MENU zamknij MENU

Wszystko o polskiej branży kosmetycznej

Rynek kosmetyków do higieny - gdzie szukać wzrostów?
Rynek kosmetyków do higieny - gdzie szukać wzrostów?

W roku 2016 według danych Euromonitor International na mydła w kostce Polacy wydali 238,9 mln zł, a na mydła w płynie – 166,9 mln zł. Jednak tendencja pokazuje, że wartość segmentu mydeł w kostce będzie się kurczyć, natomiast rosnąć będzie sprzedaż mydeł w płynie. Wartość sprzedaży żeli pod prysznic w omawianym okresie wyniosła 614,6 mln zł i w tej kategorii analitycy prognozują dalsze wzrosty sprzedaży. 

Zagrożeniem dla znaczącego wzrostu wartości sprzedaży w kategorii produktów pod prysznic i do kąpieli jest presja na niższe ceny. Coraz częstszą strategią wiodących producentów jest oferowanie produktów w większych jednostkowo opakowaniach przy cenach niższych gramaturowo niż w opakowaniach standardowych. Nic zatem dziwnego, że konsumenci chętnie po takie większe produkty sięgają, gdyż pozwala im to zaoszczędzić pieniądze. Strategia oferowania większych opakowań ma również związek z dużą konkurencją marek własnych sieci handlowych, które często oferowane są właśnie w powiększonych opakowaniach.

Producenci w kategorii mydeł w płynie starają się o przyciągnięcie uwagi konsumentów innowacjami i nowościami, np. warianty antybakteryjne, które promowane są przez aspekt zdrowia czy mydła w płynie do kuchni o działaniu neutralizującym nieprzyjemne zapachy. W tym przypadku konsumenci gotowi są zapłacić nieco więcej za określony produkt, zyskując dodatkowe benefity.

I ten właśnie aspekt dodatkowych korzyści jest ważny w przypadku, jeśli chce się wyjść poza strategię walki cenowej. Ważne jest „sprzedanie” konsumentom pewnych pożądanych cech, które uzupełniają działanie podstawowe kosmetyku. W Polsce taką szczególną popularnością cieszą się produkty, które oprócz tego, że myją, dodatkowo nawilżają skórę.

Rośnie również sprzedaż naturalnych kosmetyków do mycia ciała lub produktów, których w komunikacji marketingowej podkreśla się fakt, że są one pozbawione są pewnych składników. Mocniejszy nacisk na wykorzystywanie składników naturalnych w recepturze kładą także producenci kosmetyków konwencjonalnych.

W opinii analityków Euromonitor International w przyszłości jeszcze mocniejszym trendem w produktach do kąpieli i pod prysznic będzie odwoływanie się w komunikacji marketingowej do aspektów emocjonalnych, związanych z odnową biologiczną, dobrym samopoczuciem i relaksem. Rozwój innowacji będzie zmierzał w poszukiwaniu nowych składników poprawiających właściwości produktów, a także coraz bardziej ergonomicznych i funkcjonalnych opakowań. Nowoczesne rozwiązania będą próbą zdobycia przewagi konkurencyjnej zamiast osłabiających wojen cenowych.

Ranking sprzedaży marki/2016
Mydła w kostce

1. Dove/Unilver Polska
2. Palmolive/Colgate-Palmolive Polska
3. Luksja/PZ Cussons
3. Fa/Henkel Polska
4. Arko/Sarantis Polska

Mydła w płynie
1. Apart/Global Cosmed
2. Biedronka/Jeronimo Martins Polska
3. Palmolive/Colgate Palmolive Polska
4. Luksja/PZ Cussons
5. Tesco/Tesco Polska

Ranking sprzedaży żele pod prysznic/firmy/2016
1. Nivea Polska
2. Unilever Polska
3. Avon Polska
4. Henkel Polska
5. Coty Polska

źródło: Euromonitor International

Przeczytaj także: Polacy i higiena - jak to wypada w badaniach

# Badania rynkowe
baner wewnętrzny

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Eveline Cosmetics - Technolog produkcyjny Technolog - rekrutacja ukryta Torf Corporation - Manager Produktu Miya Cosmetics - Specjalista ds. marketingu Dax Cosmetics - Senior Product Manager Laboratorium Kosmetyków Naturalnych Farmona - Senior Brand Manager Body Boom - Młodszy specjalista ds. marketingu Inglot - Copywriter - Specjalista ds. marketingu internetowego SPECJALISTA DS. REKLAMY I PUBLIC RELATIONS - OCEANIC Beauty of Science - menadżer sprzedaży i marketingu - Wrocław Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Młodszy Specjalista ds. pozyskiwania danych i prognozowania sprzedaży Makear - specjalista ds. marketingu/Wrocław Henkel Polska - Program Rozwojowy w Dziale Marketingu Beauty Care Beauty In - Specjalista ds. marketingu Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Eksportu Młodszy Inżynier Projektu - Beiersdorf Manufacturing Poznań L'Erbolario - Konsultantka ds. Urody i Sprzedaży mutex/ocfipreoqyfb/mutex Health & Beauty Care - Project Manager mutex/ocfipreoqyfb/mutex Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris: Młodszy Specjalista ds. Obsługi Klienta – Rynki Międzynarodowe mutex/ocfipreoqyfb/mutex Coty Polska - Młodszy kierownik ds. kluczowych klientów FK Pollena Ewa SA - Specjalista ds. marketingu Agencja pośrednictwa pracy - Product Manager (branża kosmetyczna i/lub farmaceutyczna) Laboratorium Kosmetyczne Floslek - Specjalista ds. marketingu La Rive - Przedstawiciel handlowy ds. rynku tradycyjnego i nowoczesnego MPS Koszalin - Kierownik Działu Kontroli Jakości MPS Koszalin - Specjalista ds. sprzedaży butelek z tworzyw sztucznych Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik Produktu Kontigo - Kierownik Sklepu Eveline Cosmetics - Elektromechanik Tenex - Key Account Manager Rekrutacja ukryta - Marketing Manager Torf Corporation - Manager Produktu Komplex-Torus Młodszy Kupiec Verona Products Professional - Kierownik Sprzedaży Orkla - Przedstawiciel Handlowy/Kosmetyczny Tenex Product Manager Clochee sp. z o.o. - Specjalista ds. Sprzedaży MPS International Sp. z o.o. - Technolog MPS International Sp. z o.o. - Koordynator Sekcji Badań i Rozwoju Laboratorium Kosmetyczne Joanna - Product Manager Dax Cosmetics - Product Manager Clarena - Specjalista ds. Regulacji Superpharm - Konsultant/ka ds. urody, Białystok Hebe Kierownik Sklepu Drogeryjnego

NEWSLETTER

Zapisz się już dzisiaj!

Chcesz być na bieżąco? Nasz newsleter jest dla Ciebie idealny!