Zadbane dłonie atrybutem męskiej atrakcyjności - eksperyment marki Semilac to potwierdza

Zadbane dłonie atrybutem męskiej atrakcyjności - eksperyment marki Semilac to potwierdza

Nawet najlepiej ubrany mężczyzna przestaje być atrakcyjny, kiedy ma niezadbane dłonie. Taką opinię wyraziło niemal 74% kobiet, które wzięło udział w badaniu sprawdzającym czynniki wpływające na atrakcyjność mężczyzn w oczach żeńskiej części społeczeństwa. 

Modne buty i dobrze skrojony garnitur to nie wszystko. Przy pierwszym spotkaniu uwaga kobiet w bardzo dużym stopniu skupia się również na… męskich dłoniach. Badania oraz eksperyment przeprowadzony przez markę Semilac pokazują, jak duży związek z atrakcyjnością mężczyzn mają ich zadbane ręce i paznokcie.

Pierwsze wrażenie zaczyna się od dłoni
Badania przeprowadzone w kwietniu 2017 roku przez IRC wskazują, że 68,8% z nas najbardziej ceni u mężczyzn schludny wygląd, którego nieodłącznym elementem są również zadbane dłonie. Na drugim i trzecim miejscu znalazły się odpowiednio: kultura osobista (66,7%) oraz inteligencja (56,3%). Ponadto blisko 74% Polek deklaruje, iż niezadbane dłonie sprawiają, że nawet najlepiej ubrany mężczyzna przestaje być atrakcyjny. Kolejne wyniki z badania utwierdzają tylko w przekonaniu, że wizerunek mężczyzny zależy bardzo często od stanu jego dłoni i paznokci - dla prawie 72% pań wypielęgnowane dłonie to ważny wyznacznik męskiej atrakcyjności, a nawet 70% z nich uważa, że zadbane męskie dłonie są po prostu sexy.

Poddane surowej ocenie
Marka Semilac wraz z psycholog Magdaleną Chorzewską przeprowadziła eksperyment. Miał on sprawdzić, czy kobiety faktycznie będą oceniały atrakcyjność mężczyzn poprzez pryzmat zadbanych dłoni. W tym celu psycholog przeprowadziła szereg rozmów z mężczyznami i kobietami. Zapytała ich m.in. o czynniki wpływające na atrakcyjność mężczyzn i o to, która część ciała ich zdaniem jest dla kobiet najważniejsza. Kobiety w przeciwieństwie do panów bardzo często wskazywały na zadbane dłonie. Następnie mężczyźni korzystali z usług profesjonalnej stylistki paznokci, która zadbała o nienaganny wygląd ich dłoni. Do kolejnej części społecznego eksperymentu zaproszono kobiety. Spośród zdjęć dwóch dłoni miały one wskazać tę, która należy do bardziej atrakcyjnego mężczyzny, do takiego z którym chciałyby się spotkać. Uczestniczki były przekonane, że obie dłonie należą do dwóch różnych mężczyzn, podczas gdy były to ręce jednego uczestnika – z tym że jedna przed, a druga – po manicure.

Wyniki eksperymentu potwierdziły płynącą z badań tezę – większość pań wybierała dłoń zadbaną, po zabiegu pielęgnacji paznokci. Kobiety oceniały właścicieli wypielęgnowanych dłoni, jako przystojniejszych, bardziej opiekuńczych i osiągających większe sukcesy w życiu zawodowym i prywatnym.

Wyniki eksperymentu można zobaczyć tutaj
 

 

Atrakcyjna dłoń jest bodźcem uruchamiającym wyobraźnię i całą masę projekcji. W trakcie naszego eksperymentu okazało się, że wypielęgnowana, zadbana ręka zazwyczaj jest przypisywana mężczyźnie w garniturze, lekarzowi, prawnikowi, managerowi lub projektantowi. Wiąże się także silnie z poczuciem bezpieczeństwa, lojalnością i atrakcyjnością

– tłumaczy po eksperymencie psycholog i psychoterapeutka poznawczo-behawioralna Magdalena Chorzewska.

Co ciekawe, dłonie nie tylko pozwalają przypisać innym wykonywany zawód, ale także mogą świadczyć o zainteresowaniach.

Panie zapytane podczas eksperymentu o pasje właściciela bardziej zadbanej dłoni, częściej odpowiadały, że może to być aktywność sportowa, natomiast właściciele niezadbanych dłoni zazwyczaj kojarzeni byli z biernością, dużym brzuchem i pracą fizyczną

– dodaje psycholog. 

Podsumowując, zadbane dłonie są dla większości z nas wyznacznikiem statusu, dbałości o szczegóły, atrakcyjności, seksapilu. Panowie zdecydowanie nie powinni o tym zapominać

– mówi psycholog Magdalena Chorzewska.

# Badania rynkowe
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi