MENU zamknij MENU

Wszystko o polskiej branży kosmetycznej

Walentynki to nie gwiazdka - aż tak zarobić na tym święcie nie da rady, ale kosmetyki to najbardziej pożądany prezent z tej okazji
Walentynki to nie gwiazdka - aż tak zarobić na tym święcie nie da rady, ale kosmetyki to najbardziej pożądany prezent z tej okazji

Prawie 40 proc. z nas lubi Walentynki, postrzegając je jako miłą tradycję. Neutralnym podejściem do Dnia Zakochanych wykazuje się 40 proc. z nas. Co piąty Polak uważa, że Walentynki to komercyjne i niczym niewyróżniające się święto.

Świętujemy w domach
Walentynki raczej Polacy spędzają w domowych pieleszach. Wspólna kolacja lub wieczór filmowy, a także intymne chwile razem - to najczęstsze sposoby celebracji walentynek. Tylko co piąty Polak świętujący Walentynki chciałby uczcić ten szczególny dzień wyjściem do kina, teatru bądź na uroczystą kolację, a 6 proc. z nas – romantycznym spacerem.Natomiast ponad 35 proc. respondentów w ogóle nie obchodzi tego święta.

Bez szaleństw z wydatkami
Ponad połowa Polaków nie wyda na walentynkowe prezenty więcej niż 100 zł, a niemal co trzeci z nas w ogóle nie planuje zakupu upominków. Prawie co czwarty Polak przeznaczy na ten cel między 100 a 200 zł, a 11 proc. polskich konsumentów planuje wydać na prezent od 200 do 500 zł. Jedynie 3 proc. badanych pokusi się o prezent dla ukochanej osoby warty więcej niż 500 zł.

Pefumy na szczycie
Niemal co trzeci Polak  planuje z okazji walentynek obdarować „drugą połówkę” perfumami lub kosmetykami. Średnio co czwarty Polak zakupi z okazji Dnia Zakochanych słodycze, a 15 proc. badanych – kwiaty. Kolejne 15 proc. respondentów stawia na zakup voucherów lub kart podarunkowych, z czego 8 proc. ma w planach nabycie vouchera na ciekawe przeżycie (np. sportowe, gastronomiczne lub zabieg kosmetyczny). Niewiele mniej, bo 13 proc. z nas, zakupi dla ukochanej/ukochanego ubrania lub bieliznę. Wśród mniej popularnych upominków można wymienić biżuterię lub zegarek (6 proc.), bilety do kina/teatru (7 proc.), książki lub gry komputerowe (6 proc.), pluszaki (4 proc.) oraz sprzęt elektroniczny i artykuły do domu (odpowiednio po 1 proc. odpowiedzi). Co ciekawe, wśród wymarzonych prezentów Polacy wymieniają na pierwszym miejscu perfumy lub kosmetyki (17 proc. respondentów), podczas gdy jedynie 5 proc. z nas chciałoby otrzymać słodycze i ubrania lub bieliznę, a 10 proc. – kwiaty.

Badanie zostało przeprowadzone na zlecenie firmy Wyjątkowy Prezent przez IQS w dniach 24 stycznia – 6 lutego 2017. Analizą objęto grupę 800 Polaków w wieku 15-55 lat. Badanie zostało zrealizowane z wykorzystaniem ankiety internetowej techniką RTS.

 

# Badania rynkowe
baner wewnętrzny

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Beauty of Science - menadżer sprzedaży i marketingu - Wrocław Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Młodszy Specjalista ds. pozyskiwania danych i prognozowania sprzedaży Makear - specjalista ds. marketingu/Wrocław Henkel Polska - Program Rozwojowy w Dziale Marketingu Beauty Care Beauty In - Specjalista ds. marketingu Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Eksportu Młodszy Inżynier Projektu - Beiersdorf Manufacturing Poznań L'Erbolario - Konsultantka ds. Urody i Sprzedaży mutex/ocfipreoqyfb/mutex Health & Beauty Care - Project Manager mutex/ocfipreoqyfb/mutex Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris: Młodszy Specjalista ds. Obsługi Klienta – Rynki Międzynarodowe mutex/ocfipreoqyfb/mutex Coty Polska - Młodszy kierownik ds. kluczowych klientów FK Pollena Ewa SA - Specjalista ds. marketingu Agencja pośrednictwa pracy - Product Manager (branża kosmetyczna i/lub farmaceutyczna) Laboratorium Kosmetyczne Floslek - Specjalista ds. marketingu La Rive - Przedstawiciel handlowy ds. rynku tradycyjnego i nowoczesnego MPS Koszalin - Kierownik Działu Kontroli Jakości MPS Koszalin - Specjalista ds. sprzedaży butelek z tworzyw sztucznych Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik Produktu Kontigo - Kierownik Sklepu Eveline Cosmetics - Elektromechanik Tenex - Key Account Manager Rekrutacja ukryta - Marketing Manager Torf Corporation - Manager Produktu Komplex-Torus Młodszy Kupiec Verona Products Professional - Kierownik Sprzedaży Orkla - Przedstawiciel Handlowy/Kosmetyczny Tenex Product Manager Clochee sp. z o.o. - Specjalista ds. Sprzedaży MPS International Sp. z o.o. - Technolog MPS International Sp. z o.o. - Koordynator Sekcji Badań i Rozwoju Laboratorium Kosmetyczne Joanna - Product Manager Dax Cosmetics - Product Manager Clarena - Specjalista ds. Regulacji Superpharm - Konsultant/ka ds. urody, Białystok Hebe Kierownik Sklepu Drogeryjnego

NEWSLETTER

Zapisz się już dzisiaj!

Chcesz być na bieżąco? Nasz newsleter jest dla Ciebie idealny!