Siła jest kobietą

Siła jest kobietą

Z badania J. Walter Thompson wynika, że kobiety widzą coraz więcej pozytywów swojej płci. Jednak wiele z nich wciąż odczuwa niedosyt: zrozumienia ich pragnień i inspiracji. Coraz więcej pań jest niezależnych finansowo i to one decydują, co kupują sobie i reszcie rodziny.


Niezależnie od kultury, w której żyją, dla 78% kobiet nastały najlepsze czasy. 86% badanych czuje, że kobiecość to ich siła, a 76% z nich przejęła decyzje finansowe.

50% badanych kobiet przejęła rolę głównego żywiciela rodziny. 79% zgadza się, że posiadanie dzieci sprawia, że pracują efektywniej i są bardziej zorganizowane.

Jednak aż 43% kobiet czuje, że ich opinia znaczy mniej, ponieważ są kobietami. 78% kobiet z wyżu demograficznego zgadza się, że spełnienie seksualne nie jest zarezerwowane tylko dla młodych, a 59% czuje, że ich atrakcyjność i kobiecość może zostać użyta jako siła.

1/10 kobiet (1/4 w Brazylii) mówi, że zakończyły toksyczny związek dzięki inspiracji telewizyjną lub filmową rolą kobiecą. Ponadto 61% twierdzi, że role filmowe i telewizja wpłynęły na ich dorosłe życie,

56% kobiet wierzy, że jest bardziej ambitna niż partner czy małżonek, a 82%, że kobiety powinny się wspierać w rozwoju kariery zawodowej. 58% stwierdza, że warto być bardziej ambitną i asertywną. 48% uważa, że raczej nie liczy na nikogo, by osiągnąć własny sukces. 68% kobiet wie, że osiągnie wyznaczony przez siebie cel. 74% widzi, że ich praca ma bezpośredni wpływ na to, kim są i jak się czują.

Z kolei 44% kobiet zgadza się, że warto odłożyć w czasie macierzyństwo i małżeństwo dla kariery zawodowej.

Na bazie badania "Women’s Index" i trzech lat dodatkowych analiz, firma J. Walter Thompson stworzyła 20 nowych "plemion" kobiet zwanych "Female Tribes", które podsumowują kluczowe trendy i aspekty kobiecego postępu na całym świecie.

Przykładowe plemiona:

- Azjatycki Typ Alfa: nowoczesne azjatyckie kobiety wychodzą ze stereotypu uległej opiekunki domowego ogniska, aby stać się potęgą ekonomiczną. W Azji jest największy stosunek kobiet CEO do mężczyzn prezesów na świecie, a 2/3 kobiet w Chinach to miliarderki. W Chinach dziewczynki i młode kobiety stawiają edukację i przyszłą karierę nad przyjaźń i zabawę. 50% kobiet w Chinach pragnie być bardziej "agresywna" i wypiera patriarchat. 63% twierdzi, że wykorzystuje swoją kobiecość jako środek władzy i wpływów;

- Nastoletnia Aktywistka: bardziej dojrzałe i dorosłe niż wskazywałby na to ich wiek. Świadomie i z pasją chcą zmieniać świat wokół siebie. Dorastanie w nieprzyjaznym otoczeniu skłania je do chęci zmiany. Uzbrojone w  idealizm i mające dostęp do social mediów wiedzą co zrobić, by ich głos został usłyszany. W czasie badania 1000 kobiet w wieku 12-19 lat stwierdziło, że najbardziej niepokoi je terroryzm (61%) i wojny (60%). Mają także obawy o stan naszej planety (57%) oraz gospodarki (53%). Tylko 56% uważa, że mężczyźni i kobiety są traktowane jednakowo w miejscu pracy, a 87% twierdzi, że dyskryminacja rasowa nadal istnieje;

- Ikony Kultury: Hollywood przewiduje, że rok 2016 będzie czasem kobiecych ról, aktorek, autorek scenariuszy i reżyserek. Bez wątpienia zwiększająca się rola kobiet, a co za tym idzie wzrost czasu ekranowego poświęconego kobietom przyniosły filmom wyższe zyski nawet o 30%. 80% badanych uważa, że kobiety mają i będą miały więcej do powiedzenia i staną się influencerkami w kwestiach kulturowo-społecznych. 72% kobiet jest bardziej zainteresowana obejrzeniem filmów z kobietami w rolach silnych charakterów.

Badanie "Women’s index" zostało przeprowadzone przez J. Walter Thompson na grupie 4300 kobiet z dziewięciu państw na wszystkich kontynentach.

# Badania rynkowe
Ladymakeup

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Junior Brand Manager - Only Bio Oferta pracy: Starszy Specjalista ds. e-commerce - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi