MENU zamknij MENU

Wszystko o polskiej branży kosmetycznej

Agnieszka Kobylińska, Nivea: Edukacja wciąż potrzebna, konsument musi mieć wybór
Agnieszka Kobylińska, Nivea: Edukacja wciąż potrzebna, konsument musi mieć wybór

Agnieszka Kobylińska, brand manager NIVEA:

Świadomość konsumentów odnośnie ochrony przeciwsłonecznej z roku na rok rośnie. Nie jest to wciąż wynik zadowalający, aczkolwiek w TOP 10 produktów przeważają te z wysokim filtrem przeciwsłonecznym z największą dynamiką wzrostu. Poprzez prowadzony program na plaży NIVEA w wakacje, co tydzień, przez 8 tygodni gościmy w kurortach nadmorskich. Wielokrotnie dochodzi do nas informacja, że „lepiej pierwszy dzień przecierpieć z czerwoną skórą, bo później będzie już tylko lepiej”. Wiele osób nie zdaje sobie sprawy, jak te pierwsze poparzenia destrukcyjnie wpływają na naszą skórę. Zdecydowanie bezpieczniej zacząć od wysokiej ochrony, przygotować skórę do wysokiej dawki promieniowania i następnie sięgać po niższe filtry.

Na przekroju ostatnich lat kategoria przeciwsłoneczna wykazuje trend wzrostowy, jedyny czas kiedy był spadek to sezon 2016. Wtedy kierunki takie jak Tunezja, Turcja, Egipt zostały wpisane na listę tych zagrożonych i wiele osób zostało w Polsce, gdzie słonecznych dni było zdecydowanie mniej.

Od wielu lat marki z ochroną przeciwsłoneczną oferowały tylko ochronę przed UVA/UVB. Marka NIVEA przez 6 lat pracowała nad patentem, formułą, która w łatwiejszy sposób podczas prania będzie usuwać żółte ślady na ubraniach pozostawionych po filtrach UV. Wiedzieliśmy, że ta potrzeba jest kluczową, tym bardziej, że edukujemy konsumentów, żeby ochronę stosowali również w mieście, kiedy to mamy na sobie ulubione ubrania i nie chcemy, żeby się zniszczyły. Udało się wprowadzić tę innowację w 2017 roku i po wynikach odsprzedaży możemy śmiało stwierdzić, że był to strzał w dziesiątkę.

Nie ma konkretnych SPF, form produktów, po które konsumenci sięgają najchętniej. Każdy ma swoje inne preferencje i ważne jest dla producenta, by w swoim portfolio mieć szeroki wybór pod względem metod aplikacji czy wysokości SPF. Biorąc pod uwagę cenę i promocję, są to czynnikie oczywiście ważne, aczkolwiek w kategorii ochrony przeciwsłonecznej najważniejsze jest zdrowie, więc jako konsumenci jesteśmy w stanie wydać więcej. Często jest tak, że jednego produktu używa cała rodzina. Jednak, żeby balsam miał szansę działać każdorazowo powinno nakładać tyle produktu, że jedna butelka powinna starczyć na 6 aplikacji dorosłego człowieka

Na pewno marka NIVEA zaskoczy w tym roku:-) Mgę zdradzić, że znów będzie można nas spotkać w kurortach nadmorskich, przez 8 tygodni po 3 dni będziemy gwarantować aktywności i rozrywkę na plaży dla całej rodziny, nie zapominając o edukacji o ochronie przeciwsłonecznej!

Największe mity, z jakimi mierzymy się w tej kategorii, to to, że krem z filtrem sprawi, że się nie opalisz. Pamiętajmy, że filtr UV chroni przed poparzeniem słonecznym, ale zawsze, nawet przy bardzo wysokim filtrze, nabędziemy opaleniznę. Dzięki filtrom barwnik tworzony jest stopniowo, a opalenizna staje się równomierna i trwała (opalenizna właściwa wychodzi po ok 3 dobach – tyle nasz melanocyt potrzebuje na wytworzenie barwnika melaniny). Żeby zaspokoić tę potrzebę w tym roku rozszerzamy asortyment linii Protect&Bronze, który w dzięki naturalnemu wyciągowi z lukrecji pobudza nasz melanocyt do szybszego wytworzenia melaniny oraz do wytworzenia jej w większych ilościach. W efekcie możemy cieszyć się złotą opalenizną bez ryzyka poparzeń.

Kolejnym mitem jest, że filtr blokuje wytwarzanie wit D3, ponieważ stosowanie filtrów UV nie zaburza wytwarzania dobowej dawki tej witaminy. Słońce ma niezaprzeczalnie pozytywny wpływ na nasz organizm - dopiero jego nadmiar może być groźny.

Polecamy również:

Raport na temat kosmetyków ochrony przeciwsłonecznej

# Raporty tematyczne
baner wewnętrzny

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Oceanic - Młodszy Specjalista ds. wdrożeń kosmetycznych Oferta pracy: Organique - Product Manager Eveline Cosmetics - Brand Manager Cosmo Group: Regionalny Trener Sprzedaży/Manager w Dziale Szkoleń Produktowych Laboratorium Kosmetyczne FLOSLEK: Starszy Specjalista ds. Kontroli Jakości Oferta pracy: Oriflame - Koordynator ds. Ciągłego Doskonalenia Oferta pracy: Bio-Estetic - Account Manager Oferta pracy: Tenex - Specjalista ds. marketingu Oferta pracy: Senior R&D Formulation Specialist - Wrocław Oferta pracy: Abriga -  Specjalista ds. sprzedaży na rynek hiszpański i brytyjski Oferta pracy: Nuco - Specjalista ds. Kreacji Oferta Pracy: Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Zakupów Oferta pracy: Bielenda Kosmetyki Naturalne - Brand Manager Orkla Care - Technolog w Dziale Badań i Rozwoju BodyBoom - Młodszy Specjalista ds. Marketingu Dax Cosmetics - Junior Product Manager Silcare - Safety Assessor Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Indigo - Specjalista ds. zakupów Ados Cosmetics - Specjalista ds. eksportu Premium Distribution - Koordynator ds. szkoleń Henkel - Digital Manager Perfumesco - Category Manager-Kupiec Super-Pharm Manager Działu Drogeryjnego i Kosmetycznego Oceanic - Kupiec Strategiczny Beliso - Specjalista ds. marketingu Yonelle - Specjalista ds. Kontroli Opakowań MAC Brand Support Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Specjalista ds. Digital Marketingu Miraculum - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Estee Lauder - Marketing Manager Oriflame - Specjalista ds. Zakupów Yope - Eksport Manager Laboratorium Kosmetyczne Joanna  - Kierownik ds. sieci aptecznych PGD Polska - przedstawiciel handlowy ds. Procter&Gamble Eveline Cosmetics - Technolog produkcyjny Technolog - rekrutacja ukryta Torf Corporation - Manager Produktu Miya Cosmetics - Specjalista ds. marketingu Dax Cosmetics - Senior Product Manager Laboratorium Kosmetyków Naturalnych Farmona - Senior Brand Manager Body Boom - Młodszy specjalista ds. marketingu Inglot - Copywriter - Specjalista ds. marketingu internetowego SPECJALISTA DS. REKLAMY I PUBLIC RELATIONS - OCEANIC Beauty of Science - menadżer sprzedaży i marketingu - Wrocław Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Młodszy Specjalista ds. pozyskiwania danych i prognozowania sprzedaży Makear - specjalista ds. marketingu/Wrocław Henkel Polska - Program Rozwojowy w Dziale Marketingu Beauty Care Beauty In - Specjalista ds. marketingu Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Eksportu Młodszy Inżynier Projektu - Beiersdorf Manufacturing Poznań L'Erbolario - Konsultantka ds. Urody i Sprzedaży mutex/ocfipreoqyfb/mutex Health & Beauty Care - Project Manager mutex/ocfipreoqyfb/mutex Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris: Młodszy Specjalista ds. Obsługi Klienta – Rynki Międzynarodowe mutex/ocfipreoqyfb/mutex Coty Polska - Młodszy kierownik ds. kluczowych klientów FK Pollena Ewa SA - Specjalista ds. marketingu Agencja pośrednictwa pracy - Product Manager (branża kosmetyczna i/lub farmaceutyczna) Laboratorium Kosmetyczne Floslek - Specjalista ds. marketingu La Rive - Przedstawiciel handlowy ds. rynku tradycyjnego i nowoczesnego MPS Koszalin - Kierownik Działu Kontroli Jakości MPS Koszalin - Specjalista ds. sprzedaży butelek z tworzyw sztucznych Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik Produktu Kontigo - Kierownik Sklepu Eveline Cosmetics - Elektromechanik Tenex - Key Account Manager Rekrutacja ukryta - Marketing Manager Torf Corporation - Manager Produktu Komplex-Torus Młodszy Kupiec Verona Products Professional - Kierownik Sprzedaży Orkla - Przedstawiciel Handlowy/Kosmetyczny Tenex Product Manager Clochee sp. z o.o. - Specjalista ds. Sprzedaży MPS International Sp. z o.o. - Technolog MPS International Sp. z o.o. - Koordynator Sekcji Badań i Rozwoju Laboratorium Kosmetyczne Joanna - Product Manager Dax Cosmetics - Product Manager Clarena - Specjalista ds. Regulacji Superpharm - Konsultant/ka ds. urody, Białystok Hebe Kierownik Sklepu Drogeryjnego

NEWSLETTER

Zapisz się już dzisiaj!

Chcesz być na bieżąco? Nasz newsleter jest dla Ciebie idealny!