MENU zamknij MENU

Wszystko o polskiej branży kosmetycznej

Jakie kosmetyki do pielęgnacji włosów Polacy wybierają najczęściej? Rządzi szampon...
Jakie kosmetyki do pielęgnacji włosów Polacy wybierają najczęściej? Rządzi szampon...

Aż 85% Polaków nie cieszy się zdrowymi włosami i skórą głowy. Przyczyną są zarówno błędy popełniane podczas pielęgnacji, jak niewłaściwe lub niekompletne wykorzystywanie produktów dostępnych na rynku. Jak zatem Polacy dbają o swoje włosy?  Jakie kosmetyki kupują i czym się kierują przy wyborze?

Współcześnie włosy są bardziej narażone na zniszczenia czy zanieczyszczenia niż kiedyś, a co za tym idzie wymagają staranniejszej pielęgnacji. Świadczyć o tym może problem z łupieżem, przetłuszczającą się skórą głowy czy wypadaniem. Tymczasem, jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie WS Academy Wierzbicki & Schmidt, profesjonalnej marki do pielęgnacji włosów, zdecydowana większość Polaków (71%) na co dzień głównie używa szamponu. Bywa on zastępowany przez inne produkty np. przez suche szampony w przypadku kobiet, czy produkty myjące 2w1 przez mężczyzn. 31,5% respondentów sięga również systematycznie po odżywki ze spłukiwaniem, a w dalszej kolejności po maski do włosów (20%) oraz odżywki bez spłukiwania (16%). Do pielęgnacji fryzury wciąż wykorzystywane jest mydło (8,5%) – ponad dwukrotnie częściej przez mężczyzn niż kobiety, a rzadziej już specjalistyczne ampułki (6%), po które chętniej sięgają z kolei panie.


Wśród kosmetyków do stylizacji najpopularniejsze są żele, pasty lub olejki (15%), pianki (13%) i lakiery (12%). Rzadziej stosowane są np. kosmetyki termoochronne (8%), chociaż panie często wykonują stylizacje na gorąco.

Wybierając wspomniane produkty do włosów 40% badanych twierdzi, że kieruje się jakością, częściej niż co trzeci  (36%) ceną, a 30% dopasowaniem do potrzeb. Dla co czwartej osoby przy zakupie istotny jest skład (24%) oraz marka (25%). Kobiety poza jakością sugerują się przeznaczeniem kosmetyków, podczas gdy dla mężczyzn zaraz po jakości liczy się cena. Najmniej istotnymi czynnikami dla badanych okazały się pojemność produktu (10%), reklamy zachęcające do zakupu (6%), kraj produkcji kosmetyku (4,7%) oraz… wygląd opakowania (4,4%).


A czy Polacy zwracają uwagę na zawartość kupowanych kosmetyków? Tylko niespełna 5% badanych deklaruje, że zna wiele składników znajdujących się w szamponach i odżywkach i podobna grupa zapewnia, że stara się analizować etykiety. 30% badanych nie rozpoznaje jednak składu, a interesuje się jedynie przeznaczeniem kosmetyku. Skład czasami zdarza się czytać tylko 21% ankietowanym i robią to wówczas, gdy szukają specjalistycznego produktu. Są i tacy (18%), którzy kupują drogą eliminacji - znają tylko tych kilka składników, których starają się wystrzegać.

 

 


Badanie zostało zrealizowane przez agencję SW RESEARCH metodą CAWI na zlecenie marki WS Academy Wierzbicki&Schmidt, profesjonalnej marki kosmetyków do pielęgnacji włosów. Wzięło w nim udział 1045 Polaków w wieku 18-40 lat.

# Badania rynkowe
baner wewnętrzny

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Beauty of Science - menadżer sprzedaży i marketingu - Wrocław Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Młodszy Specjalista ds. pozyskiwania danych i prognozowania sprzedaży Makear - specjalista ds. marketingu/Wrocław Henkel Polska - Program Rozwojowy w Dziale Marketingu Beauty Care Beauty In - Specjalista ds. marketingu Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Eksportu Młodszy Inżynier Projektu - Beiersdorf Manufacturing Poznań L'Erbolario - Konsultantka ds. Urody i Sprzedaży mutex/ocfipreoqyfb/mutex Health & Beauty Care - Project Manager mutex/ocfipreoqyfb/mutex Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris: Młodszy Specjalista ds. Obsługi Klienta – Rynki Międzynarodowe mutex/ocfipreoqyfb/mutex Coty Polska - Młodszy kierownik ds. kluczowych klientów FK Pollena Ewa SA - Specjalista ds. marketingu Agencja pośrednictwa pracy - Product Manager (branża kosmetyczna i/lub farmaceutyczna) Laboratorium Kosmetyczne Floslek - Specjalista ds. marketingu La Rive - Przedstawiciel handlowy ds. rynku tradycyjnego i nowoczesnego MPS Koszalin - Kierownik Działu Kontroli Jakości MPS Koszalin - Specjalista ds. sprzedaży butelek z tworzyw sztucznych Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik Produktu Kontigo - Kierownik Sklepu Eveline Cosmetics - Elektromechanik Tenex - Key Account Manager Rekrutacja ukryta - Marketing Manager Torf Corporation - Manager Produktu Komplex-Torus Młodszy Kupiec Verona Products Professional - Kierownik Sprzedaży Orkla - Przedstawiciel Handlowy/Kosmetyczny Tenex Product Manager Clochee sp. z o.o. - Specjalista ds. Sprzedaży MPS International Sp. z o.o. - Technolog MPS International Sp. z o.o. - Koordynator Sekcji Badań i Rozwoju Laboratorium Kosmetyczne Joanna - Product Manager Dax Cosmetics - Product Manager Clarena - Specjalista ds. Regulacji Superpharm - Konsultant/ka ds. urody, Białystok Hebe Kierownik Sklepu Drogeryjnego

NEWSLETTER

Zapisz się już dzisiaj!

Chcesz być na bieżąco? Nasz newsleter jest dla Ciebie idealny!