Walentynki to nie gwiazdka - aż tak zarobić na tym święcie nie da rady, ale kosmetyki to najbardziej pożądany prezent z tej okazji

Walentynki to nie gwiazdka - aż tak zarobić na tym święcie nie da rady, ale kosmetyki to najbardziej pożądany prezent z tej okazji

Prawie 40 proc. z nas lubi Walentynki, postrzegając je jako miłą tradycję. Neutralnym podejściem do Dnia Zakochanych wykazuje się 40 proc. z nas. Co piąty Polak uważa, że Walentynki to komercyjne i niczym niewyróżniające się święto.

Świętujemy w domach
Walentynki raczej Polacy spędzają w domowych pieleszach. Wspólna kolacja lub wieczór filmowy, a także intymne chwile razem - to najczęstsze sposoby celebracji walentynek. Tylko co piąty Polak świętujący Walentynki chciałby uczcić ten szczególny dzień wyjściem do kina, teatru bądź na uroczystą kolację, a 6 proc. z nas – romantycznym spacerem.Natomiast ponad 35 proc. respondentów w ogóle nie obchodzi tego święta.

Bez szaleństw z wydatkami
Ponad połowa Polaków nie wyda na walentynkowe prezenty więcej niż 100 zł, a niemal co trzeci z nas w ogóle nie planuje zakupu upominków. Prawie co czwarty Polak przeznaczy na ten cel między 100 a 200 zł, a 11 proc. polskich konsumentów planuje wydać na prezent od 200 do 500 zł. Jedynie 3 proc. badanych pokusi się o prezent dla ukochanej osoby warty więcej niż 500 zł.

Pefumy na szczycie
Niemal co trzeci Polak  planuje z okazji walentynek obdarować „drugą połówkę” perfumami lub kosmetykami. Średnio co czwarty Polak zakupi z okazji Dnia Zakochanych słodycze, a 15 proc. badanych – kwiaty. Kolejne 15 proc. respondentów stawia na zakup voucherów lub kart podarunkowych, z czego 8 proc. ma w planach nabycie vouchera na ciekawe przeżycie (np. sportowe, gastronomiczne lub zabieg kosmetyczny). Niewiele mniej, bo 13 proc. z nas, zakupi dla ukochanej/ukochanego ubrania lub bieliznę. Wśród mniej popularnych upominków można wymienić biżuterię lub zegarek (6 proc.), bilety do kina/teatru (7 proc.), książki lub gry komputerowe (6 proc.), pluszaki (4 proc.) oraz sprzęt elektroniczny i artykuły do domu (odpowiednio po 1 proc. odpowiedzi). Co ciekawe, wśród wymarzonych prezentów Polacy wymieniają na pierwszym miejscu perfumy lub kosmetyki (17 proc. respondentów), podczas gdy jedynie 5 proc. z nas chciałoby otrzymać słodycze i ubrania lub bieliznę, a 10 proc. – kwiaty.

Badanie zostało przeprowadzone na zlecenie firmy Wyjątkowy Prezent przez IQS w dniach 24 stycznia – 6 lutego 2017. Analizą objęto grupę 800 Polaków w wieku 15-55 lat. Badanie zostało zrealizowane z wykorzystaniem ankiety internetowej techniką RTS.

 

# Badania rynkowe
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi