MENU zamknij MENU

Wszystko o polskiej branży kosmetycznej

W USA naturalność kosmetyków to coraz ważniejszy aspekt wyboru konsumentów. Nic dziwnego, że ten segment rośnie dynamicznie...
W USA naturalność kosmetyków to coraz ważniejszy aspekt wyboru konsumentów. Nic dziwnego, że ten segment rośnie dynamicznie...

Prawie połowa kobiet w Stanach Zjednoczonych aktywnie poszukuje produktów do pielęgnacji skóry zwracając uwagę na naturalny skład produktów – wynika z badania Grupy NPD. Firma badawcza w swoim raporcie z 2017 roku na temat pielęgnacji twarzy podaje, że spośród badanych, aż 40-50 proc. amerykańskich kobiet szuka produktów wytworzonych z naturalnych lub organicznych składników, a także tych, które nie zawierają zapachów, parabenów, ftalanów, siarczanów i glutenu.

Nastąpił wyraźny wzrost w sięganiu po produkty pozbawione pewnych składników, które przez wielu konsumentów są postrzegane jako szkodliwe. Określenie free from na opakowania przykuwa uwagę coraz większej grupy konsumentów.

Coraz częściej kobiety określają skórę jako wrażliwe –  tak obecnie deklaruje 48 proc. badanych w porównaniu do 44 proc.  w 2015 r.  50 proc. konsumentek twierdzi, że zazwyczaj stosują produkty do pielęgnacji skóry, które są specjalnie opracowane na potrzeby skóry wrażliwej, hipoalergicznej i bezzapachowe.

48 proc. konsumentek szuka produktów określanych jako naturalne lub organiczne, a 40 proc. zazwyczaj kupuje produkty, które są wolne od parabenów, ftalanów, siarczanów i/lub glutenu, w porównaniu do 33 proc. w 2015 roku.

Larissa Jensen, Dyrektor Wykonawczy i Analityk Przemysłu Kosmicznego w NPD Group, powiedziała:

Obecne trendy w przemyśle: od żywności, którą jemy po ubrania, które nosimy, oparte są na naturalnych i bezpiecznych składnikach - to samo odnosi się do kryteriów zakupu produktów do pielęgnacji skóry. Konsumenci oczekują dziś przejrzystości w kwestii tego, z jakich składników są wytwarzane kosmetyki, a marki powinny jasno określać swoje stanowisko w takich kwestiach, jak wybór i stosowanie składników oraz sposób testowania produktów.

Rozszerzenie schematu pielęgnacji skóry
Również marki prestiżowe coraz częściej stawiają na naturalność i ekologię -  w ciągu ostatniego roku już blisko jedną czwartą całkowitej sprzedaży produktów do pielęgnacji skóry w tym segmencie cenowym stanowiły produkty o naturalnym składzie. Sprzedaż prestiżowych marek deklarujących, że do ich produkcji użyto wyłącznie składników naturalnych wzrosła o 13 proc. w ciągu 12 miesięcy. To lepszy wynik niż ogólny wzrost sprzedaży kosmetyków do pielęgnacji, bo ten wyniósł +5 proc – wynika z danych o sprzedaży detalicznej firmy NPD. Warto zauważyć również, że podczas gdy kobiety stają się bardziej selektywne wobec produktów, po które sięgają, to jednocześnie coraz chętniej poszerzają ilość kosmetyków, po które sięgają w codziennych rytuałach pielęgnacyjncych. Ponad jedna piąta kobiet w Stanach Zjednoczonych korzysta obecnie z czterech lub więcej produktów do pielęgnacji twarzy każdego dnia. Wzrost ten może być związany ze wzrostem sprzedaży komplementarnych produktów do pielęgnacji skóry, a zwłaszcza masek, sugeruje NPD. 30 proc. kobiet korzysta z maseczek do twarzy regularnie, co czyni tę kategorię produktów najszybciej rozwijającym się segmentem na rynku pielęgnacji skóry, a 37 proc. wzrost sprzedaży masek widoczny jest w segmencie marek prestiżowych.

# Badania rynkowe
baner wewnętrzny

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Eveline Cosmetics - Technolog produkcyjny Technolog - rekrutacja ukryta Torf Corporation - Manager Produktu Miya Cosmetics - Specjalista ds. marketingu Dax Cosmetics - Senior Product Manager Laboratorium Kosmetyków Naturalnych Farmona - Senior Brand Manager Body Boom - Młodszy specjalista ds. marketingu Inglot - Copywriter - Specjalista ds. marketingu internetowego SPECJALISTA DS. REKLAMY I PUBLIC RELATIONS - OCEANIC Beauty of Science - menadżer sprzedaży i marketingu - Wrocław Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Młodszy Specjalista ds. pozyskiwania danych i prognozowania sprzedaży Makear - specjalista ds. marketingu/Wrocław Henkel Polska - Program Rozwojowy w Dziale Marketingu Beauty Care Beauty In - Specjalista ds. marketingu Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Eksportu Młodszy Inżynier Projektu - Beiersdorf Manufacturing Poznań L'Erbolario - Konsultantka ds. Urody i Sprzedaży mutex/ocfipreoqyfb/mutex Health & Beauty Care - Project Manager mutex/ocfipreoqyfb/mutex Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris: Młodszy Specjalista ds. Obsługi Klienta – Rynki Międzynarodowe mutex/ocfipreoqyfb/mutex Coty Polska - Młodszy kierownik ds. kluczowych klientów FK Pollena Ewa SA - Specjalista ds. marketingu Agencja pośrednictwa pracy - Product Manager (branża kosmetyczna i/lub farmaceutyczna) Laboratorium Kosmetyczne Floslek - Specjalista ds. marketingu La Rive - Przedstawiciel handlowy ds. rynku tradycyjnego i nowoczesnego MPS Koszalin - Kierownik Działu Kontroli Jakości MPS Koszalin - Specjalista ds. sprzedaży butelek z tworzyw sztucznych Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik Produktu Kontigo - Kierownik Sklepu Eveline Cosmetics - Elektromechanik Tenex - Key Account Manager Rekrutacja ukryta - Marketing Manager Torf Corporation - Manager Produktu Komplex-Torus Młodszy Kupiec Verona Products Professional - Kierownik Sprzedaży Orkla - Przedstawiciel Handlowy/Kosmetyczny Tenex Product Manager Clochee sp. z o.o. - Specjalista ds. Sprzedaży MPS International Sp. z o.o. - Technolog MPS International Sp. z o.o. - Koordynator Sekcji Badań i Rozwoju Laboratorium Kosmetyczne Joanna - Product Manager Dax Cosmetics - Product Manager Clarena - Specjalista ds. Regulacji Superpharm - Konsultant/ka ds. urody, Białystok Hebe Kierownik Sklepu Drogeryjnego

NEWSLETTER

Zapisz się już dzisiaj!

Chcesz być na bieżąco? Nasz newsleter jest dla Ciebie idealny!