierzętach gotowych kosmetyków, jak i użytych do ich produkcji surowców jest w UE całkowicie zabronione od 2013 roku.

Zaskoczeniem dla mnie jest też, że to jedna z deklaracji marketingowych najczęściej używanych w wadliwy acz skuteczny sposób.

7. Sobie i konkurencji życzymy w 2019 roku…

 Pasji w działaniu. Bo bez pasji nie ma ani jakości ani prawdziwości w tym, co robimy.

# Raporty tematyczne
baner wewnętrzny

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Jeronimo Martins - Menedżer ds. Marketingu Digital Oferta pracy: Miya Cosmetics - Digital Manager Oferta pracy: Miya Cosmetics - Specjalista ds. sprzedaży Oferta pracy: Delia Cosmetics - Brand Manager Herla - Regionalny Kierownik Sprzedaży Herla - Eksport Manager Oferta Pracy: Equalan Pharma - Młodszy Specjalista ds. Marketingu TZMO SA - Koordynator Sekcji Wyrobów Kosmetycznych Nivea - Przedstawiciel Handlowy ds. Kluczowych Klientów Oferta pracy: Delia Cosmetics - Product Manager Oferta pracy: Delia Cosmetics - Dyrektor Sprzedaży Rekrutacja ukryta - Junior Trade Marketing Specialist Oferta pracy: Farmona - Brand Manager Oferta pracy: Oceanic - Młodszy Specjalista ds. wdrożeń kosmetycznych Oferta pracy: Organique - Product Manager Eveline Cosmetics - Brand Manager Cosmo Group: Regionalny Trener Sprzedaży/Manager w Dziale Szkoleń Produktowych Laboratorium Kosmetyczne FLOSLEK: Starszy Specjalista ds. Kontroli Jakości Oferta pracy: Oriflame - Koordynator ds. Ciągłego Doskonalenia Oferta pracy: Bio-Estetic - Account Manager Oferta pracy: Tenex - Specjalista ds. marketingu Oferta pracy: Senior R&D Formulation Specialist - Wrocław Oferta pracy: Abriga -  Specjalista ds. sprzedaży na rynek hiszpański i brytyjski Oferta pracy: Nuco - Specjalista ds. Kreacji Oferta Pracy: Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Zakupów Oferta pracy: Bielenda Kosmetyki Naturalne - Brand Manager Orkla Care - Technolog w Dziale Badań i Rozwoju BodyBoom - Młodszy Specjalista ds. Marketingu Dax Cosmetics - Junior Product Manager Silcare - Safety Assessor Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Indigo - Specjalista ds. zakupów Ados Cosmetics - Specjalista ds. eksportu Premium Distribution - Koordynator ds. szkoleń Henkel - Digital Manager Perfumesco - Category Manager-Kupiec Super-Pharm Manager Działu Drogeryjnego i Kosmetycznego Oceanic - Kupiec Strategiczny Beliso - Specjalista ds. marketingu Yonelle - Specjalista ds. Kontroli Opakowań MAC Brand Support Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Specjalista ds. Digital Marketingu Miraculum - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Estee Lauder - Marketing Manager Oriflame - Specjalista ds. Zakupów Yope - Eksport Manager Laboratorium Kosmetyczne Joanna  - Kierownik ds. sieci aptecznych PGD Polska - przedstawiciel handlowy ds. Procter&Gamble Eveline Cosmetics - Technolog produkcyjny Technolog - rekrutacja ukryta Torf Corporation - Manager Produktu Miya Cosmetics - Specjalista ds. marketingu Dax Cosmetics - Senior Product Manager Laboratorium Kosmetyków Naturalnych Farmona - Senior Brand Manager Body Boom - Młodszy specjalista ds. marketingu Inglot - Copywriter - Specjalista ds. marketingu internetowego SPECJALISTA DS. REKLAMY I PUBLIC RELATIONS - OCEANIC Beauty of Science - menadżer sprzedaży i marketingu - Wrocław Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Młodszy Specjalista ds. pozyskiwania danych i prognozowania sprzedaży Makear - specjalista ds. marketingu/Wrocław Henkel Polska - Program Rozwojowy w Dziale Marketingu Beauty Care Beauty In - Specjalista ds. marketingu Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Eksportu Młodszy Inżynier Projektu - Beiersdorf Manufacturing Poznań L'Erbolario - Konsultantka ds. Urody i Sprzedaży mutex/ocfipreoqyfb/mutex Health & Beauty Care - Project Manager mutex/ocfipreoqyfb/mutex Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris: Młodszy Specjalista ds. Obsługi Klienta – Rynki Międzynarodowe mutex/ocfipreoqyfb/mutex Coty Polska - Młodszy kierownik ds. kluczowych klientów FK Pollena Ewa SA - Specjalista ds. marketingu Agencja pośrednictwa pracy - Product Manager (branża kosmetyczna i/lub farmaceutyczna) Laboratorium Kosmetyczne Floslek - Specjalista ds. marketingu La Rive - Przedstawiciel handlowy ds. rynku tradycyjnego i nowoczesnego MPS Koszalin - Kierownik Działu Kontroli Jakości MPS Koszalin - Specjalista ds. sprzedaży butelek z tworzyw sztucznych Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik Produktu Kontigo - Kierownik Sklepu Eveline Cosmetics - Elektromechanik Tenex - Key Account Manager Rekrutacja ukryta - Marketing Manager Torf Corporation - Manager Produktu Komplex-Torus Młodszy Kupiec Verona Products Professional - Kierownik Sprzedaży Orkla - Przedstawiciel Handlowy/Kosmetyczny Tenex Product Manager Clochee sp. z o.o. - Specjalista ds. Sprzedaży MPS International Sp. z o.o. - Technolog MPS International Sp. z o.o. - Koordynator Sekcji Badań i Rozwoju Laboratorium Kosmetyczne Joanna - Product Manager Dax Cosmetics - Product Manager Clarena - Specjalista ds. Regulacji Superpharm - Konsultant/ka ds. urody, Białystok Hebe Kierownik Sklepu Drogeryjnego

NEWSLETTER

Zapisz się już dzisiaj!

Chcesz być na bieżąco? Nasz newsleter jest dla Ciebie idealny!