MENU zamknij MENU

Wszystko o polskiej branży kosmetycznej

Jak przekonać swojego mężczyznę, żeby dbał o dłonie? Wyniki badań
Jak przekonać swojego mężczyznę, żeby dbał o dłonie? Wyniki badań

Dla kobiet męskie dłonie są jednym z najważniejszych wyznaczników atrakcyjności. Potwierdziły to badania przeprowadzone przez IR Center na zlecenie marki Semilac. Większość panów podchodzi jednak do tematu ostrożnie i niechętnie sięga po produkty do manicure. Jak przekonać swojego mężczyznę, że zadbane dłonie i paznokcie są dla nas czasami ważniejsze od tego w jaki sposób się ubiera? 

Nawilżona skóra, paznokcie o ładnym kształcie, w dodatku pomalowane najmodniejszymi kolorami. To pewne, że kobiety zwracają uwagę na wygląd dłoni, a co się z tym wiąże: pielęgnują je. Jak wynika z badań, mężczyźni również są świadomi, że powinni o nie dbać jednak ich pielęgnacja ogranicza się często do  minimum. Czy i jak to zmienić?

Czy dbanie o dłonie jest… niemęskie?
Dłonie to część ciała ważna szczególnie dla kobiet – ponad 80% z nich deklaruje, że zawsze zwraca uwagę na wygląd swoich dłoni. Ponadto, co druga z badanych kobiet patrzy też na ręce również innych kobiet. Tymczasem dobrze i schludnie wyglądające dłonie  powinny być ważne tak samo dla kobiet, jak i mężczyzn. I choć jedynie 4,3% badanych mężczyzn wskazało, że panowie nie muszą w ogóle dbać o wygląd swoich dłoni, a aż 3 na 4 badanych mężczyzn uważa, że powinno się je pielęgnować  codziennie, to  jednak nadal w środowisku męskim panuje związane z tym tematem tabu. Ponad 70% mężczyzn nigdy nie korzysta z zabiegów w gabinecie kosmetycznym i niemal tyle samo z nich nie wykonuje pełnego manicure. Polacy są skłonni nałożyć krem nawilżający, ale już pozostałe zabiegi są  w ich przekonaniu zarezerwowane dla kobiet. Jak zwalczyć te stereotypy?

Siła rekomendacji
Badania udowodniły, że niezastąpiona jest kobieca rekomendacja. To właśnie panie są w stanie zmienić nawyki swoich partnerów, braci, ojców czy przyjaciół. Blisko 40% panów deklaruje, że do dbania o dłonie mogłaby ich skłonić żona lub partnerka. Kobiety, chociaż wymagają od swoich mężczyzn pielęgnacji dłoni, nie wykorzystują w tym względzie siły swojej perswazji. 38,2% kobiet deklaruje, że "od czasu do czasu" zachęca mężczyzn w swoim otoczeniu do dbania o dłonie i paznokcie, a tylko co trzecia robi to bardzo często. Jednocześnie 1/3 mężczyzn wskazuje, że zachęcano ich do tego sporadycznie, a tylko co piąty jest namawiany do tego regularnie.

Wielu mężczyzn, głównie z powodu stereotypów, nawet nie myśli o tym, żeby zadbać o swoje dłonie. W zmianie tej postawy ważną rolę pełnią panie. Kobieta może powiedzieć partnerowi, jak ważne jest to dla niej i zachęcić go do wizyty w salonie kosmetycznym

– tłumaczy psycholog Magdalena Chorzewska.

Jak podkreśla Magdalena Chorzewska, siła kobiecej perswazji w kontekście wyborów mężczyzny bywa nieoceniona. To kobiety często uczą swoich partnerów jak mają się ubierać, w czym dobrze wyglądają, ale także jak mają o siebie zadbać. Jeśli ważne są dla nas zadbane dłonie to warto powiedzieć o tym swojemu partnerowi. Może być to pierwszy i ważny krok do zmiany postawy męskiej części społeczeństwa i przekonania ich, że dłonie są wizytówką każdego mężczyzny.

# Badania rynkowe
baner wewnętrzny

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Beauty of Science - menadżer sprzedaży i marketingu - Wrocław Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Młodszy Specjalista ds. pozyskiwania danych i prognozowania sprzedaży Makear - specjalista ds. marketingu/Wrocław Henkel Polska - Program Rozwojowy w Dziale Marketingu Beauty Care Beauty In - Specjalista ds. marketingu Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Eksportu Młodszy Inżynier Projektu - Beiersdorf Manufacturing Poznań L'Erbolario - Konsultantka ds. Urody i Sprzedaży mutex/ocfipreoqyfb/mutex Health & Beauty Care - Project Manager mutex/ocfipreoqyfb/mutex Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris: Młodszy Specjalista ds. Obsługi Klienta – Rynki Międzynarodowe mutex/ocfipreoqyfb/mutex Coty Polska - Młodszy kierownik ds. kluczowych klientów FK Pollena Ewa SA - Specjalista ds. marketingu Agencja pośrednictwa pracy - Product Manager (branża kosmetyczna i/lub farmaceutyczna) Laboratorium Kosmetyczne Floslek - Specjalista ds. marketingu La Rive - Przedstawiciel handlowy ds. rynku tradycyjnego i nowoczesnego MPS Koszalin - Kierownik Działu Kontroli Jakości MPS Koszalin - Specjalista ds. sprzedaży butelek z tworzyw sztucznych Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik Produktu Kontigo - Kierownik Sklepu Eveline Cosmetics - Elektromechanik Tenex - Key Account Manager Rekrutacja ukryta - Marketing Manager Torf Corporation - Manager Produktu Komplex-Torus Młodszy Kupiec Verona Products Professional - Kierownik Sprzedaży Orkla - Przedstawiciel Handlowy/Kosmetyczny Tenex Product Manager Clochee sp. z o.o. - Specjalista ds. Sprzedaży MPS International Sp. z o.o. - Technolog MPS International Sp. z o.o. - Koordynator Sekcji Badań i Rozwoju Laboratorium Kosmetyczne Joanna - Product Manager Dax Cosmetics - Product Manager Clarena - Specjalista ds. Regulacji Superpharm - Konsultant/ka ds. urody, Białystok Hebe Kierownik Sklepu Drogeryjnego

NEWSLETTER

Zapisz się już dzisiaj!

Chcesz być na bieżąco? Nasz newsleter jest dla Ciebie idealny!