Formaty on-the-go coraz powszechniejsze w kategorii pielęgnacji i makijażu

Formaty on-the-go coraz powszechniejsze w kategorii pielęgnacji i makijażu

Wszyscy pewnie pamiętamy jak kiedyś wyglądało pakowanie kosmetyków na wyjazd: w kosmetyczkach lądowały końcówka szamponu, resztka kremu i  w pół zaczęta pasta do zębów.  

Potem pojawiły się w drogeriach minisy. Świetne rozwiązanie, by oszczędzić miejsce w torbie, zabierając pomniejszone opakowania ulubionych kosmetyków. Pojawiły się także opakowania zastępcze, w które można było przełożyć kosmetyki z łazienkowej półki. Może to przelewanie nie do końca jest wygodne, ale dla osób, które nie lubią rozstawać się z ulubionym szamponem, a tego konkretnego wariantu w wersji pomniejszonego opakowania nie ma, to zawsze jakieś rozwiązanie;-)

Małe i podręczne w stałej ofercie

Jeszcze nie tak dawno minisy pojawiały się w handlu najczęściej in-outowo przed wakacjami. W ofercie dominowały kosmetyki do higieny, szampony, żele antybakteryjne do rąk, chusteczki nawilżane. Taki turystyczny niezbędnik. Bo też i sami konsumenci zabierali na wyjazdy w zasadzie tylko to, co najpotrzebniejsze. Można powiedzieć, że urlop bywał jednocześnie „urlopem od pielęgnacji” i „urlopem od makijażu”. Coś się jednak zmienia. Mniejsze pojemności i kompaktowe produkty nie tylko w ofercie większości sklepów kosmetycznych są na stałe, ale też grupa tych produktów nieustannie się rozwija.

Kosmetyki do torebki

Producenci wyciągnęli wnioski ze zmiany stylu życia i starają się ułatwić je konsumentom - szczególnie paniom, które stanowią większość ich grupy docelowej. Zmianę tę spowodowała przede wszystkim coraz większa aktywność zawodowa kobiet. Wiele badań potwierdza tę intuicyjną prawdę, że kobiety, które pracują zawodowo, przeznaczają więcej pieniędzy z domowego budżetu na wydatki związane z dbałością o urodę (kosmetyki, usługi kosmetyczne i fryzjerskie). Kobiety wyjeżdżają służbowo, biegają na fitness, zdarza się im spędzić w biurze dłużej niż ustawowe 8 godzin. To wszystko wpływa na to, że chcą mieć pod ręką przydatne kosmetyki w pomniejszonych, nazywanych czasem „torebkowymi” – rozmiarach. Taki kosmetyczny format podręczny. Do torebki, to szuflady w pracy, do sportowej torby.

Bo kosmetyki on-the-go to już niekoniecznie produkty na wyjazdy, ale takie które ułatwiają codzienne funkcjonowanie w zabieganym świecie.

Rosnącą popularnością cieszą się też szafy vendingowe w dużych biurowcach, w których konsumentki mogą szybko kupić tampony, krem do rąk, puder czy mascarę - bo podbramkowe sytuacje mogą zawsze się zdarzyć, a nie zawsze jest wtedy czas, by szukać najbliższego Rossmanna;-)

Kosmetyk współgrać musi ze stylem życia

Kobiety dbają o siebie, ale czasem w tym codziennym pędzie na niektóre rytuały brakuje im czasu. Nikogo więc specjalnie nie dziwi widok kobiety za kółkiem malującej sobie na światłach rzęsy czy fakt, że koleżanka zmywa przed wyjściem z biura makijaż za pomocą chusteczek oczyszczających, bo spieszy się na fitness... Na tej samej zasadzie "zadowalającego efektu w krótkim czasie" hitem stały się suche szampony (także teraz bez problemu dostępne w pomniejszonych opakowniach), którymi można odświeżyć i wystylizować fryzurę, aby prosto po pracy pojawić się na jakimś oficjalnym bankiecie czy kolacji z przyjaciółkami.

Konsumentki zwracają uwagę na poręczność i kompaktowość produktów

Czasem można odnieść wrażenie, że kobiety pracujące w koncernach kosmetycznych dokładnie analizują, czego im brakuje na rynku, by natychmiast zapełnić tę lukę… Bo czy jakikolwiek mężczyzna wpadłby na pomysł „finger-tip eyeliner”? To w Sephrzorze powstał eyeliner nakładany na palec, którym kreskę można zrobić nawet jadąc do pracy metrem (tradycyjny eyeliner stwarza w komunikacji miejskiej wysokie ryzyko wydłubania sobie oka:-)). Podobnym przykładem może być szminka Lipstics Quinn, której zielony lub żółty kolor oznacza tylko tyle, że zabarwi usta w odcieniu różu lub brzoskiwini, dopasowując odcień do indywidualnego pH warg. Natomiast ten sprytny kosmetyk nie zostawi żadnego śladu poza ustami więc spokojnie można się nią malować niemal w biegu.

Dobra jakość w cenie

Za produkty „on-the-go” odpowiednio wysokiej jakości konsumentki gotowe są płacić więcej. 3 na 10 zapytanych przez agencję Mintel konsumentek twierdzi, że byłyby skłonne zapłacić wyższą kwotę za kosmetyk z wbudowanym aplikatorem (np. róż z wysuwanym pędzlem do aplikacji czy korektor z pędzelkiem do precyzyjnego nakładania), podwójne opakowanie (np. krem na dzień/krem na noc czy krem/podkład) albo za kosmetyk w pojemniku, który można powtórnie napełnić (ważne dla kobiet, którym bliska jest ekologiczność produktów).

Coraz ważniejsze dla konsumentów stają się takie wartości, jak dbałość o zdrowie i dobre samopoczucie. To inspiruje firmy kosmetyczne do oferowania produktów dających możliwie dużo korzyści i współgrających ze stylem życia klientów. Dzisiejsi konsumenci bardzo cenią wygodę stosowania produktów. To stąd rosnąca popularność maseczek w płachcie, chusteczek do oczyszczania twarzy czy kremów do twarzy z filtrem w sztyfcie

- mówi Alison Gaither, analityk ds. urody i higieny osobistej w Mintel

Firmy, które rozumieją potrzeby konsumentek i będą na nie szybko odpowiadać, mają dziś największe szanse na sukces. Albo inaczej: firmy, które zauważą, że istnieje na rynku kosmetycznym pewna luka, którą można wypełnić nowatorskim produktem i ułatwić tym samym życie konsumentkom, mają przed sobą dobre perspektywy. Innowacje, wsparte dobrym marketingiem, który zaintryguje i zaciekawi nowością, to wciąż paliwo do rozwoju marek.

# Badania rynkowe
Ladymakeup

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Junior Brand Manager - Only Bio Oferta pracy: Starszy Specjalista ds. e-commerce - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi