MENU zamknij MENU

Wszystko o polskiej branży kosmetycznej

Młodzi lubią Perfumierie Sephora. Sieć wygrała The World Retail Awards w kategorii Best International Retailer of the Year
Młodzi lubią Perfumierie Sephora. Sieć wygrała The World Retail Awards w kategorii Best International Retailer of the Year

Perfumerie Sephora zwyciężyły w prestiżowym finale konkursu The World Retail Awards w kategorii Best International Retailer of the Year. Spośród wszystkich globalnych firm wyróżniono łącznie siedem.

W ostatnim czasie Sephora znalazła się także w gronie 3 najbardziej ulubionych marek wśród pokolenia Millenialsów i generacji Z zgodnie z nowym badaniem analizującym popularność światowych brandów z rynku mody, piękna i handlu detalicznego.

Best International Retailer of the Year
Główna nagroda w kategorii Najlepszego Międzynarodowego Sprzedawcy Roku 2017 przyznana Sephora to niezwykłe wyróżnienie firmy na światowym rynku. Prestiżowe jury w tej kategorii oceniało tych sprzedawców detalicznych, którzy z powodzeniem rozwijali markę, budowali rynek, a nawet wyprzedzali jego wzrost. Ważnym czynnikiem decydującym o ocenie była także odpowiedź na potrzeby poszczególnych rynków, integralność marki i jej pozycjonowanie.

W prestiżowym ranikngu The World Retail Awards nagradzane są najszybciej rozwijające się firmy, prowadzące sprzedaż detaliczną na rynkach wysoko rozwiniętych i rozwijających się. Wśród kryteriów ocenianych w ramach programu znajdują się sukces finansowy, przychody, a także rentowność danego przedsiębiorstwa. Doceniano także przedsiębiorczość, konsekwencję i skuteczność w realizacji biznesowych celów, a także innowacyjność prowadzonych działań. Tegorocznych finalistów oceniała światowa kapituła fachowców, a ogłoszenie zwycięzców poszczególnych kategorii odbyło się wśród najbardziej wpływowych osób w branży detalicznej, 6 kwietnia w Dubaju.

Ulubiona marka pokolenia Millenialsów i generacji Z
Zgodnie z nowym badaniem analizującym popularność marek - Sephora znalazła się także w pierwszej trójce ulubionych brandów młodych konsumentów. „Love List Brand Affinity Index” 2017 opracowany przez Condé Nast USA i Goldman Sachs pokazał preferencje Millenialsów oraz generacji Z w kategoriach mody, handlu detalicznego i rynku kosmetycznego. Sondaż przeprowadzono na prawie trzytysięcznej grupie amerykańskich konsumentów w wieku 13-39 lat. Naukowcy stwierdzili, że kluczowym czynnikiem sukcesu brandów, które znalazły się w zestawieniu, jest ich obecność w sieci. Jako główne czynniki decydujące o ulubionym miejscu robienia zakupów konsumenci wymienili bowiem skuteczność, szybkość i wygodę. Sephora ze swą strategią nastawioną na liczne nowinki digitalowe znalazła się na szczycie indeksu najbardziej preferowanych marek wśród konsumentów młodszej grupy wiekowej.

Sephora w Polsce – perfumeria z największą liczbą digitalowych rozwiązań
Sephora obecna na polskim rynku od 1999 roku posiada 94 perfumerie w największych miastach Polski oraz sklep internetowy sephora.pl. Strategia sieci zakłada średnio kilka nowych otwarć w roku, w najatrakcyjniejszych lokalizacjach, a także modernizację istniejących już perfumerii. W tym roku do sieci Sephora w Polsce, w drugiej połowie roku dołączą trzy nowe lokalizacje – w Warszawie, Krakowie i we Wrocławiu. Dwie z nowych perfumerii Sephora zostaną otwarte
w zupełnie nowym koncepcie, z mnóstwem digitalowych niespodzianek dla klientów.

W ubiegłym roku sklep internetowy został perfumerią o największych obrotach w sieci, a Sephora, której strategią jest dbanie o omnichannelowy charakter stylu klienta z marką, jednocześnie zdobyła cenną nagrodę Ecommerce Awards 2016 za Spójność Marki w różnych kanałach sprzedaży.

Ukochana społeczność skupiająca fanów piękna
Poziom świadomości marki Sephora jest najwyższy dla wszystkich sieci perfumeryjnych w Polsce (2016, badanie ilościowe, BVA). W trosce o najwyższą jakość obsługi i opinię klientów Sephora od lat mierzy także poziom satysfakcji klienta za pomocą dedykowanego, innowacyjnego narzędzia o nazwie LoveMeter, które w swoim działaniu przypomina zaawansowane narzędzie NPS. Poziom satysfakcji klienta z zakupów w Sephora wyniósł za 2016 rok aż 96%, a firma cały czas inwestuje w poziom obsługi, innowacyjne szkolenia dla personelu i nowe rozwiązania, które nastawione są na ciągłe dostarczanie wartości dodanej dla klienta i ulepszanie jego doświadczenia zakupowego.

Realizując swoją wizję bycia najbardziej ukochaną społecznością skupiającą fanów piękna, firma cały czas jest na tropie trendów, wprowadzając do swojego asortymentu długo wyczekiwane przez Polaków marki kosmetyczne i usługi - w ostatnim roku do asortymentu perfumerii Sephora dołączyły m.in. takie marki jak makijażowe jak NARS, Zoeva, BECCA, czy cała gama pielęgnacyjnych kosmetyków koreańskich m.in. Dr Jart+, czy Tony Moly, a w Sephora na stałe zagościły bezpłatne 15-minutowe usługi makijażowe, cieszące się ogromną popularnością wśród klientów.

# Newsy handel
baner wewnętrzny

NEWSLETTER

Zapisz się już dzisiaj!

Chcesz być na bieżąco? Nasz newsleter jest dla Ciebie idealny!