MENU zamknij MENU

Wszystko o polskiej branży kosmetycznej

Eksport jako główne źródło przychodów i wejście na GPW - nowy zarząd Basel Olten Pharm przedstawia plan rozwoju spółki
Eksport jako główne źródło przychodów i wejście na GPW - nowy zarząd Basel Olten Pharm przedstawia plan rozwoju spółki

Nowy zarząd Basel Olten Pharm informuje o kluczowych celach biznesowych spółki. Najważniejsze z nich to intensyfikacja działań eksportowych, zwiększenie mocy produkcyjnych, a w planach jest także giełdowy debiut.

Producent kosmetyków planuje zwiększenie dynamiki przychodów z kontraktów zagranicznych. Aby zrealizować plany sprzedażowe zamierza w najbliższym czasie zwiększyć swoje moce produkcyjne i uruchomić kolejny zakład, dedykowany do obsługi tych umów. Spółka planuje także wejście na GPW. Za realizację planów rozwoju odpowiadać będzie nowy zespół, posiadający rozległe doświadczenie w prowadzeniu biznesu na skalę międzynarodową. Od 10 listopada obowiązki Dyrektora Generalnego spółki pełni Katarzyna Warzecha, wcześniej odpowiedzialna za międzynarodową ekspansję Basel Olten Pharm, która wraz z Marcinem TarkąŁukaszem Sójką zastąpiła w zarządzie Mirosława Bryka  i Annę Mrowińską.

Najważniejszymi zadaniami nowego zarządu są przyspieszenie rozwoju oraz dywersyfikacja kanałów sprzedaży. Dodatkowo, spółka chce postawić na ekspansję międzynarodową. Jej strategia zakłada, że docelowo 90% przychodu będzie generowane przez kontrakty zagraniczne. Dlatego też spółka planuje zwiększenie mocy produkcyjnych. Aktualnie trwają przygotowania do budowy kolejnego zakładu produkcyjnego, który pozwoli zaoferować partnerom handlowym Basel Olten Pharm nowe formaty i innowacyjne produkty.

Katarzyna WarzechaWidzimy ogromne perspektywy rozwoju sprzedaży międzynarodowej. Dysponujemy zapleczem, zarówno do rozwoju własnych marek, jak i produkcji kontraktowej. Nasze plany są ambitne i  systematycznie je realizujemy, wchodząc po kolei na nowe rynki. W październiku tego roku podpisaliśmy umowę dystrybucyjną z partnerem w Iranie. Już od marca 2018, po zakończeniu procesu certyfikacji i rejestracji produktów,  będziemy prowadzić tam aktywne działania dystrybucyjne, sprzedażowe i marketingowe. Nasz partner na tamtym rynku jest jednym z największych graczy z ponad 30 letnim doświadczeniem w budowie i dystrybucji marek. Daje nam to dostęp do jednego z największych rynków Bliskiego Wschodu. Populacja Iranu liczy bowiem prawie 80 milionów osób, z czego ponad połowa jest w wieku poniżej 35 lat

- mówi Katarzyna Warzecha, Dyrektor Generalny Basel Olten Pharm.

Kontrakty podpisane, finalizowane i negocjowane
Jeszcze w październiku spółka rozpoczęła współpracę z jednym z  największych rosyjskich dystrybutorów w kanale aptecznym, która obejmuje jej sztandarową markę przeciwstarzeniową, Mincer Pharma.  Realizowane są już pierwsze zamówienia w ramach tego kontraktu.

W listopadzie sfinalizujemy dwie kolejne umowy dystrybucyjne w Rosji z jedną z kluczowych sieci detalicznych dla marek Evree i Mincer oraz zakończymy rozmowy na temat kontraktu z dystrybutorem dla naszej nowej marki masowej - Bunã. Rok 2017 planujemy zamknąć trzema nowymi umowami z partnerami z Rosji

– przekonuje Katarzyna Warzecha.

Basel Olten Pharm prowadzi również zaawansowane rozmowy z dystrybutorami w krajach europejskich, między innymi w Hiszpanii, Szwajcarii, Finlandii, Chorwacji i Czechach.  Równocześnie finalizuje negocjacje z dystrybutorami w Afryce, między innymi w RPA i Nigerii oraz w krajach na Bliskim Wschodzie, takich jak Egipt, Emiraty Arabskie, Arabia Saudyjska i Katar. Spółka prowadzi też intensywną akwizycję w Malezji, Nepalu i Kanadzie. W październiku podpisała umowę z firmą dystrybucyjną z Wietnamu, dzięki czemu marka Mincer Pharma pojawi się na tamtejszych półkach kilku tysięcy aptek już na początku 2018 roku.

Strategicznym celem spółki na listopad i grudzień i cały 2018 r. jest intensyfikacja działań zmierzających do naszej ekspansji zagranicznej. Nie chcemy przy tym ograniczać się do wybranych kierunków. Mamy bardzo dobry produkt i widzimy nasze szanse wszędzie tam, gdzie istnieje duży popyt na produkty kosmetyczne. Widzimy ogromny potencjał w rynku hair care w Afryce i wiemy czego potrzebuje tamtejszy klient. Planujemy też dynamiczny rozwój w sektorze private label. Nasz pierwszy kontrakt realizowany będzie dla dużej sieci detalicznej z Turcji. Kładziemy też duży nacisk na Azję, dlatego w połowie listopada zaprezentujemy naszą ofertę na jednych z największych targów kosmetycznych Cosmoprof w HongKongu

- podsumowuje Katarzyna Warzecha.

Więcej informacji o osobach wchodzących w skład zarządu Basel Olten Pharm

Katarzyna Warzecha  - Dyrektor Generalny
Swoją ponad 20-letnią karierę zawodową związana z marketingiem i sprzedażą, zarówno w Polsce, jak i za granicą. Budowała takie potęgi jak Frugo, Gerber, Bobofrut, Isostar, Kamis, Avon czy Black Red White. Prowadziła i wspierała wiele projektów eksportowych dla marek z sektora FMCG oraz usług. Przez wiele lat była doradcą Zarządu Grupy Impel - największego prywatnego pracodawcy w Polsce. Z branżą kosmetyczną związana przez blisko 6 lat w Avon Cosmetics w Polsce i regionie CEE, gdzie zajmowała kluczowe stanowiska zarządcze. Absolwentka prestiżowego programu MBA na European University w Montreux w Szwajcarii.

Marcin Tarka - Członek Zarządu, Dyrektor Handlowy
Swoje doświadczenie budował przez 18 lat pracy w Coca Cola Hellenic Polska. Od początku kariery funkcjonował w pionie sprzedaży, gdzie awansował na stanowisko Kierownika ds. Grupy Klientów Ogólnopolskich. Zdobyte doświadczenie i doskonała znajomość rynku pozwala mu skutecznie wspierać i planować działania w pionie handlowym.

Łukasz Sójka - Członek Zarządu, Dyrektor Marketingu
Członek Zarządu Basel OIten Pharm od stycznia 2017. Przez lata pracy w jednej z najbardziej docenianych agencji marketingowych, zarówno w sektorze B2C, jak i B2B prowadził wiele projektów z branży finansowej, FMCG i spożywczej. Przygotowywał strategie komunikacji, aktywacje konsumenckie, duże kampanie 360 stopni oraz małe, precyzyjnie stargetowane akcje. Jako dyrektor marketingu w Etos SA, zarządzającej m.in. marką Diverse oraz szef biura marketingu w spółce Lotos Paliwa zdobywał doświadczenie marketera w obszarach BtoC i BtoB. Ukończył w 2008 r. studia MBA w Gdańskiej Fundacji Kształcenia Menedżerów, absolwent Akademii Morskiej w Gdyni.

# Newsy producenci
baner wewnętrzny

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Eveline Cosmetics - Technolog produkcyjny Technolog - rekrutacja ukryta Torf Corporation - Manager Produktu Miya Cosmetics - Specjalista ds. marketingu Dax Cosmetics - Senior Product Manager Laboratorium Kosmetyków Naturalnych Farmona - Senior Brand Manager Body Boom - Młodszy specjalista ds. marketingu Inglot - Copywriter - Specjalista ds. marketingu internetowego SPECJALISTA DS. REKLAMY I PUBLIC RELATIONS - OCEANIC Beauty of Science - menadżer sprzedaży i marketingu - Wrocław Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Młodszy Specjalista ds. pozyskiwania danych i prognozowania sprzedaży Makear - specjalista ds. marketingu/Wrocław Henkel Polska - Program Rozwojowy w Dziale Marketingu Beauty Care Beauty In - Specjalista ds. marketingu Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Eksportu Młodszy Inżynier Projektu - Beiersdorf Manufacturing Poznań L'Erbolario - Konsultantka ds. Urody i Sprzedaży mutex/ocfipreoqyfb/mutex Health & Beauty Care - Project Manager mutex/ocfipreoqyfb/mutex Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris: Młodszy Specjalista ds. Obsługi Klienta – Rynki Międzynarodowe mutex/ocfipreoqyfb/mutex Coty Polska - Młodszy kierownik ds. kluczowych klientów FK Pollena Ewa SA - Specjalista ds. marketingu Agencja pośrednictwa pracy - Product Manager (branża kosmetyczna i/lub farmaceutyczna) Laboratorium Kosmetyczne Floslek - Specjalista ds. marketingu La Rive - Przedstawiciel handlowy ds. rynku tradycyjnego i nowoczesnego MPS Koszalin - Kierownik Działu Kontroli Jakości MPS Koszalin - Specjalista ds. sprzedaży butelek z tworzyw sztucznych Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik Produktu Kontigo - Kierownik Sklepu Eveline Cosmetics - Elektromechanik Tenex - Key Account Manager Rekrutacja ukryta - Marketing Manager Torf Corporation - Manager Produktu Komplex-Torus Młodszy Kupiec Verona Products Professional - Kierownik Sprzedaży Orkla - Przedstawiciel Handlowy/Kosmetyczny Tenex Product Manager Clochee sp. z o.o. - Specjalista ds. Sprzedaży MPS International Sp. z o.o. - Technolog MPS International Sp. z o.o. - Koordynator Sekcji Badań i Rozwoju Laboratorium Kosmetyczne Joanna - Product Manager Dax Cosmetics - Product Manager Clarena - Specjalista ds. Regulacji Superpharm - Konsultant/ka ds. urody, Białystok Hebe Kierownik Sklepu Drogeryjnego

NEWSLETTER

Zapisz się już dzisiaj!

Chcesz być na bieżąco? Nasz newsleter jest dla Ciebie idealny!