MENU zamknij MENU

Wszystko o polskiej branży kosmetycznej

4 urodziny Sephora on-line - e-commerce przynosi sieci najwyższe obroty!
4 urodziny Sephora on-line - e-commerce przynosi sieci najwyższe obroty!

Perfumeria internetowa Sephora wystartowała w Polsce dokładnie 4 lata temu. W tym czasie stała się ulubioną destynacją zakupową rzeszy klientów, sprawiając, że jest to perfumeria o największych obrotach wśród wszystkich perfumerii Sephora w Polsce.

Małgorzata Kwiecień, SephoraO budowaniu sukcesu sklepu internetowego opowiada Małgorzata Kwiecień, Senior Digital Manager SEPHORA.

Jak uruchomienie sklepu internetowego wpłynęło na biznes SEPHORA w Polsce?

Dzięki uruchomieniu sprzedaży on-line w 2014 roku, zyskaliśmy rzeszę nowych klientów. Dotarliśmy do miejsc, w których nie mieliśmy tradycyjnych perfumerii. Klienci perfumerii stacjonarnych równie często odwiedzają perfumerie internetową np. by sprawdzić nowości, czy dostępność produktu, jak i swoją ulubioną, stacjonarną perfumerię, w której mogą przetestować produkt.

Obecnie liczba odwiedzin w naszej perfumerii on-line rośnie w tempie 40% rok do roku. To ogromna dynamika, będąca w dużej mierze efektem zmieniającej się świadomości i preferencji polskich konsumentów, którzy przez minione 4 lata pokochali zakupy przez internet. Obecnie już ponad połowa internautów kupuje w polskich e-sklepach (wg Gemius 2017).

Od 3 lat notujemy kilkudziesięcioprocentową dynamikę wzrostu sprzedaży w kanale e-commerce. To także już od 2016 roku perfumeria o największych obrotach w całej naszej sieci. Waga e-commerce w biznesie Sephora wciąż rośnie.

Jakie działania SEPHORA sprawiają, że klienci dokonują zakupów właśnie na sephora.pl?

Bardzo dbamy o omnichannelowe podejście do naszego klienta. Stawiamy na spójność obu kanałów sprzedaży poprzez oferowanie takiego samego doświadczenia zakupowego i serwisu – od próbek otrzymywanych do zakupu po bezpłatną usługę pakowania na prezent. Staramy się oferować te same promocje, co nie jest standardem w naszej branży. Bardzo często to właśnie w perfumerii on-line jako pierwszej, pojawiały się nowe marki i produkty. Oferujemy również niektóre marki – takie jak na przykład pełne portfolio Huda Beauty czy Zoeva –  na wyłączność klientom perfumerii on-line.

Myślę, że unikany asortyment perfumerii SEPHORA to siła naszej perfumerii. SEPHORA na całym świecie śledzi trendy i jako pierwsza oferuje topowe marki, dostępne u nas na wyłączność. Nasi klienci kochają nowości i wiedzą, że właśnie w SEPHORA jest ich najwięcej. Z myślą o nich, stworzyliśmy kanał komunikacji Beauty Bord, pozwalający dzielić się inspiracjami i opiniami o produktach.

W minionym roku uruchomiliśmy również aplikację SEPHORA na smartfony, która sprawia, że zakupy on-line w perfumerii SEPHORA są dosłownie na wyciągniecie ręki naszych klientów.

Czym SEPHORA zaskoczy klientów e-sklepu w najbliższych miesiącach?

Jak wspominałam, unikalny asortyment to nasz wyróżnik na rynku, dlatego to właśnie w tym obszarze pojawi się najwięcej niespodzianek. Wspólnie z klientami on-line odkryjemy nowe marki, niedostępne dotąd w Polsce, zarówno pielęgnacyjne, jak i makijażowe, które zadebiutują on-line. Staramy się budować pozytywne doświadczenia zakupowe, dlatego też systematycznie pracujemy nad optymalizacją rozwiązań logistycznych, dzięki którym, mamy nadzieję, jeszcze większa rzesza klientów będzie zadowolona z wyboru perfumerii SEPHORA on-line i serwisu, jaki oferujemy.

# Newsy handel
baner wewnętrzny

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Estee Lauder - Marketing Manager Oriflame - Specjalista ds. Zakupów Yope - Eksport Manager Laboratorium Kosmetyczne Joanna  - Kierownik ds. sieci aptecznych PGD Polska - przedstawiciel handlowy ds. Procter&Gamble Eveline Cosmetics - Technolog produkcyjny Technolog - rekrutacja ukryta Torf Corporation - Manager Produktu Miya Cosmetics - Specjalista ds. marketingu Dax Cosmetics - Senior Product Manager Laboratorium Kosmetyków Naturalnych Farmona - Senior Brand Manager Body Boom - Młodszy specjalista ds. marketingu Inglot - Copywriter - Specjalista ds. marketingu internetowego SPECJALISTA DS. REKLAMY I PUBLIC RELATIONS - OCEANIC Beauty of Science - menadżer sprzedaży i marketingu - Wrocław Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Młodszy Specjalista ds. pozyskiwania danych i prognozowania sprzedaży Makear - specjalista ds. marketingu/Wrocław Henkel Polska - Program Rozwojowy w Dziale Marketingu Beauty Care Beauty In - Specjalista ds. marketingu Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Eksportu Młodszy Inżynier Projektu - Beiersdorf Manufacturing Poznań L'Erbolario - Konsultantka ds. Urody i Sprzedaży mutex/ocfipreoqyfb/mutex Health & Beauty Care - Project Manager mutex/ocfipreoqyfb/mutex Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris: Młodszy Specjalista ds. Obsługi Klienta – Rynki Międzynarodowe mutex/ocfipreoqyfb/mutex Coty Polska - Młodszy kierownik ds. kluczowych klientów FK Pollena Ewa SA - Specjalista ds. marketingu Agencja pośrednictwa pracy - Product Manager (branża kosmetyczna i/lub farmaceutyczna) Laboratorium Kosmetyczne Floslek - Specjalista ds. marketingu La Rive - Przedstawiciel handlowy ds. rynku tradycyjnego i nowoczesnego MPS Koszalin - Kierownik Działu Kontroli Jakości MPS Koszalin - Specjalista ds. sprzedaży butelek z tworzyw sztucznych Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik Produktu Kontigo - Kierownik Sklepu Eveline Cosmetics - Elektromechanik Tenex - Key Account Manager Rekrutacja ukryta - Marketing Manager Torf Corporation - Manager Produktu Komplex-Torus Młodszy Kupiec Verona Products Professional - Kierownik Sprzedaży Orkla - Przedstawiciel Handlowy/Kosmetyczny Tenex Product Manager Clochee sp. z o.o. - Specjalista ds. Sprzedaży MPS International Sp. z o.o. - Technolog MPS International Sp. z o.o. - Koordynator Sekcji Badań i Rozwoju Laboratorium Kosmetyczne Joanna - Product Manager Dax Cosmetics - Product Manager Clarena - Specjalista ds. Regulacji Superpharm - Konsultant/ka ds. urody, Białystok Hebe Kierownik Sklepu Drogeryjnego

NEWSLETTER

Zapisz się już dzisiaj!

Chcesz być na bieżąco? Nasz newsleter jest dla Ciebie idealny!