Było, jest, będzie - coroczna sonda branży kosmetycznej -  mówi Blanka Chmurzyńska-Brown

Było, jest, będzie - coroczna sonda branży kosmetycznej - mówi Blanka Chmurzyńska-Brown

Jak co roku prezentujemy cykl "Było, jest, będzie". Jakie wydarzenia z roku 2018 Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego uważa za najważniejsze i co widać już w planach na rok 2019? Przeczytajcie!

Blanka Chmurzyńska-Brown, dyrektor generalna Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego

1. Dla branży kosmetycznej to był rok...

Wytężonej pracy nad ustawą o produktach kosmetycznych, która wchodzi w życie 1 stycznia 2019 roku.

2. Najważniejszym  wydarzeniem dla Związku w 2018 roku było…

Zaangażowanie w proces negocjacji oraz udział w ścieżce legislacyjne ustawy o produktach kosmetycznych. Ostatnia dekada rozwoju regulacji kosmetycznych przyzwyczaiła nas do tego, że prawo ważne dla sektora powstaje w Brukseli. Ostatni raz braliśmy udział w pracach Sejmu i Senatu w Polsce w 2004 roku przy okazji prac nad ustawą o podatku akcyzowym, w wyniku których zniesiona została akcyza na kosmetyki. Z kolei jeszcze obowiązująca „stara” ustawa o kosmetykach w obecnym brzemieniu była procedowana w 2002 roku. To bardzo dawno. Odzwyczailiśmy się od współpracy z parlamentarzystami na poziomie klubów poselskich oraz pracy w komisjach i podkomisjach sejmowych i senackich.

Z punktu widzenia takiej organizacji jak Związek, powrót do pracy w Sejmie i Senacie w roli „strony społecznej” to świetne i ekscytujące doświadczenie i wyzwanie.

Bardzo się cieszymy, że dane nam było przeżyć to ponownie, szczególnie, że proces ten zakończył się sukcesem.

3. W 2019 nasze kluczowe cele biznesowe naszej firmy to… 

W przypadku Związku trudno mówić o celach biznesowych, bo nie działamy dla zysku. Ale CELE mamy!  Jednym z najważniejszych jest przygotowanie sektora do zmian wynikających ze Strategii Plastikowej. Mamy poczucie, że to niemalże zmiana ery. Człowiek żył w epoce kamienia, brązu i pary. Ostatnie dekady to era plastiku. Wraz z ogłoszeniem Strategii Plastikowej KE przyjdzie nam zmierzyć się z próbą zakończenia tej trudnej dla środowiska ery. To wielkie wyzwanie stoi również przed sektorem kosmetycznym.

4. Hitami sprzedaży w naszej ofercie są...

Od lat - nieustanie w Związku - członkostwo w organizacji. Tylko w 2018 roku dołączyły do nas 24 firmy. To dla nas wielki sukces i wielkie zobowiązanie do dalszej pracy. Hitami sprzedaży Związku również są nasze szkolenia, które stały się marką jakości Kosmetycznych.pl. To, co nas wyróżnia na rynku, to doskonała receptura na udane wydarzenie branżowe. A są to: trafiona w sedno i aktualna tematyka, najlepsi (często światowego kalibru) prelegenci oraz nietuzinkowa i dobrze przemyślana formuła otwarta na debatę i wymianę myśli.

Związek nie wykłada. Związek stwarza dobre warunki do otwartej i inspirującej debaty.

A frekwencja na naszych wydarzeniach jest tego najlepszym dowodem.

5. Rynkowe trendy, które mocno oddziałują na branżę kosmetyczną to…

Naturalność i organiczność oraz słowo „eco” w każdej możliwej kompilacji. Nawiązując do poprzedniego pytania – na ten temat też już szkoliliśmy sektor.

6. Dużym rynkowym zaskoczeniem w 2018 było…

Dla nas jako dla biura Związku największym zaskoczeniem była ogromna dojrzałość sektora. A znalazła ona swój wyraz w pełnej akceptacji dla katalogu kar zapisanego w nowej ustawie o produktach kosmetycznych.

Tylko przedsiębiorcy, którzy zdają sobie sprawę z odpowiedzialności za bezpieczeństwo konsumenta rozumieją, że istnienie kar jest konieczne.

7. Sobie i konkurencji życzymy w 2019 roku…

Ponieważ rok 2019 będzie stał pod hasłem deklaracji marketingowych, wszystkim konkurującym ze sobą przedsiębiorcom, ale również organizacjom biznesowym, życzymy konkurowania w zgodzie z 6 kryteriami z rozporządzenia 655/2013, a szczególnie w zgodzie z przepisami, w zgodzie ze stanem faktycznym oraz uczciwości.

# Raporty tematyczne
loki joanna

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: MG Evolution - Dyrektor Handlowy Oferta pracy: MG Evolution - Content Manager Oferta pracy: Junior Brand Manager - Only Bio Oferta pracy: Starszy Specjalista ds. e-commerce - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi