MENU zamknij MENU

Wszystko o polskiej branży kosmetycznej

Większa sprzedaż środków chemii gospodarczej przed Wielkanocą. Na sprzedaży sukcesywnie zyskuje e-commerce
Większa sprzedaż środków chemii gospodarczej przed Wielkanocą. Na sprzedaży sukcesywnie zyskuje e-commerce

Święta wielkanocne to gorący okres dla producentów chemii gospodarczej i środków czystości. Coraz częściej takie zakupy robimy w internecie. W okresie przedświątecznym wysyłamy ponad 30 proc. więcej paczek, średnio o 40 proc. cięższych niż w innych miesiącach – przyznaje Tomasz Grygieńć, właściciel drogerii internetowej SuperKoszyk.pl. Przedświąteczne tygodnie to większa aktywność producentów chemii gospodarczej, także w sieci.

– W okresie przedświątecznym widzimy wzmożone zainteresowanie klientów sklepem SuperKoszyk.pl. Wysyłamy o ponad 30 proc. więcej paczek. W okresie przedświątecznym średnia waga kilkunastu tysięcy paczek, które wysyłamy, jest o ponad 40 proc. wyższa niż średnia z całego roku i wynosi 14 kg 

– podkreśla w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Tomasz Grygieńć, właściciel SuperKoszyk.pl.

Jak wynika z Barometru Providenta, średnio na przygotowanie tegorocznych świąt wielkanocnych Polacy planują przeznaczyć ok. 400 zł. Choć większość wydatków to produkty spożywcze, to wiosną Polacy tradycyjnie przygotowują się też do gruntownych porządków. Najczęściej kupują detergenty.

– W koszykach królują środki czystości, płyny do prania, do płukania, tabletki do zmywarki, wszystko, co pomaga doprowadzić dom do porządku przed wiosną. To odwrócenie trendu w stosunku do Bożego Narodzenia, kiedy dominują kosmetyki 

– mówi Grygieńć.

Jak wynika z ubiegłorocznego badania Payback Opinion Poll, pierwsze ciepłe miesiące to najlepszy czas na gruntownie wysprzątanie mieszkania (56 proc. wskazań), odświeżenie garderoby (47 proc.), porządki w ogrodzie (40 proc.) i uprzątnięcie auta po sezonie zimowym (39 proc.). Gruntowne porządki Polacy zwykle wykonują samodzielnie. Dlatego marzec i kwiecień, zwłaszcza okres przypadający przed Wielkanocą, to czas wzmożonej sprzedaży chemii gospodarczej i środków przydatnych w porządkach w domu i ogrodzie, zwłaszcza środków do mycia okien.

– Pierwsze promienie wiosennego słońca pojawiają się już na początku marca i wtedy od razu widzimy wzmożoną sprzedaż. Konsumenci zgodnie z polską tradycją lubią mieć czyste okna, kiedy zaczyna się sezon. Inną kategorią, która notuje wzmożoną sprzedaż w okresie przedświątecznym, są specjalistyczne środki piorące, w tym środki do prania firanek 

– podkreśla Magdalena Krawczyk, koordynator ds. e-commerce i business intelligence w firmie Henkel.

W tym roku sprzedaż produktów do prania i sprzątania firmy Henkel w sklepie internetowym SuperKoszyk.pl wzrosła o 28 proc. w stosunku do 2016 roku. Szczególnie znaczące wzrosty odnotowały takie produkty, jak płyny do prania tkanin Perwoll (o 58 proc.) oraz płyny do mycia okien i szklanych powierzchni marki Clin (o 20 proc.).

– Internet jest doskonałym miejscem do sprzedaży szczególnie tych produktów chemii gospodarczej, które charakteryzują się dużą gabarytowością. Mam na myśli duże gramatury proszków, płynów do prania, płynów do płukania. Nie każdy konsument ma do dyspozycji samochód czy wystarczającą ilość czasu, żeby robić zakupy w sklepach stacjonarnych – przekonuje Krawczyk.

Wartość e-commerce w 2016 roku sięgnęła 36 mld zł. Polacy najchętniej kupują ubrania, duży sprzęt AGD, ale także artykuły spożywcze i chemię gospodarczą. Z szacunków SuperKoszyk.pl wynika, że już kilkaset tysięcy osób regularnie kupuje środki czystości przez internet, a ich liczba systematycznie rośnie.

– Korzyści z tej formy zakupów to przede wszystkim ogromny wybór. W naszej drogerii możemy wybierać wśród 14 tys. różnych produktów, z drugiej strony to oszczędność czasu i pieniędzy oraz wygoda. W internecie kupujemy taniej, nie wychodząc z domu, o dowolnej porze, a kurier dowiezie nawet najcięższą paczkę na drugi dzień po zamówieniu – wymienia Tomasz Grygieńć.

Jak wskazuje właściciel SuperKoszyk.pl, cena produktów w internecie jest znacznie niższa, nie zawiera kosztów dojazdu czy paliwa, jak produkty dostępne w sklepie stacjonarnym. Korzyścią jest także zaoszczędzony czas, który zwykle spędzamy w kolejkach czy na wyszukiwaniu produktów.

Wielkanoc i pierwsze wiosenne dni to także okres wzmożonej aktywności producentów chemii. W sklepach stacjonarnych zapewniają odpowiednią ekspozycję artykułów gospodarczych. Większa jest też ich widoczność na stronach internetowych.

– W sklepach internetowych widzimy zwiększoną liczbę banerów tematycznych, a także innowacyjne kampanie digitalowe. Przykładem jest tegoroczna kampania marki Clin. Konsumenci oglądają spoty dopasowane charakterem do pogody panującej danego dnia – tłumaczy Magdalena Krawczyk.

źródło: Newseria.pl

# Badania rynkowe
baner wewnętrzny

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Eveline Cosmetics - Technolog produkcyjny Technolog - rekrutacja ukryta Torf Corporation - Manager Produktu Miya Cosmetics - Specjalista ds. marketingu Dax Cosmetics - Senior Product Manager Laboratorium Kosmetyków Naturalnych Farmona - Senior Brand Manager Body Boom - Młodszy specjalista ds. marketingu Inglot - Copywriter - Specjalista ds. marketingu internetowego SPECJALISTA DS. REKLAMY I PUBLIC RELATIONS - OCEANIC Beauty of Science - menadżer sprzedaży i marketingu - Wrocław Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Młodszy Specjalista ds. pozyskiwania danych i prognozowania sprzedaży Makear - specjalista ds. marketingu/Wrocław Henkel Polska - Program Rozwojowy w Dziale Marketingu Beauty Care Beauty In - Specjalista ds. marketingu Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Eksportu Młodszy Inżynier Projektu - Beiersdorf Manufacturing Poznań L'Erbolario - Konsultantka ds. Urody i Sprzedaży mutex/ocfipreoqyfb/mutex Health & Beauty Care - Project Manager mutex/ocfipreoqyfb/mutex Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris: Młodszy Specjalista ds. Obsługi Klienta – Rynki Międzynarodowe mutex/ocfipreoqyfb/mutex Coty Polska - Młodszy kierownik ds. kluczowych klientów FK Pollena Ewa SA - Specjalista ds. marketingu Agencja pośrednictwa pracy - Product Manager (branża kosmetyczna i/lub farmaceutyczna) Laboratorium Kosmetyczne Floslek - Specjalista ds. marketingu La Rive - Przedstawiciel handlowy ds. rynku tradycyjnego i nowoczesnego MPS Koszalin - Kierownik Działu Kontroli Jakości MPS Koszalin - Specjalista ds. sprzedaży butelek z tworzyw sztucznych Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik Produktu Kontigo - Kierownik Sklepu Eveline Cosmetics - Elektromechanik Tenex - Key Account Manager Rekrutacja ukryta - Marketing Manager Torf Corporation - Manager Produktu Komplex-Torus Młodszy Kupiec Verona Products Professional - Kierownik Sprzedaży Orkla - Przedstawiciel Handlowy/Kosmetyczny Tenex Product Manager Clochee sp. z o.o. - Specjalista ds. Sprzedaży MPS International Sp. z o.o. - Technolog MPS International Sp. z o.o. - Koordynator Sekcji Badań i Rozwoju Laboratorium Kosmetyczne Joanna - Product Manager Dax Cosmetics - Product Manager Clarena - Specjalista ds. Regulacji Superpharm - Konsultant/ka ds. urody, Białystok Hebe Kierownik Sklepu Drogeryjnego

NEWSLETTER

Zapisz się już dzisiaj!

Chcesz być na bieżąco? Nasz newsleter jest dla Ciebie idealny!