MENU zamknij MENU

Wszystko o polskiej branży kosmetycznej

Jak odbieramy marki? Badanie Havas 2016 - Nivea najwyżej w rankingu oferowanych korzyści.
Jak odbieramy marki? Badanie Havas 2016 - Nivea najwyżej w rankingu oferowanych korzyści.

Nivea najwyżej ocenianią marką w Meaningful Brands 2016 zrealizowanego przez Havas Media Group. Wysoka pozycja Rossmanna.

Havas Media Group podzielił marki biorące udział w badaniu na dziewięć kategorii produktowych (żywność, handel, farmacja, napoje, dobra konsumenckie, technologia, media, motoryzacja oraz finanse i ubezpieczenia), a następnie zbadał je pod względem oferowanych przez nie korzyści. Kategorią, która była najlepiej postrzegana przez respondentów, była żywność, a następnie handel. Przedostatnią kategorią w zestawieniu były media. Najgorzej wypadła kategoria finanse i ubezpieczenia - no to jakoś niespecjalnie dziwi...;-)

Markami, które zdaniem respondentów oferują najwięcej korzyści, są w Polsce: Nivea, Google, Rossmann, Biedronka, YouTube, Tymbark, Allegro, Samsung, Mercedes-Benz, Cisowianka. Twórcy badania zwracają uwagę, że wśród nich mało jest marek technologicznych.

- Może to świadczyć o tym, że wciąż jesteśmy krajem rozwijającym się, którego obywatele mają niezaspokojone potrzeby niższe niż samorealizacja. Marki technologiczne będą bardziej meaningful w krajach rozwiniętych, gdzie konsument nie poświęca tyle czasu na myślenie o wyborze produktów pierwszej potrzeby, ponieważ np. więcej czasu spędza poza domem, a technologia służy mu jako ułatwienie życia

– tłumaczy Alicja Cybulska, strategy director Havas Media Group.

Z badania wynika też, że wzrastają oczekiwania konsumentów wobec marek: 75 proc. respondentów twierdzi, że marki powinny odgrywać rolę w procesie poprawy jakości naszego życia (w 2014 roku zdanie to podzielało 69 proc. badanych). A im młodsi respondenci, tym oczekiwania są większe. Aż 77 proc. tzw. milenialsów chce od marek więcej ciekawych, użytecznych i wartościowych treści, a także usług poza standardową ofertą. Tylko 40 proc. respondentów uważa natomiast, że marki dążą do tego, by poprawić jakość naszego życia.

Badanie Meaningful Brands wykonano w Polsce na próbie ponad 20 tys. osób i 71 markach. Przedpremierowo wyniki zaprezentowano 18 stycznia podczas konferencji Havas Media Group "Organic Marketing".

# Badania rynkowe
baner wewnętrzny

NEWSLETTER

Zapisz się już dzisiaj!

Chcesz być na bieżąco? Nasz newsleter jest dla Ciebie idealny!