MENU zamknij MENU

Wszystko o polskiej branży kosmetycznej

Mascara to nr 1 w kolorówce. Co jeszcze wybierają Polki?
Mascara to nr 1 w kolorówce. Co jeszcze wybierają Polki?

Jakie kosmetyki do makijażu kupują Polki najchętniej? Na pierwszej pozycji znajduje się od lat mascara. Niedawne badania PMR to potwierdzają...

Największy odsetek respondentek w ciągu 12 miesięcy deklaruje zakup tuszu do rzęs (72%). Dużą popularnością cieszy się również podkład do twarzy, który nabyło 64% badanych. Ponad połowa kobiet zakupiła w tym okresie szminkę oraz lakier do paznokci, wynika z badania PMR przeprowadzonego na potrzeby raportu „Rynek kosmetyków kolorowych w Polsce 2017”.

A co kupujemy rzadziej?
Wśród produktów, o które zapytano respondentki, najrzadziej kupowane okazały się: róż czy bronzer do twarzy, który wskazała co trzecia respondentka oraz błyszczyk, którego zakup w ostatnich 12 miesiącach zadeklarowało 38% kobiet.

Większość kosmetyków do makijażu, koloryzacji włosów i paznokci kupowanych jest wśród kobiet do 45 roku życia. Jedynie farba do włosów jest produktem, który okazuje się najpopularniejszy wśród grupy 45+ (naturalny czas z uwagi na pojawianie się siwych włosów). Jej zakup deklaruje 56% respondentek w tym wieku (o 16 p.p. więcej niż średnia). Dla porównania tylko co czwarta kobieta do 24 roku życia twierdzi, że dokonała zakupu farby do włosów w badanym okresie.

Można zatem wnioskować, że kobiety w starszym wieku zdecydowanie rzadziej korzystają z kosmetyków do makijażu i malowania paznokci. Jednocześnie dużo częściej farbują włosy.

Wyższe wykształcenie=częstszy makijaż?
Im wyższe wykształcenie tym częściej deklarowany jest zakup kosmetyków kolorowych, z wyłączeniem farby do włosów. 80% kobiet z tym wykształceniem kupiło tusz do rzęs, a trzy na cztery respondentki podkład do twarzy. Tylko 18% kobiet posiadających wykształcenie zasadnicze zakupiło róż/bronzer do twarzy. Podobna zależność dotyczy dochodu na osobę w gospodarstwie domowym – im wyższy, tym częściej badane deklarowały zakup poszczególnych produktów (oprócz farby do włosów).

Liczy się relacja jakość/cena
Kupując kosmetyk kolorowy najważniejszy dla Polek jest odpowiedni stosunek jakości do ceny (46% wskazań) oraz dopasowanie produktu do potrzeb (41%). Jednocześnie, dla co trzeciej kobiety ważny jest przede wszystkim pasujący kolor, a dla 31% badanych trwałość efektu. Niska cena jest istotna dla co piątej kobiety. Głównie dla tych, które mają najniższy poziom dochodu oraz niższe wykształcenie. Można zatem uznać, że 4 na 5 kobiet nie szuka tanich kosmetyków.
Zaufanie do marki jako istotny czynnik deklaruje jedynie 21% badanych. Częściej wskazują na to kobiety starsze, a także te o wyższym poziomie dochodu. Co ciekawe, jedynie 12% respondentek do 24 roku życia zaznaczyło „zaufanie do marki”.

 

# Badania rynkowe
baner wewnętrzny

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Bandi Cosmetics - Brand Manager Silcare - Safety Assessor Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Indigo - Specjalista ds. zakupów Ados Cosmetics - Specjalista ds. eksportu Premium Distribution - Koordynator ds. szkoleń Henkel - Digital Manager Perfumesco - Category Manager-Kupiec Super-Pharm Manager Działu Drogeryjnego i Kosmetycznego Oceanic - Kupiec Strategiczny Beliso - Specjalista ds. marketingu Yonelle - Specjalista ds. Kontroli Opakowań MAC Brand Support Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Specjalista ds. Digital Marketingu Miraculum - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Estee Lauder - Marketing Manager Oriflame - Specjalista ds. Zakupów Yope - Eksport Manager Laboratorium Kosmetyczne Joanna  - Kierownik ds. sieci aptecznych PGD Polska - przedstawiciel handlowy ds. Procter&Gamble Eveline Cosmetics - Technolog produkcyjny Technolog - rekrutacja ukryta Torf Corporation - Manager Produktu Miya Cosmetics - Specjalista ds. marketingu Dax Cosmetics - Senior Product Manager Laboratorium Kosmetyków Naturalnych Farmona - Senior Brand Manager Body Boom - Młodszy specjalista ds. marketingu Inglot - Copywriter - Specjalista ds. marketingu internetowego SPECJALISTA DS. REKLAMY I PUBLIC RELATIONS - OCEANIC Beauty of Science - menadżer sprzedaży i marketingu - Wrocław Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Młodszy Specjalista ds. pozyskiwania danych i prognozowania sprzedaży Makear - specjalista ds. marketingu/Wrocław Henkel Polska - Program Rozwojowy w Dziale Marketingu Beauty Care Beauty In - Specjalista ds. marketingu Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Eksportu Młodszy Inżynier Projektu - Beiersdorf Manufacturing Poznań L'Erbolario - Konsultantka ds. Urody i Sprzedaży mutex/ocfipreoqyfb/mutex Health & Beauty Care - Project Manager mutex/ocfipreoqyfb/mutex Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris: Młodszy Specjalista ds. Obsługi Klienta – Rynki Międzynarodowe mutex/ocfipreoqyfb/mutex Coty Polska - Młodszy kierownik ds. kluczowych klientów FK Pollena Ewa SA - Specjalista ds. marketingu Agencja pośrednictwa pracy - Product Manager (branża kosmetyczna i/lub farmaceutyczna) Laboratorium Kosmetyczne Floslek - Specjalista ds. marketingu La Rive - Przedstawiciel handlowy ds. rynku tradycyjnego i nowoczesnego MPS Koszalin - Kierownik Działu Kontroli Jakości MPS Koszalin - Specjalista ds. sprzedaży butelek z tworzyw sztucznych Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik Produktu Kontigo - Kierownik Sklepu Eveline Cosmetics - Elektromechanik Tenex - Key Account Manager Rekrutacja ukryta - Marketing Manager Torf Corporation - Manager Produktu Komplex-Torus Młodszy Kupiec Verona Products Professional - Kierownik Sprzedaży Orkla - Przedstawiciel Handlowy/Kosmetyczny Tenex Product Manager Clochee sp. z o.o. - Specjalista ds. Sprzedaży MPS International Sp. z o.o. - Technolog MPS International Sp. z o.o. - Koordynator Sekcji Badań i Rozwoju Laboratorium Kosmetyczne Joanna - Product Manager Dax Cosmetics - Product Manager Clarena - Specjalista ds. Regulacji Superpharm - Konsultant/ka ds. urody, Białystok Hebe Kierownik Sklepu Drogeryjnego

NEWSLETTER

Zapisz się już dzisiaj!

Chcesz być na bieżąco? Nasz newsleter jest dla Ciebie idealny!