Nicholas Hieronimus, LOréal: Klasa średnia zapewnia wzrost rynku kosmetycznego

Nicholas Hieronimus, L'Oréal: Klasa średnia zapewnia wzrost rynku kosmetycznego

Nicholas Hieronimus, CEO L’Oréal zauważa, że rynek kosmetyczny rośnie proporcjonalnie wraz ze wzrostem klasy średniej.

Jego zdaniem przybywa konsumentów, którzy mocno stawiają na dbanie o siebie i coraz częściej kupują kosmetyki klasy premium. I nie są to jedynie kobiety, ani młodzi ludzie...

Nicholas Hieronimus nazywa siebie "beauty junkie". Pracuje w L'Oréal od prawie czterech dekad. Chętnie testuje produkty marek należących do koncernu, którym zarządza, ale sięga także po interesujące kosmetyki konkurentów, jeśli uznaje, że jakiś kierunek kosmetyczny wart jest eksploracji.

Wieloletnie doświadczenie w firmie i branży pozwala mu zauważać zmiany, jakie zachodzą na rynku. Co zmieniło się w ciągu ostatnich lat? W największym skrócie - handel elektroniczny i sieci społecznościowe obniżyły barierę wejścia dla startupów, dział dermatologiczny stał się przedmiotem zainteresowania wielu marek, a także przybywa mężczyzn, którzy sięgają po kosmetyki. Hieronimus przewiduje, że do 2030 r. rynek kosmetyczny osiągnie wartość blisko 400 mld euro (426,8 mld USD) z 270 mld euro obecnie. Wzrost, który przewiduje, wynika z rozwoju klasy średniej, a także coraz większej grupy ludzi kupujących produkty wyżej pozycjonowane cenowo. Rynek kosmetyczny wychodzi jego zdaniem poza główną grupę odbiorców, czyli kobiety i młodych konsumentów.

Lider stawia na (naj)lepszych

Na pytanie Francine Lacqua z Bloomberg TV: „Jaki jest według Pana sekretny sposób na utrzymanie przewagi konkurencyjnej?”, prezes L’Oréal odpowiada, że wśród 300 najlepszych menedżerów L'Oréal, średni staż pracy w firmie wynosi 18 lat. - Mamy bardzo silny zespół ludzi, którzy podzielają tę samą pasję i ten sam sposób prowadzenia działalności. Nieustannie jednak wprowadzamy nowe osoby, nawet na wysokim szczeblu, aby odmłodzić krew - dodaje. Jego zdaniem, ludzie, którzy kochają piękno i dobrze się tym bawią, ale jednocześnie potrafią walczyć ze sobą na argumenty biznesowe, sprawdza się idealnie. Jak przystało na współczesnego lidera Hieronimus podkreśla, że lubi budować zespoły, które się wzajemnie uzupełniają. - Lubię otaczać się bardzo silnymi ludźmi, którzy mogą być silniejsi ode mnie w danej dziedzinie - podkreśla. Widać tu wpływ sportowej pasji, która przenika do jego stylu zarządzania. - Staram się być wymagający dla siebie i dla wszystkich, ponieważ mamy wielkie cele do osiągnięcia. Bycie numerem jeden i zwiększanie dystansu do konkurencji nie jest łatwe - zauważa.

Technologia first

Natomiast na pytanie: „Co było dla Pana największym zaskoczeniem, jeśli chodzi o zmiany w branży kosmetycznej w ciągu ostatnich 10 lat?”, Hieronimus odpowiada: - Największą transformacją w branży jest to, co nazywamy technologią beauty. Pomoc technologii w celu ulepszenia produktów kosmetycznych, zarówno poprzez diagnozę, jak i spersonalizowane produkty kosmetyczne. To prawdopodobnie przyszłość branży. Każdego roku wydajemy ponad miliard euro na technologie. Naszym zobowiązaniem jest, by stać się liderem kosmetycznego high-tech. Wykorzystujemy tutaj sztuczną inteligencję, aby wspierać naszych badaczy w opracowywaniu nowych sposobów formułowania produktów.

Konkluzja? Siła doświadczenia, siła świeżości i siła innowacji wspomaganych AI - to aktualnie recepta na sukces największej globalnej firmy kosmetycznej.

źródło: Bloomberg TV
# Wywiady i opinie
Ladymakeup

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Junior Brand Manager - Only Bio Oferta pracy: Starszy Specjalista ds. e-commerce - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi