MENU zamknij MENU

Wszystko o polskiej branży kosmetycznej

Max Factor zbadał postawy konsumentek w wieku 30-50 lat i wnioski z tego są ciekawe...
Max Factor zbadał postawy konsumentek w wieku 30-50 lat i wnioski z tego są ciekawe...

Piękno to nie tylko uroda. Kobiety są bardziej oporne na stereotypowe kampanie firm kosmetycznych. Schematów nie znoszą szczególnie kobiety dojrzałe emocjonalnie, a wiekowo najczęściej jest to grupa pań 35-50+. 

W dużym badaniu przeprowadzonym na światową skalę Max Factor przepytał ponad 26. 000 kobiet z dziewięciu krajów świata, dzięki czemu odkrył znaczącą grupę, której podejście do piękna jest bardziej wymagające niż to, do czego jesteśmy przyzwyczajeni przez dzisiejszy rynek kosmetyczny.

Bezpośrednim rezultatem badania jest nowa kampania “You X Max Factor”, która zwraca szczególną uwagę właśnie na te kobiety oraz zobowiązuje markę do rozwoju w odpowiednim dla nich kierunku.

·         88% kobiet wierzy, że piękno to wypadkowa wyglądu, osobowości oraz charyzmy

·         81% kobiet na całym świecie zwraca uwagę na wygląd kobiet, które widzą, znają i to z nich czerpie urodowe inspiracje; mniej z wyglądu modelek (10%) czy aktorek (28%)

·         80% kobiet twierdzi, że kampanie reklamowe nie potrafią we właściwy sposób odzwierciedlić kobiecego charakteru, który według badanych jest kluczowym aspektem ich piękna

Kim jest pokolenie kobiet, do których zwraca się Max Factor?

Kobiety, które deklarują powyższe poglądy, zwykle są już doświadczone życiowo, co sprawiło, że są pewne siebie. Doprowadziło je to do całkowitego przedefiniowania tego, czym jest dla nich piękno: czymś więcej niż tylko urodą - niezależnie czy mają dzieci, pną się po kolejnych szczeblach kariery czy odnoszą sukcesy zarówno w życiu zawodowym jak i prywatnym. Kobiety z tego pokolenia często należą do przedziału wiekowego 35-50 lat, choć nie jest to regułą.

Kobiety te są pewne większości aspektów swojego życia i czują, że ich uroda znajduje się w szczytowym momencie. Poprzez swoje doświadczenia oraz ukształtowany charakter są ucieleśnieniem holistycznie pojmowanego piękna. Jednocześnie czują, że rynek kosmetyczny nie przemawia do nich w odpowiedni sposób.

Max Factor zwraca szczególną uwagi na tę grupę kobiet oraz zmienia sposób komunikacji. Dowodem jest nowa kampania  „You X Max Factor” oparta na porozumieniu. Jak podkreślają przedstawiciele firmy: to nie jest tylko kampania na najbliższy rok, ale zobowiązanie marki na przyszłość.

Obecne reklamy nie przemawiają do kobiet

Tylko 17% ankietowanych kobiet uważa, że reklamy urodowe mają aspiracje i tylko 10% uważa, że reprezentują współczesną kobietę. Oczywistym wydaje się fakt, że światowy przemysł kosmetyczny nie przemawia do tej grupy kobiet. Podobnie niewiele, bo tylko 6% uważa, że naśladowanie urodowych ikon wpływa na poprawę ich urody. Podczas gdy to właśnie modelki najczęściej występują w urodowych reklamach, według badania tylko 11% ankietowanych kobiet szuka inspiracji w ich wyglądzie, co oznacza prawie całkowity brak porozumieniaz dzisiejszym rynkiem kosmetycznym w przypadku tej grupy. W rzeczywistości kobiety te inspirują się pięknem innych kobiet, które na co dzień spotykają w swoim życiu.

Makijaż ma wydobyć naturalne piękno

Chociaż 80% kobiet z tego pokolenia twierdzi, że wie kim jest i czuje się pewnymi siebie oraz swoich wyborów życiowych, to tylko 14% kobiet na świecie czuje, że podejmuje słuszny wybór jeśli chodzi o makijaż.

Jak wykazały badania, głównym celem ankietowanych kobiet nie jest już osiągnięcie dzięki makijażowi całkowitej przemiany, ale podkreślanie swojej naturalnej urody tak, by czuć się najlepszą wersją siebie. 65% badanych kobiet nosi makijaż, aby podkreślić swoje atuty, podczas gdy duża część  z nich jeszcze jako dwudziestolatki wykorzystywała makijaż do zabawy, do tworzenia nowych looków i wykreowania całkowicie nowej wersji siebie.

Ta zmiana w podejściu do piękna w żaden sposób nie zmienia ważnej roli jaką makijaż odgrywa w ich życiu. 90% kobiet niezależnie od wieku twierdzi, że makijaż jest bardzo ważnym elementem ich codziennego wyglądu.

Globalna wiceprezeska Max Factor, Sheila Chaiban wyjaśnia:

Wyniki tych badań to ważny znak ostrzegawczy dla Max Factor, a także dla szeroko pojętego sektora kosmetycznego. Głęboko wierzymy, że makijaż powinien sprawiać, że kobiety będą czuły się niesamowicie we własnej skórze.  Czujemy się w obowiązku zapoczątkować zmianę i zapewnić, że rozmawiamy i uważnie słuchamy tego co mają nam do powiedzenia. Od dziś wszystkie te kobiety stają się naszymi muzami. Ich ważne doświadczenia życiowe spotkają się z naszym doświadczeniem w dziedzinie makijażu. Zobowiązujemy się do wsłuchiwania się w ich potrzeby i pragniemy zapewnić, że wszystko, zaczynając od naszych kampanii reklamowych, aż po produkty, które tworzymy powstanie tak, by je inspirować i sprawiać, że poczują się najpiękniej. Max Factor zobowiązuje się do bycia liderem w tworzeniu ery piękna, wykraczającej poza jeden znany do tej pory wymiar. Zobowiązujemy się do tworzenia piękna, które jest czymś więcej niż tylko urodą.

 

Kluczowe wyniki badań

 

Piękno, które jest czymś więcej niż urodą

-      81% kobiet na całym świecie zwraca uwagę na kobiety, które widzi i zna w swoim życiu, by inspirować się ich wyglądem, zamiast wyglądem modelek (10%) czy aktorek (28%)

-      88% kobiet wierzy, że piękno to połączenie zewnętrznego wyglądu, osobowości oraz charyzmy

-      86% kobiet wierzy, że prawdziwe piękno nie polega na próbie wyglądania jak ktoś inny, ale na akceptowaniu siebie takiego jakim się jest

Ważne doświadczenia życiowe kobiet są ściśle powiązane z ich postrzeganiem kobiecego piękna

-      88% kobiet wie kim jest i kim chce być oraz uważa, że ma to bezpośredni wpływ na to jak wyglądają

-      Ponad 80% jest pewna siebie – w związkach, w rodzicielstwie oraz karierze

-      73% wierzy, że doświadczenie czyni je pięknymi

Podkreślać, a nie zmieniać

-      90% przebadanych kobiet przyznało, że makijaż jest bardzo ważnym elementem ich codziennego wyglądu

-      65%  kobiet maluje się, by podkreślić swoje atuty, natomiast tylko 19% używa makijażu w celu całkowitej przemiany

-      52% kobiet nosi makijaż po to, by wyglądać młodziej, zdrowiej i na mniej zmęczone

Informacje na temat badania „You X Max Factor”:

Badanie „You X Max Factor” zostało przeprowadzone przez firmę delineate, zajmującą się analizą strategiczną oraz jej siostrzaną spółkę opinion.life - międzynardową firmą zajmującą się badaniem rynku. opinion.life wykorzystuje kombinację badań opinii i nauki behawioralnej, by odpowiednio zrozumieć i przewidzieć opinie, zachowania i postawy kształtujące świat.

Badanie zostało przeprowadzone pod koniec 2017 roku i objęło swoim zasięgiem 26,000 kobiet w dziewięciu krajach: Australii, Chinach, Argentynie, Polsce, Rosji, Arabii Saudyjskiej, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii i w Stanach Zjednoczonych. Kraje te zostały wybrane w celu zrozumienia kobiet, z którymi na co dzień komunikujemy się jako marka. Wybór poszczególnych państw został dokonany na podstawie lokalizacji, w których produkty Max Factor są najczęściej kupowane, aby stworzyć globalną grupę reprezentatywną.

Kobiety uczestniczące w badaniu zostały wybrane za pomocą specjalnych internetowych paneli konsumenckich przeprowadzonych w każdym kraju, a następnie zostały one zaproszone za pośrednictwem e-maila do wypełnienia ankiety internetowej przez komputer lub swój telefon komórkowy. Respondenci musieli spełniać niezbędne warunki: należeć do określonego przedziału wiekowego oraz zamieszkiwać region określony na podstawie lokalnych statystyk opracowanych specjalnie dla każdego kraju.

 

# Badania rynkowe
baner wewnętrzny

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Senior R&D Formulation Specialist - Wrocław Oferta pracy: Abriga -  Specjalista ds. sprzedaży na rynek hiszpański i brytyjski Oferta pracy: Nuco - Specjalista ds. Kreacji Oferta Pracy: Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Zakupów Oferta pracy: Bielenda Kosmetyki Naturalne - Brand Manager Orkla Care - Technolog w Dziale Badań i Rozwoju BodyBoom - Młodszy Specjalista ds. Marketingu Dax Cosmetics - Junior Product Manager Silcare - Safety Assessor Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Indigo - Specjalista ds. zakupów Ados Cosmetics - Specjalista ds. eksportu Premium Distribution - Koordynator ds. szkoleń Henkel - Digital Manager Perfumesco - Category Manager-Kupiec Super-Pharm Manager Działu Drogeryjnego i Kosmetycznego Oceanic - Kupiec Strategiczny Beliso - Specjalista ds. marketingu Yonelle - Specjalista ds. Kontroli Opakowań MAC Brand Support Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Specjalista ds. Digital Marketingu Miraculum - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Estee Lauder - Marketing Manager Oriflame - Specjalista ds. Zakupów Yope - Eksport Manager Laboratorium Kosmetyczne Joanna  - Kierownik ds. sieci aptecznych PGD Polska - przedstawiciel handlowy ds. Procter&Gamble Eveline Cosmetics - Technolog produkcyjny Technolog - rekrutacja ukryta Torf Corporation - Manager Produktu Miya Cosmetics - Specjalista ds. marketingu Dax Cosmetics - Senior Product Manager Laboratorium Kosmetyków Naturalnych Farmona - Senior Brand Manager Body Boom - Młodszy specjalista ds. marketingu Inglot - Copywriter - Specjalista ds. marketingu internetowego SPECJALISTA DS. REKLAMY I PUBLIC RELATIONS - OCEANIC Beauty of Science - menadżer sprzedaży i marketingu - Wrocław Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Młodszy Specjalista ds. pozyskiwania danych i prognozowania sprzedaży Makear - specjalista ds. marketingu/Wrocław Henkel Polska - Program Rozwojowy w Dziale Marketingu Beauty Care Beauty In - Specjalista ds. marketingu Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Eksportu Młodszy Inżynier Projektu - Beiersdorf Manufacturing Poznań L'Erbolario - Konsultantka ds. Urody i Sprzedaży mutex/ocfipreoqyfb/mutex Health & Beauty Care - Project Manager mutex/ocfipreoqyfb/mutex Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris: Młodszy Specjalista ds. Obsługi Klienta – Rynki Międzynarodowe mutex/ocfipreoqyfb/mutex Coty Polska - Młodszy kierownik ds. kluczowych klientów FK Pollena Ewa SA - Specjalista ds. marketingu Agencja pośrednictwa pracy - Product Manager (branża kosmetyczna i/lub farmaceutyczna) Laboratorium Kosmetyczne Floslek - Specjalista ds. marketingu La Rive - Przedstawiciel handlowy ds. rynku tradycyjnego i nowoczesnego MPS Koszalin - Kierownik Działu Kontroli Jakości MPS Koszalin - Specjalista ds. sprzedaży butelek z tworzyw sztucznych Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik Produktu Kontigo - Kierownik Sklepu Eveline Cosmetics - Elektromechanik Tenex - Key Account Manager Rekrutacja ukryta - Marketing Manager Torf Corporation - Manager Produktu Komplex-Torus Młodszy Kupiec Verona Products Professional - Kierownik Sprzedaży Orkla - Przedstawiciel Handlowy/Kosmetyczny Tenex Product Manager Clochee sp. z o.o. - Specjalista ds. Sprzedaży MPS International Sp. z o.o. - Technolog MPS International Sp. z o.o. - Koordynator Sekcji Badań i Rozwoju Laboratorium Kosmetyczne Joanna - Product Manager Dax Cosmetics - Product Manager Clarena - Specjalista ds. Regulacji Superpharm - Konsultant/ka ds. urody, Białystok Hebe Kierownik Sklepu Drogeryjnego

NEWSLETTER

Zapisz się już dzisiaj!

Chcesz być na bieżąco? Nasz newsleter jest dla Ciebie idealny!