MENU zamknij MENU

Wszystko o polskiej branży kosmetycznej

Czy Dove strzelił sobie w kolano opakowaniami o różnych kształtach?
Czy Dove strzelił sobie w kolano opakowaniami o różnych kształtach?

Brytyjski oddział Dove stworzył linię sześciu limitowanych butelek, które mają odzwierciedlać różnorodne budowy kobiecego ciała. Jednak nowe opakowania, jak i pomysł na samą kampanię, zostały momentami ostro skrytykowane przez internautów. W sieci pojawiło się mnóstwo komentarzy, które w większości zarzucają firmie brak konsekwencji.

Firma chciała nawiązać do swojego kluczowego przesłania "Real Beauty", które ma promować różnorodność urody, a tymczasem coś poszło nie tak... Pomysł na "personalizowane", a w każdym razie nawiązujące do sześciu różnych sylwetek, opakowania nie przyjął się z przesadnie życzliwym przyjęciem wśród konsumentów.

Charakterystyczne białe opakowania płynu do mycia ciała Dove zyskały zupełnie nowy wygląd. W ofercie brytyjskich sklepów znalazły się m.in. butelki o nieregularnych kształtach, wysokościach czy rozmiarach. Wszystko po to, by uzmysłowić kobietom, że każda z nich, pomimo niedoskonałości, jest piękna i wyjątkowa.

Firma tłumaczy, że każda z butelek z limitowanej edycji jest jedyna w swoim rodzaju, tak jak jedyna w swoim rodzaju jest każda kobieta. Dodaje, że czasem trzeba o tym przypomnieć, bo z danych Dove Global Beauty And Confidence Report wynika, że co druga kobieta uważa, iż media społecznościowe wywierają na nich presję, by wyglądały w określony sposób.

"Od wysokiego do niskiego, niezależnie od koloru skóry, wielkości buta czy długości włosów – piękno przychodzi w milionie różnych kształtów i rozmiarów" - takim hasłem twórcy limitowanych butelek reklamują swoją nową kolekcję.

Chcieliśmy zaprezentować sześć butelek, które, podobnie jak kobiety, mają różne kształty i wymiary. Jednym słowem reprezentują one różnorodność, jaką spotykamy każdego dnia

– cytuje wypowiedź Adreasa Laurentino z londyńskiej firma Ogilvy PR odpowiedzialnej za kampanię, portal BuzzFeed.

Na potrzeby tego projektu powstał również spot telewizyjny, w którym jego twórcy przedstawili proces produkcji opakowań.


 

Spora część internautów wyśmiała projekt, twierdząc, że nie będą sugerować się wyglądem własnej sylwetki w sięganiu po adekwatną do niej butelkę mydła czy żelu. W sieci natychmiast pojawiło się mnóstwo prześmiewczych memów - opartych głównie na motywie propozycji opakowań, które wydały się komentującym bliższe niż oferta Dove.

Eksperci od marketingu również w większości wyrazili się o tym pomyśle krytycznie.  

Połączenie słusznej i humanistycznej idei akceptacji kobiecego piękna, niezależnie od rozmiaru z fizycznym packshotem jest rzeczywiście grubo przesadzone. Zwyczajnie przekroczona została granica dobrego smaku. A używając żargonu reklamowego spointowałabym - nigdy nie wolno traktować big idei, która przyświeca danej marce w sposób infantylny i całkowicie narzędziowy

- skomentowała dla portalu Wirtualnemedia.pl Ewa Sieńkowska, ekspertka komunikacji marketingowej.

# Newsy producenci
baner wewnętrzny

NEWSLETTER

Zapisz się już dzisiaj!

Chcesz być na bieżąco? Nasz newsleter jest dla Ciebie idealny!