MENU zamknij MENU

Wszystko o polskiej branży kosmetycznej

Było, jest, będzie - coroczna sonda branży kosmetycznej -  mówi Anna Szczerba, Annabelle Minerals
Było, jest, będzie - coroczna sonda branży kosmetycznej - mówi Anna Szczerba, Annabelle Minerals

Jak co roku prezentujemy cykl "Było, jest, będzie". Jakie wydarzenia z roku 2018 firmy kosmetyczne uważają za najważniejsze i co mają w planach na rok 2019? Przeczytajcie!

Anna Szczerba, założycielka Annabelle Minerals

1. Dla branży kosmetycznej to był rok…

W którym bardzo wiele marek dostrzegło potencjał w naturalnych recepturach. Już nie tylko małe, rodzinne manufaktury, ale też większe koncerny, zaczęły produkować kosmetyki oparte na naturalnych składnikach. Marki naturalne szturmem zdobyły również półki sieci drogeryjnych.

2. Najważniejszym  wydarzeniem dla mojej firmy w 2018 roku było…

Wejście marki Annabelle Minerals do sieci drogerii Hebe.

Jesteśmy pierwszą polską marką produkującą kosmetyki mineralne, która weszła do tak szerokiej sprzedaży stacjonarnej.

To nasz największy sukces 2018 roku. Odnotowujemy bardzo pozytywne komentarze naszych klientów w związku z pojawieniem się Annabelle Minerals w szerokiej dystrybucji. Widać, że tego typu marek wciąż brakuje na drogeryjnych półkach. Cieszymy się, że możemy przetrzeć szlaki i pokazać, jak istotny jest dla konsumenta skład stosowanego kosmetyku.

3. W 2019 kluczowe cele biznesowe naszej firmy to…

Umacnianie pozycji na rynkach zagranicznych. W 2018 roku otworzyliśmy sklepy internetowe w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Norwegii, Szwecji, a także na Węgrzech, wciąż rozwijamy się w Czechach oraz na Słowacji. Pracujemy, by powtórzyć sukces z rodzimego rynku i szerzyć ideę naturalnego makijażu na całym świecie.

4. Hitami sprzedaży w naszej ofercie obecnie są…

Nieprzerwanie, w zasadzie od początku istnienia marki Annabelle Minerals, hitem są nasze podkłady mineralne. Szczególnym zainteresowaniem cieszą się podkłady w formule kryjącej oraz matującej w ciepłym, żółto-oliwkowym kolorze Golden Fair.

5. Rynkowe trendy, które mocno oddziałują na branżę kosmetyczną to…

Bardziej świadome podejście do zdrowia oraz środowiska.

Trendem staje  się szukanie rozwiązań less waste w kwestii opakowań, a także tworzenie receptur kosmetycznych, które pomagają w walce z zanieczyszczeniem środowiska, z którym stykamy się w codziennym życiu.

Triumfy święcą - i pewnie w 2019 roku tylko się to umocni – kosmetyki chroniące przed promieniowaniem UV, antysmogowe czy pochłaniające niebieskie światło emitowane przez ekrany komputerów.

6. Dużym rynkowym zaskoczeniem w 2018 było…

To, jak niesamowicie rozrosły się wszelkie imprezy związane z naturalnymi kosmetykami. Jeszcze kilka lat temu traktowano je jak pewną egzotykę. Odbywały się nieśmiało w największych miastach, jak Warszawa czy Kraków.

W 2018 roku targi kosmetyków naturalnych urosły w siłę.

Imprezy stały się masowe, organizowane częściej, niż raz do roku i w większej liczbie miast. Zainteresowanie wystawców oraz klientów było ogromne, o czym świadczą również wyniki sprzedażowe.

7. Sobie i konkurencji życzymy w 2019 roku…

Sukcesywnego poszerzania asortymentu wyłącznie o hitowe produkty, zrównoważonego rozwoju oraz wielu zadowolonych i zaangażowanych w budowanie marki klientów. Oby rok 2019 przyniósł nam wszystkim sukces, ale też dużo miejsca na przemyślane działania.

# Raporty tematyczne
baner wewnętrzny

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Delia Cosmetics - Brand Manager Herla - Regionalny Kierownik Sprzedaży Herla - Eksport Manager Oferta Pracy: Equalan Pharma - Młodszy Specjalista ds. Marketingu TZMO SA - Koordynator Sekcji Wyrobów Kosmetycznych Nivea - Przedstawiciel Handlowy ds. Kluczowych Klientów Oferta pracy: Delia Cosmetics - Product Manager Oferta pracy: Delia Cosmetics - Dyrektor Sprzedaży Rekrutacja ukryta - Junior Trade Marketing Specialist Oferta pracy: Farmona - Brand Manager Oferta pracy: Oceanic - Młodszy Specjalista ds. wdrożeń kosmetycznych Oferta pracy: Organique - Product Manager Eveline Cosmetics - Brand Manager Cosmo Group: Regionalny Trener Sprzedaży/Manager w Dziale Szkoleń Produktowych Laboratorium Kosmetyczne FLOSLEK: Starszy Specjalista ds. Kontroli Jakości Oferta pracy: Oriflame - Koordynator ds. Ciągłego Doskonalenia Oferta pracy: Bio-Estetic - Account Manager Oferta pracy: Tenex - Specjalista ds. marketingu Oferta pracy: Senior R&D Formulation Specialist - Wrocław Oferta pracy: Abriga -  Specjalista ds. sprzedaży na rynek hiszpański i brytyjski Oferta pracy: Nuco - Specjalista ds. Kreacji Oferta Pracy: Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Zakupów Oferta pracy: Bielenda Kosmetyki Naturalne - Brand Manager Orkla Care - Technolog w Dziale Badań i Rozwoju BodyBoom - Młodszy Specjalista ds. Marketingu Dax Cosmetics - Junior Product Manager Silcare - Safety Assessor Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Indigo - Specjalista ds. zakupów Ados Cosmetics - Specjalista ds. eksportu Premium Distribution - Koordynator ds. szkoleń Henkel - Digital Manager Perfumesco - Category Manager-Kupiec Super-Pharm Manager Działu Drogeryjnego i Kosmetycznego Oceanic - Kupiec Strategiczny Beliso - Specjalista ds. marketingu Yonelle - Specjalista ds. Kontroli Opakowań MAC Brand Support Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Specjalista ds. Digital Marketingu Miraculum - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Estee Lauder - Marketing Manager Oriflame - Specjalista ds. Zakupów Yope - Eksport Manager Laboratorium Kosmetyczne Joanna  - Kierownik ds. sieci aptecznych PGD Polska - przedstawiciel handlowy ds. Procter&Gamble Eveline Cosmetics - Technolog produkcyjny Technolog - rekrutacja ukryta Torf Corporation - Manager Produktu Miya Cosmetics - Specjalista ds. marketingu Dax Cosmetics - Senior Product Manager Laboratorium Kosmetyków Naturalnych Farmona - Senior Brand Manager Body Boom - Młodszy specjalista ds. marketingu Inglot - Copywriter - Specjalista ds. marketingu internetowego SPECJALISTA DS. REKLAMY I PUBLIC RELATIONS - OCEANIC Beauty of Science - menadżer sprzedaży i marketingu - Wrocław Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Młodszy Specjalista ds. pozyskiwania danych i prognozowania sprzedaży Makear - specjalista ds. marketingu/Wrocław Henkel Polska - Program Rozwojowy w Dziale Marketingu Beauty Care Beauty In - Specjalista ds. marketingu Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Eksportu Młodszy Inżynier Projektu - Beiersdorf Manufacturing Poznań L'Erbolario - Konsultantka ds. Urody i Sprzedaży mutex/ocfipreoqyfb/mutex Health & Beauty Care - Project Manager mutex/ocfipreoqyfb/mutex Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris: Młodszy Specjalista ds. Obsługi Klienta – Rynki Międzynarodowe mutex/ocfipreoqyfb/mutex Coty Polska - Młodszy kierownik ds. kluczowych klientów FK Pollena Ewa SA - Specjalista ds. marketingu Agencja pośrednictwa pracy - Product Manager (branża kosmetyczna i/lub farmaceutyczna) Laboratorium Kosmetyczne Floslek - Specjalista ds. marketingu La Rive - Przedstawiciel handlowy ds. rynku tradycyjnego i nowoczesnego MPS Koszalin - Kierownik Działu Kontroli Jakości MPS Koszalin - Specjalista ds. sprzedaży butelek z tworzyw sztucznych Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik Produktu Kontigo - Kierownik Sklepu Eveline Cosmetics - Elektromechanik Tenex - Key Account Manager Rekrutacja ukryta - Marketing Manager Torf Corporation - Manager Produktu Komplex-Torus Młodszy Kupiec Verona Products Professional - Kierownik Sprzedaży Orkla - Przedstawiciel Handlowy/Kosmetyczny Tenex Product Manager Clochee sp. z o.o. - Specjalista ds. Sprzedaży MPS International Sp. z o.o. - Technolog MPS International Sp. z o.o. - Koordynator Sekcji Badań i Rozwoju Laboratorium Kosmetyczne Joanna - Product Manager Dax Cosmetics - Product Manager Clarena - Specjalista ds. Regulacji Superpharm - Konsultant/ka ds. urody, Białystok Hebe Kierownik Sklepu Drogeryjnego

NEWSLETTER

Zapisz się już dzisiaj!

Chcesz być na bieżąco? Nasz newsleter jest dla Ciebie idealny!