MENU zamknij MENU

Wszystko o polskiej branży kosmetycznej

Problemy skórne zwiększają niechęć do własnego ciała
Problemy skórne zwiększają niechęć do własnego ciała

Stan i wygląd skóry mają znaczący wpływ na samopoczucie oraz chęć przyglądania się swojemu ciału. Z badania przeprowadzonego w maju 2018 roku przez Kantar Millward Brown dla marki Cetaphil wynika, że problemy ze skórą wpływają na codzienne funkcjonowanie.

Aż 94 proc. badanych doświadczyło jakiegoś problemu ze skórą, tylko 33 proc. osób jest usatysfakcjonowanych ze stanu własnej skóry, a 63 proc. kobiet nie lubi przeglądać się nago w lustrze. Badanie na temat troski Polaków o stan skóry wykazało, że do najczęstszych problemów należą krostki i zaskórniki (48 proc.), sucha skóra (43 proc.) oraz przetłuszczająca się (36 proc.). Stan skóry ma także wpływ na komfort psychiczny w pracy. W badaniu dla marki Cetaphil potwierdza to 46 proc. osób aktywnych zawodowo.

Stan skóry i zdrowie idą w parze

Troska o zdrowy tryb życia przejawia się najczęściej dbałością o jakość i wygląd skóry. Środki do codziennej pielęgnacji stosuje regularnie 65 proc. pytanych. Równocześnie mniej niż połowa badanych regularnie ćwiczy oraz zwraca uwagę na zdrowe odżywianie.

Agata Zejfer, ekspertka marki Cetaphil wyjaśnia, że regularne przestrzeganie diety, troska o stan skóry i używanie dermokosmetyków w dużym stopniu przyczyniają się do poprawy stanu zdrowia: 

Skóra to narząd, którego wygląd ściśle powiązany jest ze stanem organizmu. Zdrowa, różnorodna dieta, umiejętność pracy ze stresem czy optymalna ilość snu przyczyniają się do polepszenia kondycji skóry od wewnątrz. Równie istotne znaczenie ma pielęgnacja kosmetyczna, która bezpośrednio wpływa na regenerację naskórka.

Osoby mające poważniejsze problemy ze skórą, zauważają u siebie objawy zazwyczaj od co najmniej kilku lat. W przypadku atopowego zapalenia skóry 20 proc. badanych regularnie odwiedza lekarza w związku z tą chorobą, a 66 proc. jedynie od czasu do czasu. Natomiast liczniejsza grupa, mająca problem z szorstką skórą, praktycznie w ogóle nie chodzi do lekarza regularnie (5 proc.), a sporadycznie odwiedza go tylko 35 proc. badanych.

Wiek dojrzewania a wygląd skóry

Do skórnych kłopotów najmłodszych osób (18-24 lata) zaliczają się trądzik i zatkane pory. Oba problemy relatywnie często można jeszcze napotkać w kolejnym przedziale wiekowym (25-34 lata), podczas gdy u dwóch najstarszych grup wiekowych (39-45 lat) w wypowiedziach pojawiają się częściej zmarszczki.

W badaniu dla marki Cetaphil wzięły udział osoby w wieku 18 – 49 lat. Grupa kobiet stanowiła 75 proc. badanych, a mężczyzn 25 proc.

Źródło: Badanie zostało przeprowadzone na zlecenie Galderma Polskaprzez agencję Kantar Millward Brown metodą CAWI, N=500 (kobiety i mężczyźni 75:25) w wieku 18-49 z średnich i dużych miast. 

# Badania rynkowe
baner wewnętrzny

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Delia Cosmetics - Brand Manager Herla - Regionalny Kierownik Sprzedaży Herla - Eksport Manager Oferta Pracy: Equalan Pharma - Młodszy Specjalista ds. Marketingu TZMO SA - Koordynator Sekcji Wyrobów Kosmetycznych Nivea - Przedstawiciel Handlowy ds. Kluczowych Klientów Oferta pracy: Delia Cosmetics - Product Manager Oferta pracy: Delia Cosmetics - Dyrektor Sprzedaży Rekrutacja ukryta - Junior Trade Marketing Specialist Oferta pracy: Farmona - Brand Manager Oferta pracy: Oceanic - Młodszy Specjalista ds. wdrożeń kosmetycznych Oferta pracy: Organique - Product Manager Eveline Cosmetics - Brand Manager Cosmo Group: Regionalny Trener Sprzedaży/Manager w Dziale Szkoleń Produktowych Laboratorium Kosmetyczne FLOSLEK: Starszy Specjalista ds. Kontroli Jakości Oferta pracy: Oriflame - Koordynator ds. Ciągłego Doskonalenia Oferta pracy: Bio-Estetic - Account Manager Oferta pracy: Tenex - Specjalista ds. marketingu Oferta pracy: Senior R&D Formulation Specialist - Wrocław Oferta pracy: Abriga -  Specjalista ds. sprzedaży na rynek hiszpański i brytyjski Oferta pracy: Nuco - Specjalista ds. Kreacji Oferta Pracy: Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Zakupów Oferta pracy: Bielenda Kosmetyki Naturalne - Brand Manager Orkla Care - Technolog w Dziale Badań i Rozwoju BodyBoom - Młodszy Specjalista ds. Marketingu Dax Cosmetics - Junior Product Manager Silcare - Safety Assessor Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Indigo - Specjalista ds. zakupów Ados Cosmetics - Specjalista ds. eksportu Premium Distribution - Koordynator ds. szkoleń Henkel - Digital Manager Perfumesco - Category Manager-Kupiec Super-Pharm Manager Działu Drogeryjnego i Kosmetycznego Oceanic - Kupiec Strategiczny Beliso - Specjalista ds. marketingu Yonelle - Specjalista ds. Kontroli Opakowań MAC Brand Support Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Specjalista ds. Digital Marketingu Miraculum - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Estee Lauder - Marketing Manager Oriflame - Specjalista ds. Zakupów Yope - Eksport Manager Laboratorium Kosmetyczne Joanna  - Kierownik ds. sieci aptecznych PGD Polska - przedstawiciel handlowy ds. Procter&Gamble Eveline Cosmetics - Technolog produkcyjny Technolog - rekrutacja ukryta Torf Corporation - Manager Produktu Miya Cosmetics - Specjalista ds. marketingu Dax Cosmetics - Senior Product Manager Laboratorium Kosmetyków Naturalnych Farmona - Senior Brand Manager Body Boom - Młodszy specjalista ds. marketingu Inglot - Copywriter - Specjalista ds. marketingu internetowego SPECJALISTA DS. REKLAMY I PUBLIC RELATIONS - OCEANIC Beauty of Science - menadżer sprzedaży i marketingu - Wrocław Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Młodszy Specjalista ds. pozyskiwania danych i prognozowania sprzedaży Makear - specjalista ds. marketingu/Wrocław Henkel Polska - Program Rozwojowy w Dziale Marketingu Beauty Care Beauty In - Specjalista ds. marketingu Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Eksportu Młodszy Inżynier Projektu - Beiersdorf Manufacturing Poznań L'Erbolario - Konsultantka ds. Urody i Sprzedaży mutex/ocfipreoqyfb/mutex Health & Beauty Care - Project Manager mutex/ocfipreoqyfb/mutex Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris: Młodszy Specjalista ds. Obsługi Klienta – Rynki Międzynarodowe mutex/ocfipreoqyfb/mutex Coty Polska - Młodszy kierownik ds. kluczowych klientów FK Pollena Ewa SA - Specjalista ds. marketingu Agencja pośrednictwa pracy - Product Manager (branża kosmetyczna i/lub farmaceutyczna) Laboratorium Kosmetyczne Floslek - Specjalista ds. marketingu La Rive - Przedstawiciel handlowy ds. rynku tradycyjnego i nowoczesnego MPS Koszalin - Kierownik Działu Kontroli Jakości MPS Koszalin - Specjalista ds. sprzedaży butelek z tworzyw sztucznych Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik Produktu Kontigo - Kierownik Sklepu Eveline Cosmetics - Elektromechanik Tenex - Key Account Manager Rekrutacja ukryta - Marketing Manager Torf Corporation - Manager Produktu Komplex-Torus Młodszy Kupiec Verona Products Professional - Kierownik Sprzedaży Orkla - Przedstawiciel Handlowy/Kosmetyczny Tenex Product Manager Clochee sp. z o.o. - Specjalista ds. Sprzedaży MPS International Sp. z o.o. - Technolog MPS International Sp. z o.o. - Koordynator Sekcji Badań i Rozwoju Laboratorium Kosmetyczne Joanna - Product Manager Dax Cosmetics - Product Manager Clarena - Specjalista ds. Regulacji Superpharm - Konsultant/ka ds. urody, Białystok Hebe Kierownik Sklepu Drogeryjnego

NEWSLETTER

Zapisz się już dzisiaj!

Chcesz być na bieżąco? Nasz newsleter jest dla Ciebie idealny!