Aleksandra Lemmle, Elżbieta Karwik, Be The Sky Girl: organizacje potrzebują kobiecej wrażliwości i empatii

Aleksandra Lemmle, Elżbieta Karwik, Be The Sky Girl: organizacje potrzebują kobiecej wrażliwości i empatii

>> Nigdy nie jest za późno – za późno by zmienić swoje życie, za późno by być szczęśliwym <<
Jane Fonda

Z czego Waszym zdaniem wynika silny udział kobiet na stanowiskach właścicielskich i menadżerskich w sektorze kosmetycznym?

Elżbieta Karwik i Aleksandra Lemmle, właścicielki Be The Sky Girl: To, co na pewno warto podkreślić, to fakt, że sektor kosmetyczny jest jednym z nielicznych, w którym na stanowiskach właścicielskich i menadżerskich dominują kobiety. Zapewne wynika on z tego, że znając własne oczekiwania i styl życia, dobrze wiemy, czego potrzebują inne kobiety...

Dlaczego to właśnie biznes kosmetyczny Was przyciągnął?

Potrzebowałyśmy czegoś, co będzie nośnikiem idei, którą chcemy podzielić się z innymi kobietami, dlatego właśnie zdecydowałyśmy się na kosmetyki, chociaż nasze wcześniejsze doświadczenia biznesowe pochodziły z innych branż… Kosmetyki to coś, z czym większość z nas zaczyna i kończy swój dzień, więc trudno o lepszy i częściej używany nośnik tego, co chcemy przekazywać. A marzy nam się towarzyszenie naszym klientkom w ich drodze do odkrywania i odważnego realizowania tego, co im gra w duszach. Do życia na własnych zasadach. To dla nas jest kwintesencja Be The Sky Girl.

Z jakimi stereotypami w biznesie kobiety wciąż muszą się mierzyć?

Stereotypy, z jakimi kobiety ciągle muszą się mierzyć, to m.in. podział na “męskie” i “damskie” zawody. Pokutujące przekonanie, że mężczyźni są lepszymi liderami niż kobiety, również nie pomaga w rozwijaniu skrzydeł, szczególnie kobietom, które pracują w dużych organizacjach. Często spotykamy się również z generalizowaniem, że kobiety są bardziej emocjonalne niż mężczyźni, słabsze czy gorzej radzą sobie ze stresem. Nauka pokazuje tymczasem, że organizacje potrzebują kobiecej wrażliwości, empatii i umiejętności budowania zespołów w oparciu o współpracę a nie tylko rywalizację. Im bardziej zróżnicowane są zespoły, im bardziej w równowadze jest pierwiastek kobiecy i męski – tym większe sukcesy osiąga organizacja. Na szczęście w wielu sektorach biznesu kobiecy pierwiastek zaczyna być coraz bardziej doceniany.

Trzy najważniejsze cechy, jakie przydają się w zarządzaniu firmą?

Wspomniana już umiejętność budowania relacji, uczciwość, umiejętność motywowania i inspirowania zespołu.

Jakie są Waszym zdaniem współczesne konsumentki? Co je inspiruje? Jak traktują kwestię urody? Czym kierują się często w swoich wyborach? O czym firmy kosmetyczne powinny pamiętać, kierując do nich swoją ofertę?

Współczesne konsumentki są bardzo świadome i wiedzą czego chcą. Coraz częściej ich decyzje zakupowe są podyktowane troską o środowisko. Wiele z nich inspirują inne kobiety, ale one same poszukują swojej drogi, sposobu wyrazu, chcą mówić własnym głosem, bez względu na to co się dzieje. Coraz więcej z nich urodę traktuje jako dodatek do tego co mają w głowie i w sercu. Są coraz bardziej świadome – życiowo, zdrowotnie, zawodowo. To kobiety, które w swoich wyborach kierują się przede wszystkim tym, czy firma, której kosmetyk biorą do ręki, jest z nimi spójna na poziomie wartości. W związku z tym autentyczność i spójność marki na wszystkich poziomach (jakości produktu, komunikacji, sieci sprzedaży) to must have!

# Wywiady i opinie
loki joanna

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: MG Evolution - Dyrektor Handlowy Oferta pracy: MG Evolution - Content Manager Oferta pracy: Junior Brand Manager - Only Bio Oferta pracy: Starszy Specjalista ds. e-commerce - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi