Jak ważne są włosy dla kobiety?

Jak ważne są włosy dla kobiety?

Czy sposób w jaki kobiety utrzymują relacje z innymi oraz ich nastawienie ma wpływ na kondycje twoich włosów? Globalne badanie Pantene przeprowadzone we współpracy z Profesor Marianne LaFrance z Uniwersytetu Yale, ujawnia w co wierzą kobiety z 10 krajów na świecie.

Piękne włosy od zawsze kojarzą się z silnym przypływem pewności siebie, a ostatnie badania wykazały, że nasze włosy mogą dostarczać jeszcze więcej korzyści na tle emocjonalnym i psychologicznym.

Dzień dobrych włosów to dzień psychicznej siły, śmiałości w kontaktach z innymi oraz większej odporności na stres. Te i inne niespodziewane korzyści odkryła profesor Marianne LaFrance, doktor Wydziału Psychologii na Uniwersytecie Yale. Profesor LaFrance, wraz z należącą do Procter & Gamble marką Pantene, przez lata badała jaki wpływ na kobiety ma kondycja ich włosów.

Aby udowodnić swą tezę, LaFrance przeprowadziła badanie międzykulturowe z udziałem 3,000 kobiet w wieku 18-35 w 10 krajach na 3 kontynentach. 

Większe poczucie atrakcyjności

Od dawna wiadomo, że włosy odgrywają istotną rolę w kwestii atrakcyjności fizycznej oraz w poczuciu własnej wartości. Tak zwany „Good hair day’’ jest często źródłem pewności siebie. Czy istnieje powiązanie między coraz częściej prowadzonym zdrowym i aktywnym trybem życia a pięknymi włosami?

Jak wynika z badania Pantene, kobiety które prowadzą zdrowy tryb życia wykazują bardziej pozytywny stosunek do swoich włosów. Ćwiczenia, zdrowe odżywianie, spokojny sen, życie towarzyskie oraz czas na relaks mają znaczący wpływ na satysfakcje z włosów. Gdy jednak stres narasta, ocena piękna włosów drastycznie spada.  

Najważniejsze wnioski przeprowadzonego badania

We wszystkich krajach, „Good Hair Day’’ to dzień, w którym kobiety czują się bardziej produktywne, mniej zestresowane, silniejsze fizycznie, bardziej śmiałe w kontaktach z innymi ludźmi, mają  poczucie większej kontroli. Spośród wszystkich wyżej wymienionych efektów, uczucie fizycznej siły oraz większej śmiałości w kontaktach międzyludzkich były najczęściej wymienianymi następstwami satysfakcji ze stanu włosów. Innymi słowy, ‘’Great Hair Day’’ jest szczególnie powiązany z dobrym samopoczuciem.

W ujęciu globalnym, kobiety dwukrotnie częściej czują się silniejsze dzięki ‘’Great Hair Day’’ niż po medytacji, sesji terapeutycznej lub jodze.  

Włosy mają większy wpływ na poczucie siły i dobre samopoczucie kobiet niż dobry ubiór, nieskazitelna cera czy odpowiedni makijaż. Kobiety, które prowadzą zdrowy tryb życia i wykonują następujące czynności są częściej zadowolone ze swoich włosów:

  • przyjmują witaminy
  • wysypiają się
  • ćwiczą 3x w tygodniu
  • uprawiają seks
  • minimalizują ryzyko stresu
  • dobrze się odżywiają (codziennie 3-5 porcji warzyw i owoców)

Na całym świecie, 44 proc. kobiet jest w stanie zrezygnować ze stołowania się na mieście by osiągnąć wymarzoną kondycję włosów.

  • 40 proc. kobiet zrezygnowałoby z deseru przez miesiąc, aby w rezultacie mieć wymarzone włosy.
  • Ponad 1/3 kobiet jest w stanie zrezygnować na cały miesiąc z ulubionej potrawy lub napoju by mieć piękne włosy.
  • Około 1/3 kobiet jest w stanie zrezygnować przez miesiąc z seksu dla wymarzonych włosów.
  • Najmniej kobiet jest w stanie zrezygnować ze snu lub doskonałej cery, aby mieć włosy ich marzeń.

Posiadanie wymarzonych włosów jest miarą lepszych dni:

  • 51 proc. zgadza się, że mają lepsze dni, gdy mają perfekcyjne włosy
  • 53 proc. kobiet potwierdza, że są szczęśliwsze, gdy mają wymarzone włosy
  • 46 proc. kobiet więcej się uśmiecha, gdy ich włosy wyglądają olśniewająco
  • 15 proc. kobiet jest w stanie zrezygnować z użytkowania telefonu komórkowego przez miesiąc, aby mieć włosy ich marzeń
  • 7 proc. kobiet jest w stanie zrezygnować ze snu i czystej cery przez 1 miesiąc dla wymarzonych włosów.

Nauka stojąca za Pantene

Zdrowy tryb życia i dobre odżywianie mają pozytywny wpływ na samopoczucie, ogólny wygląd, figurę i kondycję skóry czy włosów. Badanie Pantene wykazało, że podobna zależność działa również w drugą stronę: gdy nasze włosy dobrze wyglądają to czujemy się lepiej, mamy większą pewność siebie, moc i siłę. W związku z tym, kwestia w jaki sposób dbamy o włosy staje się jeszcze bardziej istotna.

Pantene tworzy naukowo zaawansowane produkty do pielęgnacji włosów już od ponad 70 lat. W latach 40-tych dwudziestego wieku, szwajcarscy naukowcy odkryli coś, co zmieniło historię pielęgnacji włosa na zawsze. Prowitamina B5 – inaczej Panthenol – jest pochodną witaminy B5. Witamina ta jest niezbędna do uwolnienia energii w komórkach naszego ciała. W skórze, witamina B5 jest odpowiedzialna za regenerację naskórka oraz wspomaga leczenie ran. Od 1945 roku wszystkie produkty Pantene posiadają w swoim składzie prowitaminę B5.

Gdy chodzi o zdrowe i piękne włosy, siła jest kluczem. Co daje włosom siłę?

85 proc. włókna włosa składa się z protein. Dzięki strukturze tych białek włos jest bardzo mocny, mocniejszy od stali. Proteiny w korze włosa są odpowiedzialne za jego wytrzymałość i nadają zewnętrznej strukturze jej niezwykle trwały charakter. Kolejne 10 proc. budowy włosa stanowią lipidy – naturalne olejki włosa. Lipidy amortyzują struktury białkowe zarówno wewnątrz włókien, jak i na ich powierzchni. Nadają włosom elastyczność i pozwalają im się zginać bez łamania.

Struktura włosa słabnie, gdy oddziałują na nią czynniki zewnętrzne takie jak wolne rodniki, czyli oksydanty a także temperatura panująca na dworze. Biorąc pod uwagę tę wiedzę, jedna z najnowszych linii produktów do pielęgnacji marki Pantene, Pantene Superfood rozszerzyła swoją formułę o dwa cenne składniki.

Aktywne antyoksydanty wzmacniają włosy i chronią je przed stresem oksydacyjnym, eliminują wolne rodniki oraz wzmacniają białka włosów i lipidy. Aktywne lipidy natomiast, dostarczane dzięki opatentowanej technologii „gel network technology” wtapiają się we włókno, aby uzupełnić niezbędne składniki odżywcze włosa. Innowacyjna linia Pantene Superfood powstała z myślą o kobietach, które wymagają od produktów do pielęgnacji włosów najwyższego stopnia nawilżenia i całodniowej ochrony, by każdego dnia czerpać jak najwięcej z „Great Hair Day”!

# Badania rynkowe
Ladymakeup

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Junior Brand Manager - Only Bio Oferta pracy: Starszy Specjalista ds. e-commerce - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi