MENU zamknij MENU

Wszystko o polskiej branży kosmetycznej

Klienci chcą być słyszalni, doceniają zaangażowanie, ale bez natarczywości
Klienci chcą być słyszalni, doceniają zaangażowanie, ale bez natarczywości

Współcześni klienci doceniają personalizację. Lubią, kiedy sprzedawcy działający w internecie polecają im produkty i usługi, które mogą odpowiadać ich preferencjom.
Atrakcyjna jest dla nich również możliwość kształtowania oferty produktów i usług lub dzielenia się swoimi uwagami na ich temat. Połowa polskich nabywców (51 proc.) stwierdza, że byliby bardziej lojalni wobec sprzedawcy, gdyby oferował on powyższe możliwości. Odsetek ten wzrasta aż do 73 proc. w grupie Leading Edge Consumers (LEC), czyli wśród konsumentów, którzy ze względu na swoje obecne postawy pozwalają przewidywać wzrost trendów w przyszłości.

Nie należy jednak przesadzać z procesem „zbliżania się” do konsumenta. Granica między byciem pomocnym, angażowaniem kupujących, a chęcią marketingowego zbliżenia się, jest bardzo cienka i może skończyć się odwrotnie do pierwotnych zamierzeń sprzedawcy. Sprzedawca musi rozumieć swoich klientów oraz relacje, jakie chcą z nim nawiązać, by móc maksymalizować korzyści z ich większej lojalności, bez ponoszenia strat wynikających ze zbyt natarczywego zbliżania się do nich.

O badaniu
Badanie GfK FutureBuy 2016 zostało przeprowadzone na próbie 20 000+ konsumentów w wieku 18+ z 20 krajów. Zawiera odpowiedzi na pytania dotyczące zakupów online na tle kanałów tradycyjnych, procesu wyboru produktu/usługi, płatności mobilnych oraz liderów opinii i innowacji.

# Badania rynkowe
baner wewnętrzny

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Beauty of Science - menadżer sprzedaży i marketingu - Wrocław Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Młodszy Specjalista ds. pozyskiwania danych i prognozowania sprzedaży Makear - specjalista ds. marketingu/Wrocław Henkel Polska - Program Rozwojowy w Dziale Marketingu Beauty Care Beauty In - Specjalista ds. marketingu Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Eksportu Młodszy Inżynier Projektu - Beiersdorf Manufacturing Poznań L'Erbolario - Konsultantka ds. Urody i Sprzedaży mutex/ocfipreoqyfb/mutex Health & Beauty Care - Project Manager mutex/ocfipreoqyfb/mutex Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris: Młodszy Specjalista ds. Obsługi Klienta – Rynki Międzynarodowe mutex/ocfipreoqyfb/mutex Coty Polska - Młodszy kierownik ds. kluczowych klientów FK Pollena Ewa SA - Specjalista ds. marketingu Agencja pośrednictwa pracy - Product Manager (branża kosmetyczna i/lub farmaceutyczna) Laboratorium Kosmetyczne Floslek - Specjalista ds. marketingu La Rive - Przedstawiciel handlowy ds. rynku tradycyjnego i nowoczesnego MPS Koszalin - Kierownik Działu Kontroli Jakości MPS Koszalin - Specjalista ds. sprzedaży butelek z tworzyw sztucznych Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik Produktu Kontigo - Kierownik Sklepu Eveline Cosmetics - Elektromechanik Tenex - Key Account Manager Rekrutacja ukryta - Marketing Manager Torf Corporation - Manager Produktu Komplex-Torus Młodszy Kupiec Verona Products Professional - Kierownik Sprzedaży Orkla - Przedstawiciel Handlowy/Kosmetyczny Tenex Product Manager Clochee sp. z o.o. - Specjalista ds. Sprzedaży MPS International Sp. z o.o. - Technolog MPS International Sp. z o.o. - Koordynator Sekcji Badań i Rozwoju Laboratorium Kosmetyczne Joanna - Product Manager Dax Cosmetics - Product Manager Clarena - Specjalista ds. Regulacji Superpharm - Konsultant/ka ds. urody, Białystok Hebe Kierownik Sklepu Drogeryjnego

NEWSLETTER

Zapisz się już dzisiaj!

Chcesz być na bieżąco? Nasz newsleter jest dla Ciebie idealny!