Floslek: postawiliśmy na realne działania prośrodowiskowe. W planach dalszy rozwój e-commerce i eksportu...

Floslek: postawiliśmy na realne działania prośrodowiskowe. W planach dalszy rozwój e-commerce i eksportu...

Katarzyna Furmanek, prezes zarządu Laboratorium Kosmetyczne Floslek, w naszej corocznej sondzie "Było, jest, będzie" - edycja  2019/2020:

1. Dla branży to był rok… 

Dużych wyzwań.  W centrum zainteresowania, w obliczu alarmujących doniesień na temat stanu środowiska, znalazły się opakowania kosmetyczne.

2. Najważniejsze z perspektywy mojej firmy w 2019 było…

Rozszerzenie linii preparatów  do pielęgnacji oczu z wyciągiem ze świetlika lekarskiego oraz zmiana ich opakowań na 25-lecie marki. To był ukłon w stronę tradycji, korzeni firmy. Z kolei wybiegając w przyszłość zaprezentowaliśmy konsumentowi innowacyjne produkty w dwóch wiodących trendach.

W trendzie „zero waste”, jako jedni z pierwszych w kraju, zaoferowaliśmy kosmetyki w opakowaniach typu refill. Opracowaliśmy również strategię Małych Kroków (#ekokrokifloslek), mającą na celu m.in. ograniczenie ilości plastiku wprowadzanego w postaci opakowań do środowiska.

Z kolei w trendzie spersonalizowanego piękna, połączonego z minimalizmem, opracowaliśmy i zaproponowaliśmy absolutnie rewelacyjną linię kremów sferycznych SKIN Care EXPERT SPHERE-3D, uzupełnionych koncentratami i maseczkami. Kosmetyki te możemy dobierać i łączyć ze sobą w zależności od potrzeb naszej skóry lub apetytu na substancję aktywną: -)

3. W 2020 nasze kluczowe cele biznesowe to…

Silniejsze zaistnienie marki w kanale e-commerce oraz dalszy rozwój eksportu. Chcielibyśmy urosnąć w tych obszarach nawet o 30%.

4. Rynkowe trendy, które mocno oddziaływały na rynek kosmetyczny w 2019 to… 

Te płynące z Azji. Zawdzięczamy im zmianę stosunku konsumenta do kosmetyków. Kobiety postawiły na  przyjemność poznawania nowych form kosmetycznych, nowych opakowań, nowych marek. Postanowiły czerpać jeszcze większą radość i satysfakcję z samego rytuału pielęgnacji, bądź posiadania ślicznego, a czasami zabawnego opakowania.

Kosmetyk zaczął być pożądanym gadżetem. Pielęgnacja w coraz większym stopniu potrafi wpływać na poziom zadowolenia, a nawet szczęścia. A zrelaksowana kobieta staje się jeszcze piękniejsza!

5. Przewiduję, że najsilniejszym trendem w 2020 będzie…

„Zero waste”, zaprezentowany na targach Cosmopack i Cosmoprof Bolonia. W branży wiele uwagi poświęca się dziś opakowaniom. Poszukiwane są innowacyjne rozwiązania słoiczków, butelek typu BIO lub wyprodukowanych z użyciem recyklatów. Zarówno producenci, jak i konsumenci stają się coraz bardziej świadomi wpływu swoich decyzji na środowisko. Dlatego prognozujemy, że najbardziej dynamicznie będzie rozwijał się w najbliższym czasie właśnie trend naturalny, ekologiczny.

6. Największe wyzwanie dla branży kosmetycznej to…

Wciąż szybko zmieniające się prawo, ale również wymagania i oczekiwania konsumentów.

Wydaje się, że czeka nas również, wraz z rozwojem technologii 5G, cyfryzacja branży. To ekscytujące.

Przewidujemy, że będziemy potrafili szybciej, lepiej i bardziej bezpośrednio trafić do konsumenta z informacją o naszych produktach. Komunikacja stanie się łatwiejsza.

7. Sobie i konkurencji na 2020 życzę…

Radości tworzenia oraz optymizmu i lojalności konsumentów.

# Wywiady i opinie
Ladymakeup

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: MG Evolution - Dyrektor Handlowy Oferta pracy: MG Evolution - Content Manager Oferta pracy: Junior Brand Manager - Only Bio Oferta pracy: Starszy Specjalista ds. e-commerce - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi