Elfa Pharm Polska: konsumenci w social mediach doceniają autentyczność i transparentność

Elfa Pharm Polska: konsumenci w social mediach doceniają autentyczność i transparentność

Jakub Godek, Junior Brand Manager Elfa Pharm Polska:

Social media i branża beauty mają ze sobą wiele wspólnego, dlatego w dobie nieprzerwanego dostępu do Instagrama warto skutecznie zintegrować działania promocyjne marki zarówno w świecie wirtualnym, jak i offline. 

Przez ostatnie dwa lata przywykliśmy do pracy bez wychodzenia z domu, a spora część naszych codziennych aktywności została przeniesiona do sieci. I tego już nie zmienimy. Czego poszukuje współczesny konsument oraz jakie wyzwania stoją przed marketingowcami, którzy próbują do nas dotrzeć? 

Oczekujemy autentyczności. Szczególnie w branży kosmetycznej nie przyjmujemy już piękna wykreowanego w edytorze zdjęć. Kosmetyki nie mają już tuszować naturalnego wyglądu, a stosowanie kremu do twarzy nie cofnie nas do lat młodzieńczych. Trend #mindfulness (hasztag został użyty prawie 30 milionów razy!) potwierdza, że chcemy być obecni tu i teraz. Dlatego marki często rezygnują z agencji castingowych i poszukują „twarzy” dla swojej marki wśród klientek. Zamiast kreacji wolimy selfie z codziennej rutyny pielęgnacyjnej w naszej łazience. 

Mali twórcy z wielkim wpływem. Mowa tutaj o mikorinflencerach, którzy gromadzą wokół siebie społeczność zorientowaną w danym temacie. Doszliśmy do momentu, w którym już nie liczba obserwujących jest warunkiem efektywnej współpracy. Stawiamy na jakościowe treści, a tych coraz częściej poszukujemy u niszowych ekspertek. Czy influencer, który w jednym tygodniu promuje produkty z segmentu FMCG, będzie w stanie doradzić nam w wyborze szamponu odpowiedniego dla włosów niskoporowatych? Współpracując z włosomaniaczkami wiem, że wybór kosmetyków do testowania powinien być poprzedzony dokładną analizą produktów, a treść recenzji leży w rękach influencera, a nie marki. To podejście na pewno zaowocuje dotarciem do grona lojalnych użytkowników, którzy faktycznie chcą nas poznać. 

Czyste piękno, czyli clean beauty. Chcemy wiedzieć więcej, więc coraz chętniej sięgamy do składów kosmetycznych i wnikamy w DNA marki. Warto zadbać o przejrzystość i nie mieć nic do ukrycia. Konsument jest świadomy, dlatego łatwo dotrze do informacji, które chce uzyskać. Oczywiście zacznijmy od opracowania naturalnego produktu w ekologicznym opakowaniu, ale później nie bójmy się tworzyć rozbudowanych komunikatów. Grafiki z analizą składników czy pokazanie działania to podstawowe elementy strategii promocyjnej w mediach społecznościowych.   

Przede wszystkim działajmy świadomie i przejrzyście, pamiętając, że my również jesteśmy konsumentami, którzy oczekują autentyczności. A granica między marką a użytkownikiem w mediach społecznościowych już dawno się zatarła.

fot. unsplash.com
# Wywiady i opinie
Ladymakeup

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: MG Evolution - Dyrektor Handlowy Oferta pracy: MG Evolution - Content Manager Oferta pracy: Junior Brand Manager - Only Bio Oferta pracy: Starszy Specjalista ds. e-commerce - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi