MENU zamknij MENU

Wszystko o polskiej branży kosmetycznej

Zadbane dłonie atrybutem męskiej atrakcyjności - eksperyment marki Semilac to potwierdza
Zadbane dłonie atrybutem męskiej atrakcyjności - eksperyment marki Semilac to potwierdza

Nawet najlepiej ubrany mężczyzna przestaje być atrakcyjny, kiedy ma niezadbane dłonie. Taką opinię wyraziło niemal 74% kobiet, które wzięło udział w badaniu sprawdzającym czynniki wpływające na atrakcyjność mężczyzn w oczach żeńskiej części społeczeństwa. 

Modne buty i dobrze skrojony garnitur to nie wszystko. Przy pierwszym spotkaniu uwaga kobiet w bardzo dużym stopniu skupia się również na… męskich dłoniach. Badania oraz eksperyment przeprowadzony przez markę Semilac pokazują, jak duży związek z atrakcyjnością mężczyzn mają ich zadbane ręce i paznokcie.

Pierwsze wrażenie zaczyna się od dłoni
Badania przeprowadzone w kwietniu 2017 roku przez IRC wskazują, że 68,8% z nas najbardziej ceni u mężczyzn schludny wygląd, którego nieodłącznym elementem są również zadbane dłonie. Na drugim i trzecim miejscu znalazły się odpowiednio: kultura osobista (66,7%) oraz inteligencja (56,3%). Ponadto blisko 74% Polek deklaruje, iż niezadbane dłonie sprawiają, że nawet najlepiej ubrany mężczyzna przestaje być atrakcyjny. Kolejne wyniki z badania utwierdzają tylko w przekonaniu, że wizerunek mężczyzny zależy bardzo często od stanu jego dłoni i paznokci - dla prawie 72% pań wypielęgnowane dłonie to ważny wyznacznik męskiej atrakcyjności, a nawet 70% z nich uważa, że zadbane męskie dłonie są po prostu sexy.

Poddane surowej ocenie
Marka Semilac wraz z psycholog Magdaleną Chorzewską przeprowadziła eksperyment. Miał on sprawdzić, czy kobiety faktycznie będą oceniały atrakcyjność mężczyzn poprzez pryzmat zadbanych dłoni. W tym celu psycholog przeprowadziła szereg rozmów z mężczyznami i kobietami. Zapytała ich m.in. o czynniki wpływające na atrakcyjność mężczyzn i o to, która część ciała ich zdaniem jest dla kobiet najważniejsza. Kobiety w przeciwieństwie do panów bardzo często wskazywały na zadbane dłonie. Następnie mężczyźni korzystali z usług profesjonalnej stylistki paznokci, która zadbała o nienaganny wygląd ich dłoni. Do kolejnej części społecznego eksperymentu zaproszono kobiety. Spośród zdjęć dwóch dłoni miały one wskazać tę, która należy do bardziej atrakcyjnego mężczyzny, do takiego z którym chciałyby się spotkać. Uczestniczki były przekonane, że obie dłonie należą do dwóch różnych mężczyzn, podczas gdy były to ręce jednego uczestnika – z tym że jedna przed, a druga – po manicure.

Wyniki eksperymentu potwierdziły płynącą z badań tezę – większość pań wybierała dłoń zadbaną, po zabiegu pielęgnacji paznokci. Kobiety oceniały właścicieli wypielęgnowanych dłoni, jako przystojniejszych, bardziej opiekuńczych i osiągających większe sukcesy w życiu zawodowym i prywatnym.

Wyniki eksperymentu można zobaczyć tutaj
 

 

Atrakcyjna dłoń jest bodźcem uruchamiającym wyobraźnię i całą masę projekcji. W trakcie naszego eksperymentu okazało się, że wypielęgnowana, zadbana ręka zazwyczaj jest przypisywana mężczyźnie w garniturze, lekarzowi, prawnikowi, managerowi lub projektantowi. Wiąże się także silnie z poczuciem bezpieczeństwa, lojalnością i atrakcyjnością

– tłumaczy po eksperymencie psycholog i psychoterapeutka poznawczo-behawioralna Magdalena Chorzewska.

Co ciekawe, dłonie nie tylko pozwalają przypisać innym wykonywany zawód, ale także mogą świadczyć o zainteresowaniach.

Panie zapytane podczas eksperymentu o pasje właściciela bardziej zadbanej dłoni, częściej odpowiadały, że może to być aktywność sportowa, natomiast właściciele niezadbanych dłoni zazwyczaj kojarzeni byli z biernością, dużym brzuchem i pracą fizyczną

– dodaje psycholog. 

Podsumowując, zadbane dłonie są dla większości z nas wyznacznikiem statusu, dbałości o szczegóły, atrakcyjności, seksapilu. Panowie zdecydowanie nie powinni o tym zapominać

– mówi psycholog Magdalena Chorzewska.

# Badania rynkowe
baner wewnętrzny

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Beauty of Science - menadżer sprzedaży i marketingu - Wrocław Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Młodszy Specjalista ds. pozyskiwania danych i prognozowania sprzedaży Makear - specjalista ds. marketingu/Wrocław Henkel Polska - Program Rozwojowy w Dziale Marketingu Beauty Care Beauty In - Specjalista ds. marketingu Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Eksportu Młodszy Inżynier Projektu - Beiersdorf Manufacturing Poznań L'Erbolario - Konsultantka ds. Urody i Sprzedaży mutex/ocfipreoqyfb/mutex Health & Beauty Care - Project Manager mutex/ocfipreoqyfb/mutex Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris: Młodszy Specjalista ds. Obsługi Klienta – Rynki Międzynarodowe mutex/ocfipreoqyfb/mutex Coty Polska - Młodszy kierownik ds. kluczowych klientów FK Pollena Ewa SA - Specjalista ds. marketingu Agencja pośrednictwa pracy - Product Manager (branża kosmetyczna i/lub farmaceutyczna) Laboratorium Kosmetyczne Floslek - Specjalista ds. marketingu La Rive - Przedstawiciel handlowy ds. rynku tradycyjnego i nowoczesnego MPS Koszalin - Kierownik Działu Kontroli Jakości MPS Koszalin - Specjalista ds. sprzedaży butelek z tworzyw sztucznych Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik Produktu Kontigo - Kierownik Sklepu Eveline Cosmetics - Elektromechanik Tenex - Key Account Manager Rekrutacja ukryta - Marketing Manager Torf Corporation - Manager Produktu Komplex-Torus Młodszy Kupiec Verona Products Professional - Kierownik Sprzedaży Orkla - Przedstawiciel Handlowy/Kosmetyczny Tenex Product Manager Clochee sp. z o.o. - Specjalista ds. Sprzedaży MPS International Sp. z o.o. - Technolog MPS International Sp. z o.o. - Koordynator Sekcji Badań i Rozwoju Laboratorium Kosmetyczne Joanna - Product Manager Dax Cosmetics - Product Manager Clarena - Specjalista ds. Regulacji Superpharm - Konsultant/ka ds. urody, Białystok Hebe Kierownik Sklepu Drogeryjnego

NEWSLETTER

Zapisz się już dzisiaj!

Chcesz być na bieżąco? Nasz newsleter jest dla Ciebie idealny!