Babo: mity związane z INCI, konserwantami i przyzwyczajaniem się skóry są zdecydowanie powszechne. Niestety

Babo: mity związane z INCI, konserwantami i "przyzwyczajaniem się" skóry są zdecydowanie powszechne. Niestety

"Plotka rośnie, rozchodząc się".
Te słowa przypisuje się Wergiliuszowi. Z nastaniem epoki internetu kłamstwa, półprawdy i nie potwierdzone niczym teorie zyskują gigantyczne zasięgi i to czasem w ekspresowym tempie. Niektóre, nie weryfikowane odpowiednio wcześnie, stają się mitami, które mocno osadzają się w świadomości wielu konsumentów. W naszym cyklu #PogromcyMitów sprawdzamy zatem, z jakimi "rewelacjami" mierzą się obecnie producenci kosmetyków...

Paulina Sosnowska, właścicielka Babo:

Prawdą jest, że mitów kosmetycznych w Internecie jest mnóstwo. Przyznaję szczerze, że wiele lat temu sama na kilka dałam się nabrać. Pamiętam, jak jakieś 10-12 lat temu naczytałam się o kolejności składników w INCI.

Naczytałam się, że "ten ekstrakt jest tak daleko w składzie, to nie działa". To była wiedza z Internetu - jeszcze zanim zaczęłam się uczyć w zakresie kosmetyki. Drugą sprawą były konserwanty przedstawiane jako zło. Postanowiłam sama sobie stworzyć dwa kosmetyki. Odkryłam strony z surowcami dostępnymi dla klientów detalicznych i zrobiłam sobie krem do twarzy BEZ KONSERWANTÓW i emulgatorów oraz odżywkę w sprayu do włosów z DUŻĄ ilością keratyny. Efekt był taki, że krem mi się rozwarstwiał i bardzo szybko zepsuł się, a odżywka sprawiła, że moje włosy dostały tyle protein, że wyglądały tragicznie. Nie byłam w stanie ich rozczesać. Nakładałam ją mimo wszystko codziennie w nadziei na lepsze efekty. Niestety było tylko gorzej.

Tak więc w tej historii mamy już 2 mity:

Surowiec daleko w składzie = nie działa. Co nie jest prawdą. Niektóre ekstrakty działają naprawdę już w niewielkich ilościach. Jeśli nie zastosujemy się do zaleceń producenta surowca to możemy wyrządzić sobie więcej szkody niż pożytku (np. moje przeproteinowane, przesuszone włosy; na skórze z kolei możemy nabawić się podrażnień, zaczerwienienia itp.).

Drugi mit: konserwanty są złe/niebezpieczne. Kompletna bzdura! Dzięki konserwantom nasz kosmetyk jest bezpieczny, może też dłużej nam posłużyć. Wiem, że są na rynku kosmetyki bez konserwantów (z krótką datą trwałości) i nie twierdzę, że są złe - wiele z nich ma wspaniałe opinie. Nie lubię jednak, gdy ktoś powiela mit, że konserwanty są niebezpieczne, lub kosmetyk bez konserwantów jest lepszy.

Kolejny mit jaki przychodzi mi do głowy to "przyzwyczajenie" do kosmetyku. Krążą czasem takie rady, żeby zmieniać kosmetyki, bo skóra "przyzwyczaja się" do danego produktu. Jest to mit. Możemy mieć takie wrażenie, bo np. po skończonym słoiczku kremu stan naszej skóry poprawił się i sięgając po kolejne opakowanie już nie zauważymy tak spektakulanych efektów. To nie znaczy, że skóra się przyzwyczaiła, tylko my nie widzimy tego efektu "wow". Poza tym, nasza skóra ma różne potrzeby w zależności od różnych czynników, np. pory roku. Może okazać się, że jakiś krem świetnie sprawdza nam się wiosną i latem, ale jesienią i zimą jest dla nas zbyt lekki, lub odwrotnie - okluzyjna warstwa, która zachwyca nas zimą, latem jest zbyt ciężka. Jeśli więc krem służył nam świetnie latem, to nie znaczy, że zimą przestał działać, bo skóra "przyzwyczaiła się". Może po prostu potrzebować teraz innych składników aktywnych, cięższej formuły itd.

Tak naprawdę mitów krążących w Internecie jest cała masa... Na szczęście są też prawdziwi eksperci!

Zawęziłam więc moją listę TOP 3 mitów do: konserwantów, czytania INCI, "przyzwyczajania się skóry".

Odpowiadając jeszcze na pytanie o osoby, które polecam w Internecie w kwestii wiedzy i rzetelnych informacji. Są to: Magdalena Kaczanowicz (Instagram: racjapielegnacja), Ania Sienkiewicz (instagram: inti_skin) oraz Iza Skórka (instagram: blindsapphire). Żadna z nich nie faworyzuje kosmetyków naturalnych (takie produkujemy), ale ich profile są źródłem ciekawych postów, badań, analiz, poleceń kosmetycznych.

# Wywiady i opinie
Ladymakeup

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: MG Evolution - Dyrektor Handlowy Oferta pracy: MG Evolution - Content Manager Oferta pracy: Junior Brand Manager - Only Bio Oferta pracy: Starszy Specjalista ds. e-commerce - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi