Jak przekonać swojego mężczyznę, żeby dbał o dłonie? Wyniki badań

Jak przekonać swojego mężczyznę, żeby dbał o dłonie? Wyniki badań

Dla kobiet męskie dłonie są jednym z najważniejszych wyznaczników atrakcyjności. Potwierdziły to badania przeprowadzone przez IR Center na zlecenie marki Semilac. Większość panów podchodzi jednak do tematu ostrożnie i niechętnie sięga po produkty do manicure. Jak przekonać swojego mężczyznę, że zadbane dłonie i paznokcie są dla nas czasami ważniejsze od tego w jaki sposób się ubiera? 

Nawilżona skóra, paznokcie o ładnym kształcie, w dodatku pomalowane najmodniejszymi kolorami. To pewne, że kobiety zwracają uwagę na wygląd dłoni, a co się z tym wiąże: pielęgnują je. Jak wynika z badań, mężczyźni również są świadomi, że powinni o nie dbać jednak ich pielęgnacja ogranicza się często do  minimum. Czy i jak to zmienić?

Czy dbanie o dłonie jest… niemęskie?
Dłonie to część ciała ważna szczególnie dla kobiet – ponad 80% z nich deklaruje, że zawsze zwraca uwagę na wygląd swoich dłoni. Ponadto, co druga z badanych kobiet patrzy też na ręce również innych kobiet. Tymczasem dobrze i schludnie wyglądające dłonie  powinny być ważne tak samo dla kobiet, jak i mężczyzn. I choć jedynie 4,3% badanych mężczyzn wskazało, że panowie nie muszą w ogóle dbać o wygląd swoich dłoni, a aż 3 na 4 badanych mężczyzn uważa, że powinno się je pielęgnować  codziennie, to  jednak nadal w środowisku męskim panuje związane z tym tematem tabu. Ponad 70% mężczyzn nigdy nie korzysta z zabiegów w gabinecie kosmetycznym i niemal tyle samo z nich nie wykonuje pełnego manicure. Polacy są skłonni nałożyć krem nawilżający, ale już pozostałe zabiegi są  w ich przekonaniu zarezerwowane dla kobiet. Jak zwalczyć te stereotypy?

Siła rekomendacji
Badania udowodniły, że niezastąpiona jest kobieca rekomendacja. To właśnie panie są w stanie zmienić nawyki swoich partnerów, braci, ojców czy przyjaciół. Blisko 40% panów deklaruje, że do dbania o dłonie mogłaby ich skłonić żona lub partnerka. Kobiety, chociaż wymagają od swoich mężczyzn pielęgnacji dłoni, nie wykorzystują w tym względzie siły swojej perswazji. 38,2% kobiet deklaruje, że "od czasu do czasu" zachęca mężczyzn w swoim otoczeniu do dbania o dłonie i paznokcie, a tylko co trzecia robi to bardzo często. Jednocześnie 1/3 mężczyzn wskazuje, że zachęcano ich do tego sporadycznie, a tylko co piąty jest namawiany do tego regularnie.

Wielu mężczyzn, głównie z powodu stereotypów, nawet nie myśli o tym, żeby zadbać o swoje dłonie. W zmianie tej postawy ważną rolę pełnią panie. Kobieta może powiedzieć partnerowi, jak ważne jest to dla niej i zachęcić go do wizyty w salonie kosmetycznym

– tłumaczy psycholog Magdalena Chorzewska.

Jak podkreśla Magdalena Chorzewska, siła kobiecej perswazji w kontekście wyborów mężczyzny bywa nieoceniona. To kobiety często uczą swoich partnerów jak mają się ubierać, w czym dobrze wyglądają, ale także jak mają o siebie zadbać. Jeśli ważne są dla nas zadbane dłonie to warto powiedzieć o tym swojemu partnerowi. Może być to pierwszy i ważny krok do zmiany postawy męskiej części społeczeństwa i przekonania ich, że dłonie są wizytówką każdego mężczyzny.

# Badania rynkowe
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi