MENU zamknij MENU

Wszystko o polskiej branży kosmetycznej

Ciesz się branżo kosmetyczna: najtaniej wpis sponsorowany wychodzi na blogach urodowych
Ciesz się branżo kosmetyczna: najtaniej wpis sponsorowany wychodzi na blogach urodowych

Najpopularniejsi blogerzy za darmo nie zrobią nawet fotki na Instagrama, a o wzmiance na blogu bez przelewu na konto producenci mogą zapomnieć. Za takie usługi się płaci, i to konkretnie.

Zresztą nawet blogowy plankton coraz częściej domaga się finansowania, wiedząc, że w tym świecie wszystko ma swoją cenę... Z jednej strony to zrozumiałe: jeśli ktoś wybiera opcję, że blogowanie to jego zawód, to na płatnych publikacjach zarabia. Z drugiej strony - jaka jest rzetelność tych wszystkich hurraentuzjastycznych wpisów? Pozostaje wiara w zdrowy rozsądek czytelników...

Taka podstępna reklama, bo ukryta za quasi-obiektywnym tekstem może budzić dylematy etyczne. Stara rzymska zasada mówi jednak, że pieniądze nie śmierdzą, dlatego ta forma promocji całkiem nieźle się rozkręca...

Jak wyglądają stawki blogerskie za wpisy?

Najczęściej wybieranym sposobem zarabiania przez blogerów jest umieszczenie postu za wynagrodzeniem i post w rozliczeniu barterowym. Średnia stawka za wpis wynosi 1853 zł w przypadku tradycyjnego rozliczenia i 672 za barter. Przeciętnie w 2017 roku blogerzy zarobili 22 449 złotych.

W raporcie dotyczącym finansów przygotowanym przez BLOGmedia blogerów czytamy, że najpopularniejsi autorzy za post w rozliczeniu barterowym otrzymują nawet równowartość 6000 złotych, a w przypadku tradycyjnego rozliczenia od 3500 do 4500 zł za wpis. Najwięcej można zarobić publikując posty za wynagrodzeniem - średnia w tym przypadku wynosi 1853 zł za jeden wpis. Jednak na takie stawki mogą sobie pozwolić tylko popularniejsi blogerzy - ci, którzy mają co najmniej 50 tys. odsłon miesięcznie. 

Lepiej pisać o pieluszkach niż szminkach...

Okazuje się, że różnie wynagradzani są blogerzy w zależności od tematyki, o której piszą. Najlepiej płatne są wpisy na blogach parentingowych. W tym przypadku post za wynagrodzeniem kosztuje średnio 2662 złote, w przypadku barteru - lepiej wyceniane są wpisy na blogach lifestylowych, w tej kategorii również dobrze płatne są posty w mediach społecznościowych - średnio 854 złote. Najgorzej wyceniani są autorzy blogów związanych z dbaniem o urodę - tam w rozliczeniu barterowym można otrzymać średnią równowartość 251 zł, a w przypadku postu za wynagrodzeniem - 613 zł. 

Najlepiej zarabiający blogerzy otrzymali w tym roku niemal 300 tys. złotych, czyli średnio 25 tys. zł miesięcznie. Aby przekroczyć pułap 100 tys. zł za rok, należało mieć blog mający co najmniej 150 tys. odsłon miesięcznie. 
Zarobki blogerów

Badanie zostało przeprowadzone w dniach 4-5 grudnia 2017 roku za pomocą badania ankietowego wśród blogerów ze wszystkich kategorii tematycznych, uwzględniając różne wielkości blogów. Próba wyniosła N = 438.

# Badania rynkowe
baner wewnętrzny

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Delia Cosmetics - Brand Manager Herla - Regionalny Kierownik Sprzedaży Herla - Eksport Manager Oferta Pracy: Equalan Pharma - Młodszy Specjalista ds. Marketingu TZMO SA - Koordynator Sekcji Wyrobów Kosmetycznych Nivea - Przedstawiciel Handlowy ds. Kluczowych Klientów Oferta pracy: Delia Cosmetics - Product Manager Oferta pracy: Delia Cosmetics - Dyrektor Sprzedaży Rekrutacja ukryta - Junior Trade Marketing Specialist Oferta pracy: Farmona - Brand Manager Oferta pracy: Oceanic - Młodszy Specjalista ds. wdrożeń kosmetycznych Oferta pracy: Organique - Product Manager Eveline Cosmetics - Brand Manager Cosmo Group: Regionalny Trener Sprzedaży/Manager w Dziale Szkoleń Produktowych Laboratorium Kosmetyczne FLOSLEK: Starszy Specjalista ds. Kontroli Jakości Oferta pracy: Oriflame - Koordynator ds. Ciągłego Doskonalenia Oferta pracy: Bio-Estetic - Account Manager Oferta pracy: Tenex - Specjalista ds. marketingu Oferta pracy: Senior R&D Formulation Specialist - Wrocław Oferta pracy: Abriga -  Specjalista ds. sprzedaży na rynek hiszpański i brytyjski Oferta pracy: Nuco - Specjalista ds. Kreacji Oferta Pracy: Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Zakupów Oferta pracy: Bielenda Kosmetyki Naturalne - Brand Manager Orkla Care - Technolog w Dziale Badań i Rozwoju BodyBoom - Młodszy Specjalista ds. Marketingu Dax Cosmetics - Junior Product Manager Silcare - Safety Assessor Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Indigo - Specjalista ds. zakupów Ados Cosmetics - Specjalista ds. eksportu Premium Distribution - Koordynator ds. szkoleń Henkel - Digital Manager Perfumesco - Category Manager-Kupiec Super-Pharm Manager Działu Drogeryjnego i Kosmetycznego Oceanic - Kupiec Strategiczny Beliso - Specjalista ds. marketingu Yonelle - Specjalista ds. Kontroli Opakowań MAC Brand Support Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Specjalista ds. Digital Marketingu Miraculum - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Estee Lauder - Marketing Manager Oriflame - Specjalista ds. Zakupów Yope - Eksport Manager Laboratorium Kosmetyczne Joanna  - Kierownik ds. sieci aptecznych PGD Polska - przedstawiciel handlowy ds. Procter&Gamble Eveline Cosmetics - Technolog produkcyjny Technolog - rekrutacja ukryta Torf Corporation - Manager Produktu Miya Cosmetics - Specjalista ds. marketingu Dax Cosmetics - Senior Product Manager Laboratorium Kosmetyków Naturalnych Farmona - Senior Brand Manager Body Boom - Młodszy specjalista ds. marketingu Inglot - Copywriter - Specjalista ds. marketingu internetowego SPECJALISTA DS. REKLAMY I PUBLIC RELATIONS - OCEANIC Beauty of Science - menadżer sprzedaży i marketingu - Wrocław Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Młodszy Specjalista ds. pozyskiwania danych i prognozowania sprzedaży Makear - specjalista ds. marketingu/Wrocław Henkel Polska - Program Rozwojowy w Dziale Marketingu Beauty Care Beauty In - Specjalista ds. marketingu Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Eksportu Młodszy Inżynier Projektu - Beiersdorf Manufacturing Poznań L'Erbolario - Konsultantka ds. Urody i Sprzedaży mutex/ocfipreoqyfb/mutex Health & Beauty Care - Project Manager mutex/ocfipreoqyfb/mutex Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris: Młodszy Specjalista ds. Obsługi Klienta – Rynki Międzynarodowe mutex/ocfipreoqyfb/mutex Coty Polska - Młodszy kierownik ds. kluczowych klientów FK Pollena Ewa SA - Specjalista ds. marketingu Agencja pośrednictwa pracy - Product Manager (branża kosmetyczna i/lub farmaceutyczna) Laboratorium Kosmetyczne Floslek - Specjalista ds. marketingu La Rive - Przedstawiciel handlowy ds. rynku tradycyjnego i nowoczesnego MPS Koszalin - Kierownik Działu Kontroli Jakości MPS Koszalin - Specjalista ds. sprzedaży butelek z tworzyw sztucznych Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik Produktu Kontigo - Kierownik Sklepu Eveline Cosmetics - Elektromechanik Tenex - Key Account Manager Rekrutacja ukryta - Marketing Manager Torf Corporation - Manager Produktu Komplex-Torus Młodszy Kupiec Verona Products Professional - Kierownik Sprzedaży Orkla - Przedstawiciel Handlowy/Kosmetyczny Tenex Product Manager Clochee sp. z o.o. - Specjalista ds. Sprzedaży MPS International Sp. z o.o. - Technolog MPS International Sp. z o.o. - Koordynator Sekcji Badań i Rozwoju Laboratorium Kosmetyczne Joanna - Product Manager Dax Cosmetics - Product Manager Clarena - Specjalista ds. Regulacji Superpharm - Konsultant/ka ds. urody, Białystok Hebe Kierownik Sklepu Drogeryjnego

NEWSLETTER

Zapisz się już dzisiaj!

Chcesz być na bieżąco? Nasz newsleter jest dla Ciebie idealny!