Nielsen: majówka raczej grillowa, kosmetyki w dół

Nielsen: majówka raczej grillowa, kosmetyki w dół

Wartość sprzedaży koszyka rok do roku wzrosła +12%, ale w zestawieniu t18. vs t17. 2020 spadła -6%. Wartość sprzedaży online w t18. vs t17. 2020 również spadła i to aż o -30%.

Kategorie o wysokim wzroście wartości sprzedaży to m.in.: piwo +31%, majonez, ketchup, musztarda +25% oraz kiełbasy +11%.

Natomiast kategorie o wysokim spadku wartości sprzedaży to:  kosmetyki do twarzy -51%, bułki - 25%, papier toaletowy -15%.

- Majówkowe menu Polaków jest niezmienne. Niezależnie od pogody i pandemii sezon rozpoczęły tradycyjne dania grillowe, czyli kiełbasy z majonezem, ketchupem lub musztardą podawane z piwem. Te produkty zanotowały dwucyfrowe wzrosty w tygodniu poprzedzającym majówkę. Cały koszyk odnotował wzrost sprzedaży, jednak umiarkowany, bo 12%, a w porównaniu z poprzednim tygodniem, był to jednak spadek. W tym czasie Polacy kupili też mniej produktów FMCG przez internet, niż tydzień wcześniej, co może mieć związek z kolejnym luzowaniem obowiązujących obostrzeń i coraz większą możliwością robienia zakupów stacjonarnych. Na wartość sprzedaży koszyka wpłynęły szczególnie produkty o wysokich spadkach. To wciąż kosmetyki, ale ostatnio również papier toaletowy. Po spektakularnych ponad 50% wzrostach sprzedaży tego produktu na początku pandemii, to wyraźny sygnał, że Polacy korzystają z wcześniejszych zapasów, a zamiast masowych zakupów, potrzebne produkty nabywają teraz na bieżąco - mówi Ewa Rybołowicz, dyrektor ds. współpracy z sieciami handlowymi Nielsen Connect w Polsce.

Dane sprzedażowe dotyczące wartości sprzedaży na podstawie Panelu Handlu Detalicznego Nielsen (suma sieci współpracujących).

# Badania rynkowe
 reklama