MENU zamknij MENU

Wszystko o polskiej branży kosmetycznej

Formaty on-the-go coraz powszechniejsze w kategorii pielęgnacji i makijażu
Formaty on-the-go coraz powszechniejsze w kategorii pielęgnacji i makijażu

Wszyscy pewnie pamiętamy jak kiedyś wyglądało pakowanie kosmetyków na wyjazd: w kosmetyczkach lądowały końcówka szamponu, resztka kremu i  w pół zaczęta pasta do zębów.  

Potem pojawiły się w drogeriach minisy. Świetne rozwiązanie, by oszczędzić miejsce w torbie, zabierając pomniejszone opakowania ulubionych kosmetyków. Pojawiły się także opakowania zastępcze, w które można było przełożyć kosmetyki z łazienkowej półki. Może to przelewanie nie do końca jest wygodne, ale dla osób, które nie lubią rozstawać się z ulubionym szamponem, a tego konkretnego wariantu w wersji pomniejszonego opakowania nie ma, to zawsze jakieś rozwiązanie;-)

Małe i podręczne w stałej ofercie

Jeszcze nie tak dawno minisy pojawiały się w handlu najczęściej in-outowo przed wakacjami. W ofercie dominowały kosmetyki do higieny, szampony, żele antybakteryjne do rąk, chusteczki nawilżane. Taki turystyczny niezbędnik. Bo też i sami konsumenci zabierali na wyjazdy w zasadzie tylko to, co najpotrzebniejsze. Można powiedzieć, że urlop bywał jednocześnie „urlopem od pielęgnacji” i „urlopem od makijażu”. Coś się jednak zmienia. Mniejsze pojemności i kompaktowe produkty nie tylko w ofercie większości sklepów kosmetycznych są na stałe, ale też grupa tych produktów nieustannie się rozwija.

Kosmetyki do torebki

Producenci wyciągnęli wnioski ze zmiany stylu życia i starają się ułatwić je konsumentom - szczególnie paniom, które stanowią większość ich grupy docelowej. Zmianę tę spowodowała przede wszystkim coraz większa aktywność zawodowa kobiet. Wiele badań potwierdza tę intuicyjną prawdę, że kobiety, które pracują zawodowo, przeznaczają więcej pieniędzy z domowego budżetu na wydatki związane z dbałością o urodę (kosmetyki, usługi kosmetyczne i fryzjerskie). Kobiety wyjeżdżają służbowo, biegają na fitness, zdarza się im spędzić w biurze dłużej niż ustawowe 8 godzin. To wszystko wpływa na to, że chcą mieć pod ręką przydatne kosmetyki w pomniejszonych, nazywanych czasem „torebkowymi” – rozmiarach. Taki kosmetyczny format podręczny. Do torebki, to szuflady w pracy, do sportowej torby.

Bo kosmetyki on-the-go to już niekoniecznie produkty na wyjazdy, ale takie które ułatwiają codzienne funkcjonowanie w zabieganym świecie.

Rosnącą popularnością cieszą się też szafy vendingowe w dużych biurowcach, w których konsumentki mogą szybko kupić tampony, krem do rąk, puder czy mascarę - bo podbramkowe sytuacje mogą zawsze się zdarzyć, a nie zawsze jest wtedy czas, by szukać najbliższego Rossmanna;-)

Kosmetyk współgrać musi ze stylem życia

Kobiety dbają o siebie, ale czasem w tym codziennym pędzie na niektóre rytuały brakuje im czasu. Nikogo więc specjalnie nie dziwi widok kobiety za kółkiem malującej sobie na światłach rzęsy czy fakt, że koleżanka zmywa przed wyjściem z biura makijaż za pomocą chusteczek oczyszczających, bo spieszy się na fitness... Na tej samej zasadzie "zadowalającego efektu w krótkim czasie" hitem stały się suche szampony (także teraz bez problemu dostępne w pomniejszonych opakowniach), którymi można odświeżyć i wystylizować fryzurę, aby prosto po pracy pojawić się na jakimś oficjalnym bankiecie czy kolacji z przyjaciółkami.

Konsumentki zwracają uwagę na poręczność i kompaktowość produktów

Czasem można odnieść wrażenie, że kobiety pracujące w koncernach kosmetycznych dokładnie analizują, czego im brakuje na rynku, by natychmiast zapełnić tę lukę… Bo czy jakikolwiek mężczyzna wpadłby na pomysł „finger-tip eyeliner”? To w Sephrzorze powstał eyeliner nakładany na palec, którym kreskę można zrobić nawet jadąc do pracy metrem (tradycyjny eyeliner stwarza w komunikacji miejskiej wysokie ryzyko wydłubania sobie oka:-)). Podobnym przykładem może być szminka Lipstics Quinn, której zielony lub żółty kolor oznacza tylko tyle, że zabarwi usta w odcieniu różu lub brzoskiwini, dopasowując odcień do indywidualnego pH warg. Natomiast ten sprytny kosmetyk nie zostawi żadnego śladu poza ustami więc spokojnie można się nią malować niemal w biegu.

Dobra jakość w cenie

Za produkty „on-the-go” odpowiednio wysokiej jakości konsumentki gotowe są płacić więcej. 3 na 10 zapytanych przez agencję Mintel konsumentek twierdzi, że byłyby skłonne zapłacić wyższą kwotę za kosmetyk z wbudowanym aplikatorem (np. róż z wysuwanym pędzlem do aplikacji czy korektor z pędzelkiem do precyzyjnego nakładania), podwójne opakowanie (np. krem na dzień/krem na noc czy krem/podkład) albo za kosmetyk w pojemniku, który można powtórnie napełnić (ważne dla kobiet, którym bliska jest ekologiczność produktów).

Coraz ważniejsze dla konsumentów stają się takie wartości, jak dbałość o zdrowie i dobre samopoczucie. To inspiruje firmy kosmetyczne do oferowania produktów dających możliwie dużo korzyści i współgrających ze stylem życia klientów. Dzisiejsi konsumenci bardzo cenią wygodę stosowania produktów. To stąd rosnąca popularność maseczek w płachcie, chusteczek do oczyszczania twarzy czy kremów do twarzy z filtrem w sztyfcie

- mówi Alison Gaither, analityk ds. urody i higieny osobistej w Mintel

Firmy, które rozumieją potrzeby konsumentek i będą na nie szybko odpowiadać, mają dziś największe szanse na sukces. Albo inaczej: firmy, które zauważą, że istnieje na rynku kosmetycznym pewna luka, którą można wypełnić nowatorskim produktem i ułatwić tym samym życie konsumentkom, mają przed sobą dobre perspektywy. Innowacje, wsparte dobrym marketingiem, który zaintryguje i zaciekawi nowością, to wciąż paliwo do rozwoju marek.

# Badania rynkowe
baner wewnętrzny

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Delia Cosmetics - Product Manager Oferta pracy: Delia Cosmetics - Dyrektor Sprzedaży Rekrutacja ukryta - Junior Trade Marketing Specialist Oferta pracy: Farmona - Brand Manager Oferta pracy: Oceanic - Młodszy Specjalista ds. wdrożeń kosmetycznych Oferta pracy: Organique - Product Manager Eveline Cosmetics - Brand Manager Cosmo Group: Regionalny Trener Sprzedaży/Manager w Dziale Szkoleń Produktowych Laboratorium Kosmetyczne FLOSLEK: Starszy Specjalista ds. Kontroli Jakości Oferta pracy: Oriflame - Koordynator ds. Ciągłego Doskonalenia Oferta pracy: Bio-Estetic - Account Manager Oferta pracy: Tenex - Specjalista ds. marketingu Oferta pracy: Senior R&D Formulation Specialist - Wrocław Oferta pracy: Abriga -  Specjalista ds. sprzedaży na rynek hiszpański i brytyjski Oferta pracy: Nuco - Specjalista ds. Kreacji Oferta Pracy: Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Zakupów Oferta pracy: Bielenda Kosmetyki Naturalne - Brand Manager Orkla Care - Technolog w Dziale Badań i Rozwoju BodyBoom - Młodszy Specjalista ds. Marketingu Dax Cosmetics - Junior Product Manager Silcare - Safety Assessor Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Indigo - Specjalista ds. zakupów Ados Cosmetics - Specjalista ds. eksportu Premium Distribution - Koordynator ds. szkoleń Henkel - Digital Manager Perfumesco - Category Manager-Kupiec Super-Pharm Manager Działu Drogeryjnego i Kosmetycznego Oceanic - Kupiec Strategiczny Beliso - Specjalista ds. marketingu Yonelle - Specjalista ds. Kontroli Opakowań MAC Brand Support Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Specjalista ds. Digital Marketingu Miraculum - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Estee Lauder - Marketing Manager Oriflame - Specjalista ds. Zakupów Yope - Eksport Manager Laboratorium Kosmetyczne Joanna  - Kierownik ds. sieci aptecznych PGD Polska - przedstawiciel handlowy ds. Procter&Gamble Eveline Cosmetics - Technolog produkcyjny Technolog - rekrutacja ukryta Torf Corporation - Manager Produktu Miya Cosmetics - Specjalista ds. marketingu Dax Cosmetics - Senior Product Manager Laboratorium Kosmetyków Naturalnych Farmona - Senior Brand Manager Body Boom - Młodszy specjalista ds. marketingu Inglot - Copywriter - Specjalista ds. marketingu internetowego SPECJALISTA DS. REKLAMY I PUBLIC RELATIONS - OCEANIC Beauty of Science - menadżer sprzedaży i marketingu - Wrocław Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Młodszy Specjalista ds. pozyskiwania danych i prognozowania sprzedaży Makear - specjalista ds. marketingu/Wrocław Henkel Polska - Program Rozwojowy w Dziale Marketingu Beauty Care Beauty In - Specjalista ds. marketingu Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Eksportu Młodszy Inżynier Projektu - Beiersdorf Manufacturing Poznań L'Erbolario - Konsultantka ds. Urody i Sprzedaży mutex/ocfipreoqyfb/mutex Health & Beauty Care - Project Manager mutex/ocfipreoqyfb/mutex Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris: Młodszy Specjalista ds. Obsługi Klienta – Rynki Międzynarodowe mutex/ocfipreoqyfb/mutex Coty Polska - Młodszy kierownik ds. kluczowych klientów FK Pollena Ewa SA - Specjalista ds. marketingu Agencja pośrednictwa pracy - Product Manager (branża kosmetyczna i/lub farmaceutyczna) Laboratorium Kosmetyczne Floslek - Specjalista ds. marketingu La Rive - Przedstawiciel handlowy ds. rynku tradycyjnego i nowoczesnego MPS Koszalin - Kierownik Działu Kontroli Jakości MPS Koszalin - Specjalista ds. sprzedaży butelek z tworzyw sztucznych Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik Produktu Kontigo - Kierownik Sklepu Eveline Cosmetics - Elektromechanik Tenex - Key Account Manager Rekrutacja ukryta - Marketing Manager Torf Corporation - Manager Produktu Komplex-Torus Młodszy Kupiec Verona Products Professional - Kierownik Sprzedaży Orkla - Przedstawiciel Handlowy/Kosmetyczny Tenex Product Manager Clochee sp. z o.o. - Specjalista ds. Sprzedaży MPS International Sp. z o.o. - Technolog MPS International Sp. z o.o. - Koordynator Sekcji Badań i Rozwoju Laboratorium Kosmetyczne Joanna - Product Manager Dax Cosmetics - Product Manager Clarena - Specjalista ds. Regulacji Superpharm - Konsultant/ka ds. urody, Białystok Hebe Kierownik Sklepu Drogeryjnego

NEWSLETTER

Zapisz się już dzisiaj!

Chcesz być na bieżąco? Nasz newsleter jest dla Ciebie idealny!