Urszula Ośmiałowska, MDM, o marżach, ekoboomie i biznesowej ewolucji
Urszula Ośmiałowska, MDM, o marżach, ekoboomie i biznesowej ewolucji

Urszula Ośmiałowska, współwłaścicielka Ministerstwa Dobrego Mydła:

O cenach produktów

Gdy zaczynałyśmy, chciałyśmy po prostu sprzedawać bardzo dobry produkt po przystępnej cenie. Stworzyłyśmy markę z luksusowymi składami, ale pozycjonowaną na średnią półkę. Jakość nieco wyprzedza cenę. Poza tym mamy dosyć duże koszty stałe. Nasz zespół tworzy 30 osób zatrudnionych na umowę o pracę, nie ma u nas historii z bezpłatnymi stażystami, obcinaniem płac czy oszczędzaniem na bezpieczeństwie. Mamy poczucie, że obecnie klient, wybierając lokalną markę rzemieślniczą, chce płacić nie tylko za jej produkt, ale też – a może przede wszystkim – za to, jak jest wytwarzany. Wyższe koszty obniżają marżę, ale skutkują pewnym standardem etycznym, który pozwala nam dobrze spać w nocy. A dobrze potraktowany i zadowolony klient staje się stałym klientem.

O rynku eko-ksmetyków

Na pewno zrobiło się ciaśniej na rynku. W ostatnim czasie obrodziło nowymi konceptami. Zapanował prawdziwy ekologiczny szał – zdrowe receptury, opakowania z recyklingu, zero plastiku. To odpowiedź na potrzeby klientów. Czujemy oddech rywali na plecach i staramy się być krok przed nimi. Niezależnie od zmian rynkowych widzimy, że wysokojakościowe produkty się bronią i pozwalają trzymać nasz biznes w ryzach. Mamy też jeden ważny atut: byłyśmy w tym wcześniej. Od pierwszego dnia działamy w rytmie eko i wynika to z naszego DNA, a nie ze sprzedażowych analiz. Nie greenwashingujemy, nie straszymy klientów. Naprawdę przykładamy się do optymalizacji receptur i składników. Poza tym wiele klientek chce wiedzieć, kim są osoby stojące za daną marką i jaka jest ich historia. Nie wszystkich interesuje masowa produkcja z etykietą eko.

O biznesowej ewolucji

W naszej codzienności wiele się zmieniło. Podejmujemy bardziej przemyślane, mniej emocjonalne decyzje. Nie działamy ad hoc. Oczywiście pomyłki nam się zdarzają, ale wszystko funkcjonuje znacznie dojrzalej.

źródło: Forbes 10/2021, Krzysztof Domoradzki "Urszula Ośmiałowska. Ministerstwo Dobrej Zabawy"

red. Ula Ośmiałowska znalazła się w Rankingu 30 przed 30 magazynu "Forbes" - wyłaniającym utalentowanych młodych polskich przedsiębiorców. Warto dodać, że w tym roku Ministerstwo Dobrego Mydła w głosowaniu bezpośrednim branży kosmetycznej podczas konkursu Love Cosmetics Awards przyznało firmie tytuł Wschodzącej Gwiazdy.

# Cytat tygodnia
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Resibo - Specjalista ds. zakupów Oferta pracy: Brand Manager/Product Manager Oferta pracy: Eveline Cosmetics - Specjalista ds. Eksportu Oferta pracy: Abriga Polska - Specjalista ds. rozwoju produktu Veoli Botanica - Product Manager Verona Products Professional - Export Manager Dangaard Group Polska - Key Account Manager - kosmetyki Senelle Cosmetics: Specjalista ds. marketingu - Content Manager Mokosh Cosmetics: Specjalista ds. Marketingu i PR Kire Skin - Export Manager Nitai - Specjalista/ka ds. Kluczowych Klientów Auchan - Kupiec - Kosmetyki i Drogeria Oferta pracy: Brand Manager - Natura Siberica Oferta pracy: Brand Manager - Phytopharm Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży eksportowej - Veoli Botanica Oferta pracy: Marketing Manager - Paese Technolog produkcji kosmetyków Oferta pracy: MPS International Sp. z o.o. - Technolog TECHNOLOG, SPECJALISTA ds. BADAWCZO ROZWOJOWYCH Indigo - Asystent Laboratorium R&D Grafton - Analityk Zakupów Veoli Botanica - Kosmetolog - Doradca Klienta Oferta pracy: MPS International - Technolog Oferta pracy: Nova Group - Regionalny Koordynator Sprzedaży Lidl - Ekspert ds. Zakupów (kosmetyki) Stea - Brand Manager Hebe - Specjalista ds. rozwoju jakości produktów marki własnej Saraya Poland - Technolog Kosmetyków Phenicoptere - Global Sales Manager Veoli Botanica - Export Manager Legendary Europe - Specjalista ds. eksportu i private label Hagi Cosmetics - Główny Technolog Produkcji Kosmetyków Profil - Technolog kosmetyków Resibo - Specjalista ds. sprzedaży eksportowej Abriga - specjalista ds. marketingu – opiekun marek z segmentu beauty Uroda Polska - Technolog Produkcji Equalan Pharma - Product Manager Indigo - Koordynator ds. wdrożeń produktów Nivea - Brand Manger Orientana - Specjalista e-commerce ds. platform międzynarodowych Prouve - Prawnik Drogerie Natura - Category Manager Fragrance Oferta pracy: Sourcing Agent - Warszawa Oferta pracy: Pracownik działu zakupów - Tulea Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - Laboratorium Kosmetyczne Farmona Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży - Bielenda Kosmetyki Naturalne Product Manager - Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris Brand Manager - Mollon Cosmetics Brand Marketing Manager - Luba Przedstawiciel Kosmetyczny - EMPIRE Pharma Oferta pracy: Biotechnolog/Technolog Produkcji Kosmetyków Oferta pracy: Kontigo - Analityk w Dziale Marketingu Oferta pracy: Indigo - Młodszy Specjalista ds. Sprzedaży Oferta pracy: Aroma Trend: Export Manager Socopol: Laborant (mikrobiolog) Pharmacy Laboratoris - Asystent ds. Dokumentacji w dziale Badań i Rozwoju Category Manager - dermokosmetyki Oferta pracy: Arkana - Wdrożeniowiec Laboratorium Kosmetyczne AVA - Technolog produktów kosmetycznych - kosmetyka biała Cetes Cosmetics - Technik Mikrobiolog Cosmo Group - Beauty Consultant Oferta pracy: Niezależny Manager Sprzedaży Oferta pracy: Dax Cosmetics/Brand Manager