Młodzi ludzie chętnie kupują rozmaite produkty dzięki rekomendacjom w socialach

Młodzi ludzie chętnie kupują rozmaite produkty dzięki rekomendacjom w socialach

Raport „Młodzi vs mobile” pokazuje, że co piąty młody Polak dokonuje zakupów inspirowanych rekomendacjami w social mediach. Rośnie wpływ social commerce.

Raport firmy doradczo-technologicznej Future Mind „Młodzi vs mobile. Wpatrzeni w ekran, czyli o młodych Polakach i technologii mobilnej” potwierdza rosnące znaczenie mediów społecznościowych w kontekście zakupów online wśród młodych Polaków. Z badania wynika, że 80% osób do 20. roku życia w Polsce dokonuje zakupów na podstawie rekomendacji znalezionych na grupach lub forach w mediach społecznościowych.

88% badanych korzysta z grup w mediach społecznościowych. Z tego 73% ogranicza się do przeglądania treści. 20% najmłodszych respondentów (15–20 lat) deklaruje aktywność w tych społecznościach. Niemal dwie trzecie uczestników badania do 20 r.ż. zadeklarowało, że jest częścią społeczności internetowej jakiegoś brandu.

Wpływ social commerce na decyzje zakupowe:

  • Udział w społecznościach internetowych marek jest ważny dla 20% badanych w grupie wiekowej 15–20 lat.
  • 55% tej grupy wiekowej korzystało z grup zakupowych marek na platformach takich jak TikTok czy Instagram.
  • TikTok szczególnie łączy użytkowników z różnych kręgów kulturowych, co zwiększa zasięg i wpływ marek:
  • 74% użytkowników czuje, że platforma łączy ich z ludźmi o różnym pochodzeniu i z odmiennych kręgów kulturowych rozproszonych po całym świecie.
  • 67% z nich uważa, że dzięki niemu nauczyli się dużo o różnorodności.

Wykorzystanie mediów społecznościowych do zakupów:

  • W grupie wiekowej 15–20 lat co szósty badany podkreśla wagę bycia częścią społeczności ulubionej marki.
  • 80% respondentów do 20. roku życia przyznaje, że dokonuje zakupów na podstawie rekomendacji w mediach społecznościowych.

Trend „de-influencingu” w mediach społecznościowych:

Młodzi użytkownicy coraz częściej odradzają zakupy konkretnych produktów w sieci, co zostało nazwane „de-influencingiem”. Trend ten zyskał popularność na TikToku, będąc odpowiedzią na nadmierną konsumpcję.

O badaniu
Badanie ilościowe zostało wykonane metodą CAWI na ogólnopolskim panelu online. Dobór do próby miał charakter kwotowy na podstawie rozkładu populacji Polski osób w wieku 15–35 lat. Próba zrealizowana N=1011. Oba badania zostały zrealizowane w kwietniu 2023 r. w ramach współpracy firmy Future Mind i SW Research.
# Badania rynkowe
Ladymakeup

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Junior Brand Manager - Only Bio Oferta pracy: Starszy Specjalista ds. e-commerce - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi