W USA naturalność kosmetyków to coraz ważniejszy aspekt wyboru konsumentów. Nic dziwnego, że ten segment rośnie dynamicznie...

W USA naturalność kosmetyków to coraz ważniejszy aspekt wyboru konsumentów. Nic dziwnego, że ten segment rośnie dynamicznie...

Prawie połowa kobiet w Stanach Zjednoczonych aktywnie poszukuje produktów do pielęgnacji skóry zwracając uwagę na naturalny skład produktów – wynika z badania Grupy NPD.

Firma badawcza w swoim raporcie z 2017 roku na temat pielęgnacji twarzy podaje, że spośród badanych, aż 40-50 proc. amerykańskich kobiet szuka produktów wytworzonych z naturalnych lub organicznych składników, a także tych, które nie zawierają zapachów, parabenów, ftalanów, siarczanów i glutenu.

Nastąpił wyraźny wzrost w sięganiu po produkty pozbawione pewnych składników, które przez wielu konsumentów są postrzegane jako szkodliwe. Określenie free from na opakowania przykuwa uwagę coraz większej grupy konsumentów.

Coraz częściej kobiety określają skórę jako wrażliwe –  tak obecnie deklaruje 48 proc. badanych w porównaniu do 44 proc.  w 2015 r.  50 proc. konsumentek twierdzi, że zazwyczaj stosują produkty do pielęgnacji skóry, które są specjalnie opracowane na potrzeby skóry wrażliwej, hipoalergicznej i bezzapachowe.

48 proc. konsumentek szuka produktów określanych jako naturalne lub organiczne, a 40 proc. zazwyczaj kupuje produkty, które są wolne od parabenów, ftalanów, siarczanów i/lub glutenu, w porównaniu do 33 proc. w 2015 roku.

Larissa Jensen, Dyrektor Wykonawczy i Analityk Przemysłu Kosmicznego w NPD Group, powiedziała:

Obecne trendy w przemyśle: od żywności, którą jemy po ubrania, które nosimy, oparte są na naturalnych i bezpiecznych składnikach - to samo odnosi się do kryteriów zakupu produktów do pielęgnacji skóry. Konsumenci oczekują dziś przejrzystości w kwestii tego, z jakich składników są wytwarzane kosmetyki, a marki powinny jasno określać swoje stanowisko w takich kwestiach, jak wybór i stosowanie składników oraz sposób testowania produktów.

Rozszerzenie schematu pielęgnacji skóry
Również marki prestiżowe coraz częściej stawiają na naturalność i ekologię -  w ciągu ostatniego roku już blisko jedną czwartą całkowitej sprzedaży produktów do pielęgnacji skóry w tym segmencie cenowym stanowiły produkty o naturalnym składzie. Sprzedaż prestiżowych marek deklarujących, że do ich produkcji użyto wyłącznie składników naturalnych wzrosła o 13 proc. w ciągu 12 miesięcy. To lepszy wynik niż ogólny wzrost sprzedaży kosmetyków do pielęgnacji, bo ten wyniósł +5 proc – wynika z danych o sprzedaży detalicznej firmy NPD.

Warto zauważyć również, że podczas gdy kobiety stają się bardziej selektywne wobec produktów, po które sięgają, to jednocześnie coraz chętniej poszerzają ilość kosmetyków, po które sięgają w codziennych rytuałach pielęgnacyjncych. Ponad jedna piąta kobiet w Stanach Zjednoczonych korzysta obecnie z czterech lub więcej produktów do pielęgnacji twarzy każdego dnia.

Wzrost ten może być związany ze wzrostem sprzedaży komplementarnych produktów do pielęgnacji skóry, a zwłaszcza masek, sugeruje NPD. 30 proc. kobiet korzysta z maseczek do twarzy regularnie, co czyni tę kategorię produktów najszybciej rozwijającym się segmentem na rynku pielęgnacji skóry, a 37 proc. wzrost sprzedaży masek widoczny jest w segmencie marek prestiżowych.

# Badania rynkowe
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi